Forum > Färdiga produktioner

Asti - Låt mej va (klar)

<< < (2/7) > >>

zorrow:
Ja! Asti igen och underbar lyssning  :D Ang version ett och två så kände jag att version ett var lite kladdig när lyssnade. V2 är underbart ren. Men kanske går det att kombinera versionerna till ett svenskt "lagom". Äh, båda är kanonbra och håller i alla avseenden. Inga kommentarer mer än att det är skitbra! Igen! :wub:

Asti:
Skillnaden mellan versionerna är ju att den överst i tråden innehåller ett par utpanorerade
tremologitarrer i refrängen, samt ett pianoklink med mycket reverb, vilket kanske gör
mixen lite rörig, speciellt pianot tror jag.... Men samtidigt gör dom refrängen fylligare, så
jag vill nog ha det kvar. Men pianot kanske ska bort..? Eller mindre reverb...
Roligt att du gillar låten och tack för lyss och kommentar!
/Asti

Marsall:
Fin låt o bra text/berättelse o framfört av text svenskt också gillas  ;) ..Har inte bästa lyssen för mix för stunden ..Men den brukar sitta fint  :) Det ända som jag tror skulle göra den ännu mer intressant skulle vara om det galnades/varierades till lite mer i sången typ på den återkommande frasen ? "Starka tabletter vill jag inte ta" skulle kunna viskas fram o liiite mer galet tex ..o kanske hållas ut mer på fraserna på den meningen också? .. O sen körerna (låt titeln) e ju fin fina men används för lite ..o skulle ju va cool om det var nån kvinnlig med på ett hörn där också för att svulla till den ännu mer..Men ånyo!! ..ta detta! som ett alternativ till version2  ..För den funkar fint i denna tappning nu..mä! :D

Asti:

--- Citat från: Marsall skrivet 14.05.2015, 11:41:10 ---Fin låt o bra text/berättelse o framfört av text svenskt också gillas  ;) ..Har inte bästa lyssen för mix för stunden ..Men den brukar sitta fint  :) Det ända som jag tror skulle göra den ännu mer intressant skulle vara om det galnades/varierades till lite mer i sången typ på den återkommande frasen ? "Starka tabletter vill jag inte ta" skulle kunna viskas fram o liiite mer galet tex ..o kanske hållas ut mer på fraserna på den meningen också? .. O sen körerna (låt titeln) e ju fin fina men används för lite ..o skulle ju va cool om det var nån kvinnlig med på ett hörn där också för att svulla till den ännu mer..Men ånyo!! ..ta detta! som ett alternativ till version2  ..För den funkar fint i denna tappning nu..mä! :D

--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låt, text och framförande!
Så du efterlyser lite galet!  :) Jo, det kan ju va kul, men vet inte om det passar i sammanhanget...
Det är ju tänkt att handla om någon som är på väg att gå in i väggen...
Men man kan ju variera texten och sjunga "Svaga tabletter vill jag hellre ta".  B)
Nej skämt åsido, jag tror jag förstår vad du menar. Kören tycker jag däremot förekommer tillräckligt.
En kvinnlig röst skulle nog kunna fylla ut en del ja....
Tack för lyss och tips!
/Asti

bjurte:
Men härreguu va produktiv man kan va !!  :o
Lite för anonym trummis, annars hög Asti klass som vanlig !!
SKål...  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion