Kontrollrummet

En första inspelning med bandet.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Hallå!
 Vi gjorde en högst preliminär inspelning med bandet då ABF avkrävde ljuddokumentation såhär i slutet av terminen.
Vi spelade helt enkelt in några låtar i replokalen och sen rattade jag ihop det så gott det gick.  Inga körer eller separata spår efteråt.
Sättningen är trumma,bas, 2 gitarrer och en sång.   
Tyck gärna till om allt ni kommer på utom då kanske själv inspelningsförfarandet då.  :)


Lite bakgrund om bandet:  Jag, basisten och trummaren har spelat sporadiskt ihop i 2-3 år innan vi hittade en till gitarr och en
vokalist som passade in i början av 2015.  Sedan dess har vi repat in och skrivit några låtar (ung.15 st. nu).  Takten i bandet är väldigt soft och opretentiös. Målet är att ha skoj och att komma ut och spela då det känns bra.    Snart ska vi spela in 3-4 låtar lite mer ordentligt och dessa kommer jag definitivt att sätta ut här på KR. 

Låtarna:

What Are We (min gamla låt som finn någonstans på KR):  [mp3=200,20,0,center]https://db.tt/gGtZjMxU[/mp3] 


Let Go (sångerskans alster):   [mp3=200,20,0,center]https://db.tt/vbF8gDh2[/mp3]   
     

Love Conquers All (hårdaste låten vi har :D  )  :[mp3=200,20,0,center]https://db.tt/OE75MRN6[/mp3]

/Fuzz
« Senast ändrad: 12.06.2015, 00:46:44 by Fuzzbub »
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Mysigt att du delar med dig!
Hon har shysst pipa! Roligt att ha med en sån resurs. Tänker lite på Jefferson Airplane då jag hör hennes röst! Får ni slut på eget material eller vill testa alternativa covers, kolla Jefferson Airplane från Woodstock! Ni kommer bli det mest anlitade bandet!  B)

Basen skulle jag vilja höra mer i dessa inspelningar.
« Senast ändrad: 09.06.2015, 00:17:41 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Wow, snyggt. Skitsnyggt faktisket. Gillas. Alla låtar är bra men jag gillade nog "Love Conquers All" mest. Försök hålla dena live-feeling om ni nångång selar in dessa i en studio. Om ni gör en platta så vill jag köpa ett exemplar :).

Jefferson Airplane....hmmm. Jag kommer att tänka på Blood Ceremony.

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Oj, tack för dom snälla kommentarerna. Jefferson Airplane har jag hört men det var längesedan. Ska kolla upp igen. Likaså Blood Ceremony som jag inte hört förut.
Klart du ska ha en platta sen Space! :)
/Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Kul att höra - skön livefeeling i ljudbild - den kan dock slipas lite på. Lite småfix och uppstramning på lite smått så är ni hemma. Helt klart Jefferson Airplane i detta - nice.
Skulle funka alldeles utmärkt på krogen - säg till när ni ska lira ute så kommer jag :D

What are we har man ju hört förut här på KR - lite annorlunda den version där jag å IKEN är med. Om jag inte missminner mig så lirade vi den i Gula villan?? :D

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Kul att höra - skön livefeeling i ljudbild - den kan dock slipas lite på. Lite småfix och uppstramning på lite smått så är ni hemma. Helt klart Jefferson Airplane i detta - nice.
Skulle funka alldeles utmärkt på krogen - säg till när ni ska lira ute så kommer jag :D

What are we har man ju hört förut här på KR - lite annorlunda den version där jag å IKEN är med. Om jag inte missminner mig så lirade vi den i Gula villan?? :D

/Gurano

Det är inspelat "live" i repan iofs. men det brukar bli ungefär det soundet hursomhelst när jag får in grejorna i Ableton.  :) 

Jupp, What Are We spelade ju vi in och det blev bra tycker jag.  Detta är väl inte så långt ifrån ändå?  Vi lirade den i Gula Villan vad jag minns.   

Ny inspelning i helgen förhoppningsvis och då blir det småfix det lovar jag.      Jag säger till när det blir någon spelning och då förväntar jag mig att du ställer in allt och dyker upp!  ;)         Tack för tyck!  /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Wow, snyggt. Skitsnyggt faktisket. Gillas. Alla låtar är bra men jag gillade nog "Love Conquers All" mest. Försök hålla dena live-feeling om ni nångång selar in dessa i en studio. Om ni gör en platta så vill jag köpa ett exemplar :).

Jefferson Airplane....hmmm. Jag kommer att tänka på Blood Ceremony.

// Space

Lyssnat lite på Blood Ceremony nu och dom låter ju bra!  Blir att lyssna mer.  Tack för tipset Space!  /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Härligt!
Love Conq...var smällfet med chysst riff och riktigt coola trummfill, mysigt.
Synd på tjutet som uppstår ibland.
Lite mer kagge och knorr på basen så hade detta varit mumma ordentligt. Kör hårt och låt oss ta del av mera framöver.


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Härligt!
Love Conq...var smällfet med chysst riff och riktigt coola trummfill, mysigt.
Synd på tjutet som uppstår ibland.
Lite mer kagge och knorr på basen så hade detta varit mumma ordentligt. Kör hårt och låt oss ta del av mera framöver.

Tack för de snälla orden! Ska fläska till bas och bastrumma lite så går vi se.  Tyvärr är rundgångstjuten inte mycket att göra åt. Sångerskans mick är maxad så hon hör sig själv någorlunda.
Ny inspelning i helgen så jag lägger upp sen!
/Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
härligt att få lyssna till och ni har ett bra koncept här med vokalissa och allt, som sagt säg till när det blir live så kommer jag gärna :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
härligt att få lyssna till och ni har ett bra koncept här med vokalissa och allt, som sagt säg till när det blir live så kommer jag gärna :D

Härligt, vi har snart skrapat ihop en publik till första spelningen!  :)   

Har uppdaterat låtarna som nu är basigare (ganska basigt i mina monitorer nu) efter synpunkter ovan.    /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Låter gott alla tre låtar..Blir nostalgisk när man hör replokal /inspelning .. hjärtat bultar lite xtra..  :)
sångerskan e handsken i !! Inte lätt att sjunga i replokal med kass medis" Synd att man har några mil när det blir på G  :( :D


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Grymt Bra Fuzzen,gillade detta.

Sista låten sträckte sig en bra bit över de övriga -världsklass- tycker jag.

Bra lirat och grymt bra sångerska :wub:

Mike


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Låter gott alla tre låtar..Blir nostalgisk när man hör replokal /inspelning .. hjärtat bultar lite xtra..  :)
sångerskan e handsken i !! Inte lätt att sjunga i replokal med kass medis" Synd att man har några mil när det blir på G  :( :D

Hehe nej hon har det inte lätt, även fast vi inte brakar loss det allra värsta!   Kul att du också gillar "replokalssoundet" det gör jag också.

Tack för tyck!    /Fuzz





Grymt Bra Fuzzen,gillade detta.

Sista låten sträckte sig en bra bit över de övriga -världsklass- tycker jag.

Bra lirat och grymt bra sångerska :wub:

Mike

Tack Mike!  Ja hon är bra alltså.  Igår sjöng hon in fyra låtar med 3-4 dubbningar utan problem.  EN sur ton lyckades vi detektera!  XD
Rätt bra för en som är ny i sammanhanget tycker jag.

Kul att du gillar våran "knaslåt" också.  Den är påkommen när jag lyssnade mycket på stoner och sen arrangerad av bandet. /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vad kul att ha en grupp att spela med! Och såna här resurser så att det låter tajt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Skitbra. Och sångerska med lite egen stil o attityd. De flesta tjejer låter ganska lika, även de som sjunger riktigt bra.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Skitbra. Och sångerska med lite egen stil o attityd. De flesta tjejer låter ganska lika, även de som sjunger riktigt bra.

Tack för tyck!  Jag kan bara hålla med.
  Nya inspelningar på ingång, bara jag sätter sista solot.  Fick hjälp av Wernborg på ett solo så stay tuned!  /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skitbra. Och sångerska med lite egen stil o attityd. De flesta tjejer låter ganska lika, även de som sjunger riktigt bra.

Tack för tyck!  Jag kan bara hålla med.
  Nya inspelningar på ingång, bara jag sätter sista solot.  Fick hjälp av Wernborg på ett solo så stay tuned!  /Fuzz

Lite fusk med Wernborg i ert band....
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skitbra. Och sångerska med lite egen stil o attityd. De flesta tjejer låter ganska lika, även de som sjunger riktigt bra.

Tack för tyck!  Jag kan bara hålla med.
  Nya inspelningar på ingång, bara jag sätter sista solot.  Fick hjälp av Wernborg på ett solo så stay tuned!  /Fuzz

Lite fusk med Wernborg i ert band....
:lol:

Ja, det blir långt till repen  :D


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Låter bra alla tre, men sista låten har lite extra!
De två första låtarna har lite Jefferson Airplane över sig, vilket flera noterat,
medan den sista närmar sig Hendrix tycker jag.
Sångerskan har fin känsla och attityd! Det låter fint om gitarrerna, men
(som också andra kommenterat) kunde basen vara lite tyngre...
Kanske lite mycket "skrammel" om cymbaler/hihats i första låten....
Förstår att ni har kul när ni lirar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skitbra. Och sångerska med lite egen stil o attityd. De flesta tjejer låter ganska lika, även de som sjunger riktigt bra.

Tack för tyck!  Jag kan bara hålla med.
  Nya inspelningar på ingång, bara jag sätter sista solot.  Fick hjälp av Wernborg på ett solo så stay tuned!  /Fuzz

Lite fusk med Wernborg i ert band....
:lol:

Ja, det blir långt till repen  :D

...och mellan repen....  :P
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Hehe!  Tack för tyck alla.   Håller med dig Asti om låtarna helt och hållet.  Vi får se vad det blir av inspelningarna som snart är klara.
Har bara ett solo kvar men som ger mig huvudbry.  :wacko:    Kanske skickar vidare till mr. Wernborg igen - har inget som helst problem med att fuska!   :lol:      /Fuzz

"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed