Kontrollrummet

Roffe H - Fantasi

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
LÅTNAMN: Fantasi
ARTIST/KOMPOSITÖR: Roffe H
GENRE:  pop
LÅTLÄNGD: 2:24
INSPELNINGSÅR: 2015
FORMAT: mp3

Har haft idétorka och inte varit på spelhumör en längre tid...tänkte jag måste skärpa mig och försöka komma igång igen, det blev inte så mycket ... men i alla fall ett ärligt försök att "komma upp ur gropen"
/Roffe H
« Senast ändrad: 13.06.2015, 01:39:24 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Med den här så kommer spelhumöret igen Roffe! den rockar gott.. Upp med sången ett snäpp bara  :D


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Lite annorlunda mot vad man är van att höra från dig Roffe!
Men det är helt rätt att pröva något annorlunda när idéerna tryter.
Tycker sången är för "diskantig" och har lite för mycket reverb/delay
och ska kanske upp en liten aning i styrka... Kul text!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Med den här så kommer spelhumöret igen Roffe! den rockar gott.. Upp med sången ett snäpp bara  :D
kul att du gillar min trudelutt, ska kolla upp sången
Roffe H

Lite annorlunda mot vad man är van att höra från dig Roffe!
Men det är helt rätt att pröva något annorlunda när idéerna tryter.
Tycker sången är för "diskantig" och har lite för mycket reverb/delay
och ska kanske upp en liten aning i styrka... Kul text!
/Asti
Roligt att du gillar texten, lite annorlunda kanske, ska som sagt jobba på sången
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag saknar bas i min lyssning med lurar.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jag saknar bas i min lyssning med lurar.

Tack för lyss MaxB, ny version överst i tråden med starkare bas och sång.
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Välkommen upp ur gropen!
Fortsätt och musicera om det känns rätt, ta en paus annars.
Nu är basen med och den är tajt. Tror att den var svår att höra för mig förut för att den var så tajt.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Sådärja nu är sången lagom o jazzen e i gång ... :D  Basen e bra nu med ..sen är det ju tycke o smak men går det att få den liite varmare i ljudet fylligare.. Men som sagt det funkar fint så här.. Jazz on"  :)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tack MaxB och Marsall...visst, man får passa på när lusten faller på, inte svårare än så! :lol:
Har försökt få lite mulligare bas, högst i tråden...kanske är den klar så här?
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Sådärja ..rockenroll "... Checka övergången med trummorna vid ca 0.26 ..tror det är nåt med övergången där? :)
« Senast ändrad: 08.06.2015, 10:15:20 by Marsall »


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Sådärja ..rockenroll "... Checka övergången med trummorna vid ca 0.26 ..tror det är nåt med övergången där? :)

Tack för återlyssning, har fixat trummorna  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Kul, lättsamt och lite annorlunda från dig! Skönt!
Plinkar på en låt...


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Mysigt och helt enkelt :rolleyes:

Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tack Plinka & Marre för lyssning och kommentar.  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba Roffe :)

Första låten på länge som jag lyssnar på här på KR.

Kul låt,bra lirat.Mixen låter bra hos mig.Har sår i örat efter hörselproppar,så jag lyssnade ganska lågt och det lät helt okej.

Mike


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tjabba Roffe :)

Första låten på länge som jag lyssnar på här på KR.

Kul låt,bra lirat.Mixen låter bra hos mig.Har sår i örat efter hörselproppar,så jag lyssnade ganska lågt och det lät helt okej.

Mike

Kul att ha dig tillbaka på KR igen, tack för kommentar och hoppas på att få höra en ny låt snart från dig igen... :)
Roffe H
« Senast ändrad: 11.06.2015, 13:09:34 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tycker att det låter helt ok med nivåer å allt.
Lite osynk på sången kanske - å kasnke kan man ha lite roligare ljud på en av gurorna (men det är en smaksak :D ).
/Gurano

Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Hej. Får jag säga något? Ok: Det här har den där lediga kvaliteten som man kan hitta i Jojje Wadenius bästa stunder - en riktigt bra text som sänker garden på lyssnaren direkt, och en melodi på lekfulla harmonibyten som gör den luftig och lätt.
Om det finns något att säga så är det två saker; 1. Det skulle gunga gott med en tamburin på åttondelarna. 2. Tweeka detaljerna för lagom synk  sång gitarr (inte för mycket :) Det är den här pärlan värd!

Jättekul att lyssna in på!
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tack Gurano och MOMA för lyss och kommentarer...har försökt synkat sången så gott det går och justerat gitarrljudet något, får väl duga så här. Roligt att texten gillas :)

« Senast ändrad: 12.06.2015, 11:42:34 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Låter proffsigt och bra det här.  Jag skulle vara väldigt nöjd med detta.  Svängig och skön låt.   Jag tycker att alla nivåer o.dyl. är bra förutom då kanske när koskällan gjorde entré då jag hoppade till lite.  :)     /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Låter proffsigt och bra det här.  Jag skulle vara väldigt nöjd med detta.  Svängig och skön låt.   Jag tycker att alla nivåer o.dyl. är bra förutom då kanske när koskällan gjorde entré då jag hoppade till lite.  :)     /Fuzz

Man kan visst hålla på att finslipa hur mycket som helst, skällde lite på kon och drog ner något där... :lol:
« Senast ändrad: 12.06.2015, 16:06:30 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
It's as good as it can get!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Svängigt. Bra harmonier, skön med lite jazzig pop.

Enda jag tänkte på var att det väldigt lång tid innan låten började. (60 sek. till sången kom in)

Gött!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
It's as good as it can get!

Tack MaxB, ja...har gjort mitt bästa så långt och är nöjd själv  :)


Svängigt. Bra harmonier, skön med lite jazzig pop.

Enda jag tänkte på var att det väldigt lång tid innan låten började. (60 sek. till sången kom in)

Gött!


Kul att du tyckte det var svängigt och gött Wernborg. Nåja, nåt lite, som liknar sång kommer ju in tidigare än så...det var liksom avsikten att sången med text kommer senare eftersom jag inte hade så mycket mer att säga....  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Får vibbar av Ted Gärdestad och jag vet inte riktigt varför, det är samma stuk på nåt vis :D (Både musik och text.)

Bra!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Låter proffsigt och bra det här.  Jag skulle vara väldigt nöjd med detta.  Svängig och skön låt.   Jag tycker att alla nivåer o.dyl. är bra förutom då kanske när koskällan gjorde entré då jag hoppade till lite.  :)     /Fuzz

Man kan visst hålla på att finslipa hur mycket som helst, skällde lite på kon och drog ner något där... :lol:

Kon är numera på lagom avstånd tycker jag.  :)    Låter bra!  Färdig?   /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Jambrains

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 67
    • Visa profil
Mixen låter välbalanserad här hos mig fast koklockan skulle jag velat ha lite längre fram (eller kanske skulle den behöva lite mer "kropp"?).
Kanske lite långt intro? Innan sången kom in var min känsla att det kanske borde vara ett något högre tempo för att få lite mer sväng men den känslan försvann då sången kom in.
Och om introt kändes lite långt kanske låten som helhet kändes lite kort...
Men bra lät det hur som helst!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Charmigt. Torr sjuttiotalsstudio hör jag här också. Vore kul att höra den med mer stereobredd och reverb. Introt lite väl långt. Sång, instrumenthsnetring och arr är det minsann inget fel på.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves