Kontrollrummet

Melás - Still I Cry

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
En nästan färdig låt. Hade en rätt klar bild av vad jag ville göra för låt. Det är bara två olika komp i låten och jag har försökt att bygga och arrangera den så att man inte ska tänka på det så mycket. Gjort en, i mina öron, hyfsad mix och en slarv mastring. Tar hemskt gärna kommentarer på allt. Ljudbild, mixning, sånginsats, arrangemang och komposition.

Fattas solo och melodigitarr från mellanspelet och fram till slutet. Tyvärr så märkte jag för sent att gitarren styr över på två småpartier på mellanspelet. Ska försöka fixa det med en volym åkning eller liknande. Tips för hur jag kan maskera det tar jag gärna emot. Intro/mellanspels-gitarren vet jag inte om den ska vara som den är nu. Vet inte heller om sången ska var a som den är på mellanspelet, funderar på telefon-eq eller något liknande, förslag någon? Har inte heller eq:at till percussion-instrumenten (2 kanaler ägg och tre kanaler tamburin) vet inte om det behövs, kommentera gärna det också. En rätt.......transparant, kanske till och med banal text. Men den behövde skrivas.


Still I Cry
Wondering why, it came to this
A bitter good bye
Life floats by, and all is well
Still I cry

Longing, yearning for a sign
Twisting, turning but there's no relief tonight

I never lied, and I tried my best
To do you right
You looked into my eyes, and after 7 years
You took my light

Sleepless, burning I ache inside
Aching, hurting and this wound won't heal in time

I fell in love, and you promised you'd be true
You pushed me out, though you said you never would

Falling, screaming all my fears have come to life
Trying, crawling but i'll never win this fight.
« Senast ändrad: 03.09.2007, 23:43:21 by Bone »
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad tsmalmbe

Låten är e verklig vinnare. Ända tills 3:00 då jag väntar mig en ordentlig höjning med trummor. Men men men. Men men. Men. Svagt mixade trummor, som inte låter försiktigt spelade, utan spelade som riktiga trummor, men med volymen konstgjort neddragen. Och som körsbäret på korven, den gruvliga gruvliga ez-default virveln som äter upp resten av skönheten. Snyft! Bort! Omstart, nya trummor, eller bort med trummorna totalt, och låten går in till favoritfoldern.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Tack så hemskt mycket! Kul att du gillar den.

Tanken är nog att min bandkamrat ska lägga riktiga trummor till den här inom kort. Vi måste bara få någon lucka. Just nu har min sista termin börjat och han har mycket ljusjobb. Vi får se hur fort vi kan få det gjort.
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
JA det är en verklig skön låt!
Fast jag måste ju hålla med Tsmambe att EZ borde föras ut i trädgården och grävas ner bakom komposten. Men okei, förstod att det kommer äkta burka så småningom, BRA!

Snyggt arr, luftigt och förförande hypnotiskt.
Sången är lite trevande o osäker, behövs några genomsjungningar till så blir detåxå kalas. Lite vasst "ess" på sina ställen i sången.

Jäkla snyggt jobbat annars, 4/5 :)

h. JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
JA det är en verklig skön låt!
Fast jag måste ju hålla med Tsmambe att EZ borde föras ut i trädgården och grävas ner bakom komposten. Men okei, förstod att det kommer äkta burka så småningom, BRA!

Snyggt arr, luftigt och förförande hypnotiskt.
Sången är lite trevande o osäker, behövs några genomsjungningar till så blir detåxå kalas. Lite vasst "ess" på sina ställen i sången.

Jäkla snyggt jobbat annars, 4/5 :)

h. JOhan
Hahaha damn! Jag måste vara döv för jag tycker att EZ är rätt schysst. Men det kommer, förhoppningsvis, riktiga trummor snart.

Trevligt att du gillar arret då tanken var att det skulle byggas hela vägen. Har inte heller lagt någon de-esser, kanske ska ta och göra det. Tyckte inte att det var så vassa ess, men jag har rätt kass lyssning. Sången får vi se om den tar sig, inte direkt säkrast i världen bakom micken.

Tack för lyssningen och kritiken.
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"