Forum > Demolåtar

karl -Tåget som gick

<< < (2/6) > >>

Asti:
Jättefin låt! Mycket bra text och kul att höra dig på svenska igen!  :)
Sången är kanon, men ljudet aningen vasst eller möjligen för mycket kompressor..?
Tror också att sången och trummorna kunde sänkas en aning, så att resten av kompet
träder fram bättre. Skönt, suggestivt synth-tema som ligger och maler till höger!
/Asti

MOMA:
Jag tycker det här är riktigt kul att lyssna på, och även om det kan finnas någon skavank här eller där så är den värd ett antal timmar och fulländning. Personligen håller jag med tidigare talare vad gäller D-esser, och att lyfta 400-500 Hertz för värmens skull.
Kul att lyssna på!

Bribedant:
Musik, text och sång håller samma kvalité som man är van att höra från dig.  :wub:
Hoppade högt när sången kom in, ligger lite för högt i mina öron.

Dividend:
Det är bra. Sång fin men något hög, nanana-partiet i mitten lite lågt (nynnandet), lite enformig, men härliga harmonier. Fin text också.

jonnerstone:
Mycket bra låt och text. Musiken verkar bra mixad men sången är på tok för stark och vass i diskanten. När man som jag gillar att lyssna på ganska stark volym så blir det outhärdligt.
Runda av sången i diskanten, släpp lite på kompressorn och dra ner i volym. Har du skurit reverbet i diskanten? Om inte gör det. Skulle även vilja ha ett litet svagt delay synkat till 4-delar och 1-2 studsar för att ytterligare få sången att sjunka in lite och inte ligga platt ovanpå musikpaketet.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion