Forum > Demolåtar

karl -Tåget som gick

(1/6) > >>

karl:
 LÅTNAMN:             Tåget som gick
 ARTIST/GRUPP:      karl
 GENRE:                 floating
 LÅTLÄNGD:            5:42
 KOMPOSITÖR:        karl
 PRODUCENT:          karl
 INSPELNINGSÅR:     2015
 FORMAT:               mp3

Har allt mindre tid nowadays men då och då gör jag "klart" en låt....mycket mera pill nu för tiden men blir alltid osäker på balansen i ljudbilden....Any thougth's ?

Allt gott karl  B)

mahan:
Tjou Karl!
Kul att se/höra dig igen, kollade på eurovischon med vänstra örat och märkte att du satt upp ny låt och den går före.
Hörs att du "pillat" mycket på detta alster som gungar på jätteskönt. Snyggt o intressant arr med synthriffen som lyfter låten i högre sfärer.
Och sången ger ju "the thing" åt det hela, svår men fin melodi. Mixen har ett massivt botten som ligger nära "det röda" men håller bra.
Detta måste ju lyssnas flere gånger för att hitta alla fina detaljer för detta är ju Karl när han är som bäst.
Bara för att såga lite i ett hörn så tycker jag att en deesser kunde passa bra på sången, några ställen lite vassa ess.
Härlig låt som knäcker många av dagens "euråvischår" helt klart! :)
bra jobbat Karl!

Eddi:
Härliga "Karl"-harmonier spontant efter första lyssningen ner med leadsången något och upp med nanana-kören - kanske inte tycker så efter fler lyssningar men just nu så :)

MaxB:
Skönt med lite Karl.
Skriv Karl i rubriken i första inlägget så man vet!
Jag tycker du squeezat rösten för mycket. Jag vill ha värmen från rösten och det innebär väl lite mer lågfrekvent innehåll från den.

Gurano:
Låter som du och bra :D

Sången börjar för hårt och abrupt på i början tycker jag .
Håller med Mahan om lite vassa Ess. Sången tillbaka liite.

/Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion