Forum > Demolåtar

karl -Tåget som gick

<< < (4/6) > >>

MOMA:
Måste bara in och säga nåt  :rolleyes:
Den här låten och inte minst melodin är urstark! Den hookar redan i första sångstycket och när sedan refrängen kommer in med halvtonstegen i harmonierna så sitter det klockrent - imponerad. Att sedan texten är en melankolisk pärla gör ju inte saken sämre. Jag kan hålla med mutade myran om att sången ligger väl högt, men kanske det räcker med att backa 3 db? Hade jag en sådan här låt, skulle jag smida, vrida och mejsla till långt in på nätterna för att få till det. Det är en kanonlåt, så gör det  :wub:

Lycka till!

karl:
Tack alla för respons :) ska dra denna ett varv till och justera, kanske lägga om sången och få en kompis att blåsa sin magiska sopransax mitt i låten ;)

Tnx  karl

equality:
Fantastiskt fint! Härligt att höra din musik igen.

John Isak:
En alldeles god Karlprodukt! :) Gillar det framdrivande beatet och de små detaljerna som hörs lite och här och där. Vad jag inte är lika förtjust i, kan vara min lyssning, är den i mina öron något överdrivna skarpheten i sången. Känns som det är lite väl diskantigt för åtminstone mina öron.

Annars, top notch som vanligt!

Jambrains:
Inte mycket att tillägga utöver vad som redan sagt, top notch ur alla aspekter... men sången är (IMHO) på tok för hög i mixen och kanske även vass men det är svårt att avgöra då den dominerar ljudbilden så totalt.
Fixa sången i mixen så blir det riktigt, riktigt bra.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion