Forum > Demolåtar
En första inspelning med bandet.
Fuzzbub:
--- Citat från: Gurano skrivet 10.06.2015, 00:13:33 ---Kul att höra - skön livefeeling i ljudbild - den kan dock slipas lite på. Lite småfix och uppstramning på lite smått så är ni hemma. Helt klart Jefferson Airplane i detta - nice.
Skulle funka alldeles utmärkt på krogen - säg till när ni ska lira ute så kommer jag :D
What are we har man ju hört förut här på KR - lite annorlunda den version där jag å IKEN är med. Om jag inte missminner mig så lirade vi den i Gula villan?? :D
/Gurano
--- Slut citat ---
Det är inspelat "live" i repan iofs. men det brukar bli ungefär det soundet hursomhelst när jag får in grejorna i Ableton. :)
Jupp, What Are We spelade ju vi in och det blev bra tycker jag. Detta är väl inte så långt ifrån ändå? Vi lirade den i Gula Villan vad jag minns.
Ny inspelning i helgen förhoppningsvis och då blir det småfix det lovar jag. Jag säger till när det blir någon spelning och då förväntar jag mig att du ställer in allt och dyker upp! ;) Tack för tyck! /JEH
Fuzzbub:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 09.06.2015, 08:43:35 ---Wow, snyggt. Skitsnyggt faktisket. Gillas. Alla låtar är bra men jag gillade nog "Love Conquers All" mest. Försök hålla dena live-feeling om ni nångång selar in dessa i en studio. Om ni gör en platta så vill jag köpa ett exemplar :).
Jefferson Airplane....hmmm. Jag kommer att tänka på Blood Ceremony.
// Space
--- Slut citat ---
Lyssnat lite på Blood Ceremony nu och dom låter ju bra! Blir att lyssna mer. Tack för tipset Space! /Fuzz
aROCKER:
Härligt!
Love Conq...var smällfet med chysst riff och riktigt coola trummfill, mysigt.
Synd på tjutet som uppstår ibland.
Lite mer kagge och knorr på basen så hade detta varit mumma ordentligt. Kör hårt och låt oss ta del av mera framöver.
Fuzzbub:
--- Citat från: aROCKER skrivet 10.06.2015, 21:56:15 ---Härligt!
Love Conq...var smällfet med chysst riff och riktigt coola trummfill, mysigt.
Synd på tjutet som uppstår ibland.
Lite mer kagge och knorr på basen så hade detta varit mumma ordentligt. Kör hårt och låt oss ta del av mera framöver.
--- Slut citat ---
Tack för de snälla orden! Ska fläska till bas och bastrumma lite så går vi se. Tyvärr är rundgångstjuten inte mycket att göra åt. Sångerskans mick är maxad så hon hör sig själv någorlunda.
Ny inspelning i helgen så jag lägger upp sen!
/Fuzz
Eddi:
härligt att få lyssna till och ni har ett bra koncept här med vokalissa och allt, som sagt säg till när det blir live så kommer jag gärna :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida