Forum > Demolåtar

Dividend (komposition, arr), Plinka (sång, text)- Pers midsommarvisa

<< < (7/10) > >>

Dividend:

--- Citat från: MaxB skrivet 11.07.2015, 10:43:05 ---Det kinesiska jag hörde kanske är en del melodi-val en annan hur stråken hanteras. :wacko:
Skönt med fin svensk text och skön sångmelodi.
Sångmelodin och kompet gnider och gnisslar lite runt 100 sekunder och framåt, där jag tycker sångmelodin är bra och jag skulle önska att kompet följer sångmelodin lite mer. Men det är så dags att säga nu då kompet redan fanns på plats.  :D
Blåsinstrumentet som kommer in 228 skulle behöva göras om runt 233 där jag tvekar på melodispelet på dylikt instrument.

Härligt sommarlåt!

--- Slut citat ---

Jo jag väljer gärna kinesiska notval, så det kan vara det. Tror din andra kritik är fixat nu :)

--- Citat från: Marruschkka skrivet 11.07.2015, 13:24:00 ---Se så, där kom Plinkas granna sång & text, ljuvligt ihop med ditt spel Per, underbar komposition :rolleyes:

Sen kan jag hålla med Eq om att sången nu ligger lite släpandes efter melodin, rätta till den där millisekunden eller vad det kan röra sig om så blir det perfekt synk!

Följer denna, årets sommarsång det här :D

/Marre

--- Slut citat ---

Det är gjort ;) (sångens släp) Tack för omdömet!

--- Citat från: Asti skrivet 12.07.2015, 11:38:54 ---Jättefin sång och text av Plinka, som passar mycket bra till musiken!
Det är dock en ganska rejäl eftersläpning på sångspåret som behöver fixas!
Skulle gärna vilja ha lite mer lyster/diskant på sången.
Några "konstiga" klarinettoner vid ca 233 sekunder...
Annars fint arr och sköna harmonier. Vackert vemod att försjunka i.  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Tack ASti, det är betyder mycket för mig när du gillar! Problemen du nämner tror jag är fixade! :)

TACK TILL ALLA, för fin konstruktiv kritik!!

Per

Asti:
Ja, nu är sången i synk!
Låter jättefint!
/Asti

Marruschkka:
Helt bedårande, och Plinka ligger perfekt här nu och glittrar med sin rena stämma :wub:

En klassiker!

/Marre

MaxB:
Ja nu hör jag inte den osynk jag inte fattade att det var som jag kommenterade på annat sätt tidigare.
Nice colab!

Dividend:

--- Citat från: Asti skrivet 18.07.2015, 13:30:16 ---Ja, nu är sången i synk!
Låter jättefint!
/Asti

--- Slut citat ---

Tack för det positiva omdömet. Känns klart nu, bara små-småfix kvar!

--- Citat från: Marruschkka skrivet 18.07.2015, 13:44:54 ---Helt bedårande, och Plinka ligger perfekt här nu och glittrar med sin rena stämma :wub:

En klassiker!

/Marre

--- Slut citat ---

Ja, nu låter det fint faktiskt. Tack för din kommentar Marre.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion