Kontrollrummet

Gurano - irriterad

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Fasen!!!  :angry:
Helt plötsligt vägrar dawen att ladda vissa vst - har aldrig hänt förr. Har klurat länge nu utan att lösa det - men man får jobba vidare på det.

Slängde ihop denna lagom irriterad (använde en urgammal grundgrej jag gjorde som tonåring) - nåt att ha?
Hur gå vidare - förslag? Någon som vill vara med/haka på - säg till!
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Ploj18_irriterad1.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 21.05.2015, 16:50:21 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou G!
Som du själv brukar säga så e de väl bra i det stora hela, ingredienser till topplåt här.
Men innan du fortsätter så tycker jag att du ska dra ner på takten för nu blir man aningen "irriterad" och stressad att lyssna. Här lyser tonåringens otömbara enrgiföråd igenom, så koppla om låten till 2015, men å andra sidan om det var irritationen du sökte efter (låtnamn: Irriterad) ja då är detta ett färdigt alster ;)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jag blir då inte irriterad på denna. Gillar första halvan (med distgitarrerna) mer än andra halvan. Tycker den "odistade" delen kunde kortas av och sen  kunde distgitarrerna komma med på slutet igen efter  Basen gillas  :)

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 637
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag tycker det är bra driv i rytmen! Snygga gitarrer, men dom
lämnar inte mycket utrymme för sång om du hade det i tankarna....
Skulle kunna funka bra som soundtrack till t.ex en biljakt, utförsåkning på skidor o.d.
/Asti t.f. biljägare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
jobbar på bra här med instrumenten..kanske lite för energisk OM man inte tar ett brake typ vid 0.69 ett släpp acckord o en svävande synth eller nåt gott o övriga leker försiktigt med grundtonerna ..o sen pang påt igen..  :D


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Hallå!!!

Det är faktiskt lite brist på uptempo-låtar häromkring :) Så håll tempot det är bra driv som jag tycker känns befriande!
Bra gitarrspel naturligtvis – det märks att det är ett pro vid strängarna. Sedan är helheten spännande, kanske man kunde fundera på att satsa på två tre stycken och prioritera dem för att får en tydligare struktur för lyssnaren, men det är bara en fotnot. Det är kul att lyssna på bra hantverk i hög hastighet :)
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Snygga gitarrer och bra driv, kan väl funka bra som instrumental låt.  :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tjou G!
Som du själv brukar säga så e de väl bra i det stora hela, ingredienser till topplåt här.
Men innan du fortsätter så tycker jag att du ska dra ner på takten för nu blir man aningen "irriterad" och stressad att lyssna. Här lyser tonåringens otömbara enrgiföråd igenom, så koppla om låten till 2015, men å andra sidan om det var irritationen du sökte efter (låtnamn: Irriterad) ja då är detta ett färdigt alster ;)

h.   johan
Jo tempot speglar nog min irritation igår rätt bra - så tempot ändras nog inte - den får vara så

Jag blir då inte irriterad på denna. Gillar första halvan (med distgitarrerna) mer än andra halvan. Tycker den "odistade" delen kunde kortas av och sen  kunde distgitarrerna komma med på slutet igen efter  Basen gillas  :)

//Space
Tackar
Kul att du gillar - du har rätt i att distgurorna bör komma tillbaka så jag kommer att följa ditt råd och lägga in det lite senare - men jag kortar nog inte den odistade delen.

Jag tycker det är bra driv i rytmen! Snygga gitarrer, men dom
lämnar inte mycket utrymme för sång om du hade det i tankarna....
Skulle kunna funka bra som soundtrack till t.ex en biljakt, utförsåkning på skidor o.d.
/Asti t.f. biljägare
Tackar
Tja jag vet inte om jag räknat med sång men jag lämnar låtidén öppet för förslag utifall man vill lämna olika slags bidrag utifall andan faller på hos er på KR

jobbar på bra här med instrumenten..kanske lite för energisk OM man inte tar ett brake typ vid 0.69 ett släpp acckord o en svävande synth eller nåt gott o övriga leker försiktigt med grundtonerna ..o sen pang påt igen..  :D

Vi får la se om ett brake kommer till - men denna är gjord i stridens hetta liksom med lite fulspel och otakter här å var - får se om jag orkar räta upp det hela?

Hallå!!!

Det är faktiskt lite brist på uptempo-låtar häromkring :) Så håll tempot det är bra driv som jag tycker känns befriande!
Bra gitarrspel naturligtvis – det märks att det är ett pro vid strängarna. Sedan är helheten spännande, kanske man kunde fundera på att satsa på två tre stycken och prioritera dem för att får en tydligare struktur för lyssnaren, men det är bara en fotnot. Det är kul att lyssna på bra hantverk i hög hastighet :)
Tackar! - jo upptempo är bra ibland - håller med om att det kan vara befriande (igår var det definitivt så :D )
Får se om det blir någon större förändring utöver en liten förlängning med distgura. .... eller om någon vill bidra med något?

Snygga gitarrer och bra driv, kan väl funka bra som instrumental låt.  :)
Roffe H
Tackar  :)

Tack alla för er lyss å kommentarer - det gör att jag åtminstone förlänger den - Ingen har sagt något om mixen så jag antar att den duger?

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Nej då, Gurano, jag tycker du t o m kan vrida upp bmp eller åtminstone ha det kvar som det är. Det är ju helskönt och passar låten bra. Basen kunde du kanske utveckla litet mer, nu går den bara på 1;an och 5;an av ackordens toner. Tror att det kan vara den som göra att några av våra forumiter tycker att tempot blir stressande. (Kan jag få prova göra en basgång ??? Behöver ackorden, bmp, och en mp3fil utan bas då bara så skickar jag dig en 24 bit wav, 44.1 kHz tillbaka som du får göra vad du vill med...Det skulle vara så kul att försöka på den här tycker jag.)  Jag tycker den här är jättebra precis som den är annars !!  :wub: Kanoners, Gurano - kanoners.....

mvh
« Senast ändrad: 21.05.2015, 16:48:39 by pxm »
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nej då, Gurano, jag tycker du t o m kan vrida upp bmp eller åtminstone ha det kvar som det är. Det är ju helskönt och passar låten bra. Basen kunde du kanske utveckla litet mer, nu går den bara på 1;an och 5;an av ackordens toner. Tror att det kan vara den som göra att några av våra forumiter tycker att tempot blir stressande. (Kan jag få prova göra en basgång ??? Behöver ackorden och en mp3fil utan bas då bara så skickar jag dig en 24 bit wav, 44.1 kHz tillbaka som du får göra vad du vill med...Det skulle vara så kul att försöka på den här tycker jag.)  Jag tycker den här är jättebra precis som den är annars !!  :wub: Kanoners, Gurano - kanoners.....

mvh
Tack - kul att du gillar
Jag har eg inga probs med att den upplevs stressig - för det är liksom meningen - så jag vill nog inte ändra basen - passar konceptet bra - men om du har andra ideer på bidrag så säg till :)

Bara för att irritera lite till så förlängde jag med distgurepartiet :D
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Ploj18_irriterad1.mp3[/mp3]

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skulle kunna funka bra som soundtrack till t.ex en biljakt, utförsåkning på skidor o.d.

Jag tänkte och jag läste sen att Asti redan varit inne på det.
Öka öka öka!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Skulle kunna funka bra som soundtrack till t.ex en biljakt, utförsåkning på skidor o.d.

Jag tänkte och jag läste sen att Asti redan varit inne på det.
Öka öka öka!
Jepp - öka e bra!
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Mixen låter bra. Kanske trummor upp ett snäpp. Funderar lite på sång på denna... ;)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Mixen låter bra. Kanske trummor upp ett snäpp. Funderar lite på sång på denna... ;)
Fasen ... Kör hårt .... Låten är din :)
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Kollar men kan inte lova något... Jäkligt bra grej du fått ihop!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Kollar men kan inte lova något... Jäkligt bra grej du fått ihop!
Ja ibland är det bra att bli irriterad :)
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Kollar men kan inte lova något... Jäkligt bra grej du fått ihop!
Ja ibland är det bra att bli irriterad :)

Bra! Skicka mig låten så skall jag se om jag kan få till något.  :D


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Bra! Skicka mig låten så skall jag se om jag kan få till något.  :D
Du har mail :D  B)
/G
Kör hårt - så länge det ryker!