Kontrollrummet

aROCKER_Things you have done

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
aROCKER: trummor Sång
Bluesboy:Stråk, Moog, Piano etc.
therocker: Bas och elgura

Startar med nåt embryo från mig sedan mailar vi till varann och försöker lösa passager.

Producerat av a ROCKER i The Ballsier Sound Studios
« Senast ändrad: 06.06.2015, 01:37:29 by aROCKER »


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Gott groove sköna guror o stråket e finfint..Men sången skall upp nåt myrben ..tycker jag .. B) låt!!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jättefin prod, arr och mix, men leadsången vill jag ha lite "öppnare" och starkare.
Nu ligger det lite "lock" över den....
Snyggt framfört och fräcka gitarriff. Bra!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Vad fin kritik...jo, kanske lite mer brightness i sången...tänkte lite Jeff Lynne "Here is the news" men lite mera lyster och kanske upp i volym eller så reder volymkänslan ut sig om man EQ:ar sången?



Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag fullständigt ÄLSKAR detta önskar att det vore 1974 igen och att det här kördes live på Råsunda :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Jag fullständigt ÄLSKAR detta önskar att det vore 1974 igen och att det här kördes live på Råsunda :lol:
Oj, grymt kul att höra Eddi...kanske ska kika på det där med sången, fast jag tycker den sitter skönt på nåt sätt, kanske att man är lite försiktig och tar upp "brightness" ytterst lite eller?


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Tjena Asti, Eddi mfl!
...Har tagit upp volym och "brightness" i sång en bit...till förbättring eller?
« Senast ändrad: 06.06.2015, 02:02:54 by aROCKER »


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Mycket snyggt framförande, kanonbra låt och lir från alla håll och kanter. :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja den har allt den här låten förutom bra lead och backings sköna stick med baklängesgura och balla riff rakt över - kanonlåt och bra lirat av alla inblandade och mixen superb.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Retrovibbar rätt igenom. Riktigt rolig lyssning den här. Soundet sitter helt rätt med genren. Kan inte hitta något att tjafsa om. Gott jobb.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låter bra. Sköna vibbar och vissa är funkiga...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Real nice, får sköna vibbar tillbaka till 10 cc typ...bra lirat,kanske sången ligger en aning separat utanpå...vore nice om den kom längre in i ljudbilden men hur detta går till vet inte jag ;)

Allt gott karl :)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Vad kul Karl...jodå 10cc lyssnar jag på fast dom låg inte direkt i tanken i produktion eller låtskrivande.
Sången är mera tänkt som "Here is the news" med ELO, fast jag kanske inte riktigt får till det, den ligger lite tät "utanpå"...men, jag gillar det såhär på detta stycke så den får vara så nu...på nästa låt bara, vi har 4-5 stycken påbörjade och nån i princip klar. Så håll utkik om du gillar denna typ av retro-rock.
Cool Runnings!


Utloggad Jambrains

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 67
    • Visa profil
Jomen visst, här svänger det! Retro style!
Även om just det där gitarrljudet inte är riktigt min kopp te så är det spot on för låten och jag skulle nog vilja ha ännu lite mer av dem i micxen (men bara liite)
Skitbra sång men kanske lite torr och "nära" för min smak (men smaken är ju som baken...)
Tycker basgitarren försvinner lite, speciellt i de "riffande" delarna. No big deal men tror det skulle svänga ännu mer med lite tryck där.
Extra plus för trummorna, både lir och sound, speciellt mot slutet!
Näe, det får bli ett par varv till med den här, finns mycket smågodis strösslat här och var som jag vill kolla in närmare.
Me like :-)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Helläckert. Lekfullt utan avkall på proffsigheten. T o m det torra studiosoundet från sjuttiotalet finns där. Trumspelet imponerar mycket. Inte riktigt vad jag lyssnade på när det begav sig men ler igenkännande.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves