Kontrollrummet

Dividend (komposition, arr), Plinka (sång, text)- Pers midsommarvisa

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
PERS MIDSOMMARVISA ;)

Har korrigerat sången efter metronom nu (synkat den totalrätt i mitt tycke) och arrat om en hel del, med en flöjt som leadar istället för fiolen. LASS-fiolen är lite svårmixad, så jag valde flöjten (från annat bibliotek) att ta dess plats - ren och skär lathet från min sida. Men det låter finemang och bättre än fiolfanskapet! :D

Ge oss feed om ni tycker nåt ska korrigeras!

Per

Sångtexten:
1.
Jag bjuder dig en sommardag,
en strålande och säll.
En vind av hav och välbehag,
sen kysser jag dig ikväll.
Sen ger du mig en sommarnatt,
med dofter från en äng
av örter, gräs och blomsterprakt.
Till oss en hemlig säng.
Ref
Från fjärran hörs en flöjt, en melodi.
-Kom håll min midja är du snäll!
Förföriskt väcker den min fantasi.
-Kom dansa med mig denna kväll!
Från fjärran hörs en vacker melodi.
-Kom håll mig ömt min kära skatt!
Förtrollad till naturens symfoni,
till dans denna midsommarnatt.
Mellanspel instrumentalt
2.
Du väcker mig i morgonsol,
som dunstar dagg och dröm.
En bris får gung blå viol,
och väcker vikens ström.
Av brunch och bad och kärlekskyss
blir afton snart en vän.
Jag minns magin och ber dig tyst,
-Håll om mig inatt igen!
Ref
Från fjärran hörs en flöjt, en melodi.
-Kom håll min midja är du snäll!
Förföriskt väcker den min fantasi.
-Kom dansa med mig denna kväll!
Från fjärran hörs en vacker melodi.
-Kom håll mig ömt min kära skatt!
Förtrollad till naturens symfoni,
till dans denna midsommarnatt.

« Senast ändrad: 05.11.2015, 17:10:48 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Fint traditionellt upplägg. Skulle passa i Dalarna imorgon, Sveriges traditions vagga.

Varför inte addera fyllig cello?


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Perfekta toner att starta sin midsommardag med! Så skönt med de här svenska folkmusik-vemodet. Skulle jag få bestämma fortsättningen, så varför inte all in, med fioler och jojksång, ko-klockor och barfotadans på en dim-beslöjad äng full av johannesört, älggräs, lupiner och kamomill?
Plinkar på en låt...


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Börjar bra med nordisk klangbotten - tycker som Plinka - att det kan braka loss med lite mera inslag/instrument efter ett tag (dock lite svårt att få in johannesört, älggräs och kamomill :D).
Ser fram emot en fortsättning.
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Varför inte addera fyllig cello?

Jag läste lite snabbt och fel: - Varför inte addera fyllo på cello?


Det är fina melodislingor!
Arbeta vidare på detta, tycker jag.
« Senast ändrad: 20.06.2015, 15:04:18 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Mera dalmas-stuk här, heja på :lol: :wub:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Låter som ett mellanspel på en Ted Gärdestad-skiva-....skitbra! (även grund-koncept i låten) :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skön klingande sommarlåt - lite kort som sagt. :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Det låter jättebra! Härlig stämning i detta.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Fint traditionellt upplägg. Skulle passa i Dalarna imorgon, Sveriges traditions vagga.

Varför inte addera fyllig cello?

Den är adderad och även integrerad :) Och deriverad från fiol, som i sin tur ar deriverad från altfiol (som var den första stråkinstrumentet av dess slag.)
Men nog med historielektioner. Tack för lyssning och tack för din tid!

Skön klingande sommarlåt - lite kort som sagt. :)

Roligt att höra, Eddi!

Låter som ett mellanspel på en Ted Gärdestad-skiva-....skitbra! (även grund-koncept i låten) :)

Hade han folkmusik mellan låtarna? DEt visste jag inte. Tack för att du lyssnade och kul att det uppskattades!

Mera dalmas-stuk här, heja på :lol: :wub:

Tack för uppmuntran :)

Det låter jättebra! Härlig stämning i detta.

Roligt att höra och att tycktes om :)
Varför inte addera fyllig cello?

Jag läste lite snabbt och fel: - Varför inte addera fyllo på cello?
Det är fina melodislingor!
Arbeta vidare på detta, tycker jag.

Jag gör ju det! ;) Tack för öron och tyck!

Börjar bra med nordisk klangbotten - tycker som Plinka - att det kan braka loss med lite mera inslag/instrument efter ett tag (dock lite svårt att få in johannesört, älggräs och kamomill :D).
Ser fram emot en fortsättning.
/Gurano
Nej, det är en visa. Jag tänker ej använda en orkester här, utan bara de 4 soloinstrumenten; piano, klarinett, fiol och cello.. Kanske en altfiol också. Och sång.

Perfekta toner att starta sin midsommardag med! Så skönt med de här svenska folkmusik-vemodet. Skulle jag få bestämma fortsättningen, så varför inte all in, med fioler och jojksång, ko-klockor och barfotadans på en dim-beslöjad äng full av johannesört, älggräs, lupiner och kamomill?

Hade varit underbart och jag försöker bygga nåt sånt (men orkester med timpanisar, cymbaler och tromboner var kanske inte alls var vad Gurano menade, han skrev dock "braka loss" så jag kanske associerade fel. :) )


Tack ALLA för upmuntran och förslag!
Per

Ny version, som börjar likna nåt vad gäller insjungnings samt inspelnings-bara förutsättningar. :)
Det är långsammare tempo och ett mellanspel med fiol och klarinett.

Klaga på . Den är nu 2:40 minut ännu så länge. Blir nog pianosolo på slutet precis som på förra visan!

KRITISERA PÅ FÖR FAAN!  :angry: Eller byter jag namn till Skalle-Per och ger er en dansk skalle allihop!   :wub:
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
...byter namn till Skalle-Per. Det ska väl inte vara nödvändigt :D
Jag tycker det här är bra, och inspirerande - så pass bra att jag faktiskt kommer med ett inspel: Tänk om (jag sa, tänk om) om man skulle addera ett kraftfullt mollstycke, för att sedan återgå till de vackra harmonierna i dur. Inga jämförelser i övrigt(!), men om du lyssnar på exempelvis Taubes "Änglamark" så ligger det mesta i positivt dur, för att plötsligt skifta till dovt moll – och befriande tillbaka i de positiva durackorden. Det skapar energi och engagemang.

Jag får ducka om Skalle-Per kommer ångande:)
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Taube-idén är en tanke. Men låten går i tonarten Amoll. :D så jag får göra införa ett dur-parti då! Håller med att dynamik i volym, kompexitet, temp och harmonik (inkl  tonartsändringar) i bästa fall ger en låt/stycke/visa en verkshöjd högre än dessförutan... Det är dock inte alltid så.

Dansmusik behöver ingen variation vad gäller dessa termer, men det funkar inte i de sammanhangen :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
God utveckling. En solostråke ger också Kina-inspiration.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Kina? Hur menar du nu Max? ;)

Glissandon på en stråke kan låta kinesiskt, i och för sig.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Finns inget o kritisera ..härligt ini kaklet  :)  Skulle jag komma med nåt iaf vore det att få hela mixen större i ljudet omfånget lixom ..Men hur man gör det vet jag ej ..Reverb? Men dettta är ju en midsommarvisa o dom kanske skall vara i mindre rumsformat ..? Annars riktigt skön lyss  :)


Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Finstämd låt! :) Men den skulle behöva framföras helt akustiskt för att verkligen få den utväxling den är värd, i mina öron! :)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Ah, du har jobbat vidare här, och förlängt den med!
Ja, precis så, skön stråke och cello, och den lätta lekfulla touchen, tillsammans med de nordiska vemodiga mollgångarna blir så otroligt romantiskt!  :wub:
Plinkar på en låt...


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Låter härligt i detta nu, ser fram emot ännu mer utveckling av denna :wub:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Härligt vemod i mjuk och vilsam förpackning!  :)
Som du vet gillar jag ditt piano-sound och det här är inget undantag.
Lekfullt och skönt flyt i spelet. Tycker det är fullt tillräckligt arr så här.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
NY VERSION I TRÅDHUVUDET! :)

Härligt vemod i mjuk och vilsam förpackning!  :)
Som du vet gillar jag ditt piano-sound och det här är inget undantag.
Lekfullt och skönt flyt i spelet. Tycker det är fullt tillräckligt arr så här.
/Asti

Tack Asti. Roligt att du uppskattar pianot! Nu blev det dock sång på den här ändå :)

Låter härligt i detta nu, ser fram emot ännu mer utveckling av denna :wub:

/Marre

Tack för de uppmuntande ordet! :)

Ah, du har jobbat vidare här, och förlängt den med!
Ja, precis så, skön stråke och cello, och den lätta lekfulla touchen, tillsammans med de nordiska vemodiga mollgångarna blir så otroligt romantiskt!  :wub:

Romance is my middle name.. :) Kul att du gillade den här (intermediära) verren!


Finstämd låt! :) Men den skulle behöva framföras helt akustiskt för att verkligen få den utväxling den är värd, i mina öron! :)

Helt akustikst? Riktig gitarr och flygel? Eller vad? ;)


MOMA: Det blev inte tonartsbyte på den här, man kan komma i framtida versioner!


SLUTLIGEN I PRICIP FULLSTÄNDIG VERSION I TRÅDHUVUDET:
Plinka har nu skrivit text och sjungit in, till visan. Det låter jättebra utfört. Den ursprungliga melodin (vers/ref) skrevs dagen innan midsommar, kanske blev det klat midsommaraftona. Därav namnet.

Kanske lägger jag lite mer tid på den instrumentala sluttampen.

Tack för ev lyssningar

Per (och PLinka)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Wow! Mycket vackert och finstämt. Plinka sjunger underbart. Text och melodi - jättebra.  Instrumenteringen likaså, gillar särskilt de snabba pianolöpningarna i diskanten. Möjligen skulle vissa partier förtydligas med enbart stråket som komp? Ritardandot sitter perfekt på slutet. Sång och musik är dock inte riktigt i synk i mina öron. Låter som Plinka ligger en fjärdedel efter allt som oftast. Försök att tajta till och detta blir en forumklassiker!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Mycket fint stycke! Plinka är som klippt och skuren för stycket - riktigt bra text och sånginsats! :)

För mig hamnar musiken i gränslandet mellan arrangerad och improviserad musik. Plinka är mer folk/jazz - stråkarna gillar det mer arrangerade och pianot finns där i mitten! "Stuket" minner lite om de "folkliga" ensemble-arren kring Thorstein Bergmans tolkningar av Dan Andersson och Ferlin (typ
) även om Dividends musik är modernare och mer utmanande för lyssnaren (och artisterna ;))

Ni får gärna fortsätta utforska detta spår  :wub:



Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Håller med att Plinkas text och sång passar som handsken här - men jag kan ana en del fraseringsförbättringar. Själva grundlåten är hur bra som helst. Återigen vad gäller Plinka dra ner hene något mellan 300 o 400 hz där hom sticker ut lite mycket och kanske höj vid 3000-5000.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det kinesiska jag hörde kanske är en del melodi-val en annan hur stråken hanteras. :wacko:
Skönt med fin svensk text och skön sångmelodi.
Sångmelodin och kompet gnider och gnisslar lite runt 100 sekunder och framåt, där jag tycker sångmelodin är bra och jag skulle önska att kompet följer sångmelodin lite mer. Men det är så dags att säga nu då kompet redan fanns på plats.  :D
Blåsinstrumentet som kommer in 228 skulle behöva göras om runt 233 där jag tvekar på melodispelet på dylikt instrument.

Härligt sommarlåt!
« Senast ändrad: 12.07.2015, 18:32:49 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Se så, där kom Plinkas granna sång & text, ljuvligt ihop med ditt spel Per, underbar komposition :rolleyes:

Sen kan jag hålla med Eq om att sången nu ligger lite släpandes efter melodin, rätta till den där millisekunden eller vad det kan röra sig om så blir det perfekt synk!

Följer denna, årets sommarsång det här :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jättefin sång och text av Plinka, som passar mycket bra till musiken!
Det är dock en ganska rejäl eftersläpning på sångspåret som behöver fixas!
Skulle gärna vilja ha lite mer lyster/diskant på sången.
Några "konstiga" klarinettoner vid ca 233 sekunder...
Annars fint arr och sköna harmonier. Vackert vemod att försjunka i.  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Ja nu smakar den riktigt fint med Plinkas sång.. Midsommarlunch med många goda vemodiga smaker  :) .. fin text också..handsken i  :)
skulle väl vilja ta ner kompet liiite mer (volymen) under verserna o brassa kanske mer på reffen o brassabrassa i mellanspelen .. O varför inte en bjällra? som håller takten på reffen likt en tamburin i rytmen .. :unsure: :D .. Ja o när du synkat till den där släpet på sången  ..JA dåså tar jag nog fram stampdojjorna med tofs på..härlig låt äre!  :D


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Per!
Riktigt fina ackordgångar som Plinka binder ihop med en snygg melodi och text.
I nåt sked bad du om kritik så... here we go: ;)

1.  Från begynnelsen fanns det en komp som sen ledde till midsommarvisan. När sången kom till så tycker jag att den borde ges mera utrymme dvs. en del av kompet kunde skruvas ner när Plinka sjunger redan för att få lite mer omväxling i låten.
2.  Kolla på sångens mix, skär rejält bort av bottnet på sången, typ allt bort under 150 hz, nu hör man att det "puffar" till just i nedre registret.

Detta var kritiken som alldra allvarligast här från "andra sidan", låten gillas ju som sådan så den kan ju bara bli bättre :)

h.     johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Tack för alla fina kommentarer! Jo, det stämmer, att sången hamnat lite på efterkälken, det hör jag nu tydligt ;)
Vi funderade först om det var fel på synkningen av spåren... :)
Jag sjöng ju in mot den ursprungliga versionen, det har ju tillkommit lite längre intro och så :)
Plinkar på en låt...


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
NY VERSION!

Wow! Mycket vackert och finstämt. Plinka sjunger underbart. Text och melodi - jättebra.  Instrumenteringen likaså, gillar särskilt de snabba pianolöpningarna i diskanten. Möjligen skulle vissa partier förtydligas med enbart stråket som komp? Ritardandot sitter perfekt på slutet. Sång och musik är dock inte riktigt i synk i mina öron. Låter som Plinka ligger en fjärdedel efter allt som oftast. Försök att tajta till och detta blir en forumklassiker!

Tjena Eq, jag hoppas jag fixat majoriteten av dina råd i nuvarande version. Tack för tankar och lyssning!

Mahan: Tack för mixråden! De kom till användning! :)
Tack för tankar och positiva tankar om låten!


Mycket fint stycke! Plinka är som klippt och skuren för stycket - riktigt bra text och sånginsats! :)

För mig hamnar musiken i gränslandet mellan arrangerad och improviserad musik. Plinka är mer folk/jazz - stråkarna gillar det mer arrangerade och pianot finns där i mitten! "Stuket" minner lite om de "folkliga" ensemble-arren kring Thorstein Bergmans tolkningar av Dan Andersson och Ferlin (typ
) även om Dividends musik är modernare och mer utmanande för lyssnaren (och artisterna ;))

Ni får gärna fortsätta utforska detta spår  :wub:



Komplexitet is my middle name :) Tack för omdömet och andra tankar!


Ja nu smakar den riktigt fint med Plinkas sång.. Midsommarlunch med många goda vemodiga smaker  :) .. fin text också..handsken i  :)
skulle väl vilja ta ner kompet liiite mer (volymen) under verserna o brassa kanske mer på reffen o brassabrassa i mellanspelen .. O varför inte en bjällra? som håller takten på reffen likt en tamburin i rytmen .. :unsure: :D .. Ja o när du synkat till den där släpet på sången  ..JA dåså tar jag nog fram stampdojjorna med tofs på..härlig låt äre!  :D

Jag undviker helt perkussion (av vilket slag det än är) i folkisar, men därmed inte sagt att det inte i 100% av fall inte skulle funka. Tack för dina råd.


Håller med att Plinkas text och sång passar som handsken här - men jag kan ana en del fraseringsförbättringar. Själva grundlåten är hur bra som helst. Återigen vad gäller Plinka dra ner hene något mellan 300 o 400 hz där hom sticker ut lite mycket och kanske höj vid 3000-5000.

Har gjort något liknande enligt mahans (?) direktiv, och nu låter dett finemang (tycker jag)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det kinesiska jag hörde kanske är en del melodi-val en annan hur stråken hanteras. :wacko:
Skönt med fin svensk text och skön sångmelodi.
Sångmelodin och kompet gnider och gnisslar lite runt 100 sekunder och framåt, där jag tycker sångmelodin är bra och jag skulle önska att kompet följer sångmelodin lite mer. Men det är så dags att säga nu då kompet redan fanns på plats.  :D
Blåsinstrumentet som kommer in 228 skulle behöva göras om runt 233 där jag tvekar på melodispelet på dylikt instrument.

Härligt sommarlåt!

Jo jag väljer gärna kinesiska notval, så det kan vara det. Tror din andra kritik är fixat nu :)

Se så, där kom Plinkas granna sång & text, ljuvligt ihop med ditt spel Per, underbar komposition :rolleyes:

Sen kan jag hålla med Eq om att sången nu ligger lite släpandes efter melodin, rätta till den där millisekunden eller vad det kan röra sig om så blir det perfekt synk!

Följer denna, årets sommarsång det här :D

/Marre

Det är gjort ;) (sångens släp) Tack för omdömet!

Jättefin sång och text av Plinka, som passar mycket bra till musiken!
Det är dock en ganska rejäl eftersläpning på sångspåret som behöver fixas!
Skulle gärna vilja ha lite mer lyster/diskant på sången.
Några "konstiga" klarinettoner vid ca 233 sekunder...
Annars fint arr och sköna harmonier. Vackert vemod att försjunka i.  :)
/Asti

Tack ASti, det är betyder mycket för mig när du gillar! Problemen du nämner tror jag är fixade! :)


TACK TILL ALLA, för fin konstruktiv kritik!!

Per
« Senast ändrad: 18.07.2015, 01:14:56 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ja, nu är sången i synk!
Låter jättefint!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Helt bedårande, och Plinka ligger perfekt här nu och glittrar med sin rena stämma :wub:

En klassiker!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja nu hör jag inte den osynk jag inte fattade att det var som jag kommenterade på annat sätt tidigare.
Nice colab!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, nu är sången i synk!
Låter jättefint!
/Asti

Tack för det positiva omdömet. Känns klart nu, bara små-småfix kvar!

Helt bedårande, och Plinka ligger perfekt här nu och glittrar med sin rena stämma :wub:

En klassiker!

/Marre

Ja, nu låter det fint faktiskt. Tack för din kommentar Marre.
https://soundcloud.com/user7789882