Forum > Färdiga produktioner

Asti - Låt mej va (klar)

<< < (7/7)

Roffe H:
Fantastisk bra låt, text, lir, sång och hela "baletten", båda versionerna funkar ju...gitarrerna sitter och sololjudet är helskönt.  :) :) :) :) :) (toppbetyg)
/Roffe H

Asti:
mahan - Jo, jag har väl kunnat utläsa mellan raderna att du gillar min sångröst!  :)
             Och det gör mig väldigt stolt! Tack för det!
             Har försökt göra arret lite enklare i verserna och spara pianot, tremologitarrerna
             och kören till refrängen, men det kanske ändå är lite för "tjockt" i verserna.... :unsure:
             Det där är inte helt enkelt - att arra "lagom"....
Roffe H - Kul att du gillar låten, inklusive sololjudet!

Tack för era kommentarer! Ska lyssna igen och fundera på om jag kan dra ner på arret
på något sätt i verserna!
/Asti

HasseFX:
Föredrar 2an - skönt svävande sound utan gröt :) Högsta kvalisort i arr och genomförande!!

Inte så förtjust i själva låten - väntade på den där starka melodin som inte kom... :unsure:

Eddi:
Ja jag föredrar tvåan också jag tycker din röst är bättre där med mindre palte verb - förmodligen har du ingen skillnad på rösten - men den framstår som bättre - kanske får mer plats så att säga. Förväntade mig inget crescendo så - radioklar tycker jag. :)

Edit: Palte har inget med Norrländsk husmankost att göra ett felstavat plate handlar det om :wub:

Asti:
HasseFX - Så du föredrar alt 2? Ska du ställa till det nu när jag började tro att låten var klar!?  :D
               Låten som sådan är väl inget som överraskar utan antagligen sådant man hört förut...?
Eddi - Du också!?  :) Det som skiljer versionerna åt är enbart de utpanorerade tremologitarrerna och pianot.
          Sången är identisk i båda. Men den kanske blir tydligare och renare i det mindre arret, som du är inne på..?
          Vad är ett palte verb?  :)  Jag paltar, du paltar, han/hon/den/det paltar,....etc?  :rolleyes:
          Vem vet, jag börjar kanske bli för gammal för att åstadkomma några fler crescendon.... ;)

Tack för era synpunkter! Tror ändå inte att jag ändrar på alternativen, utan behåller alternativ 1
som gällande version. Tycker den har lite mer variation och "tyngd" i refrängen. Men jag ska göra
ett försök till att få mixen lite mindre "grötig". Snälla - Låt mej va klar!  B)
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion