Forum > Färdiga produktioner
Asti - Låt mej va (klar)
Larsinger:
Detta låter verkligen helbra!! Jag gillar det släpiga, bossiga, reverbiga gitarrspelet. Lite Cris Isaac-ish...
Båda versiionerna är bra. 1:an nog ändå mer i min smak.
/Lars
MOMA:
Levande och fylligt sound. Så analogt som man bara önskar sig! Bra samspel mellan instrument och lead - naturliga luckor för viktiga ord och ingen onödig konkurrens om utrymmet när det det gäller.
Skulle det kunnat fungera med en snärt/ett riff/en lätt snyting i instrumentalen - för att skapa kort kontrast/väckarklocka innan avrundningen lugnt rullar in igen? Nej, det här är nog rätt och riktigt till texten.
BRA!
Asti:
spacetrucker - Skickar "Asti for president"-modellen i lavendelblå flanelltrikå i storlek extra medium! :D
Ja, översta (alt 1) tycker jag också får gälla!
Larsinger - Kul att du tycker det låter bra! Jag har en svaghet för tremolo-gitarrer
och lägger in det då och då i låtarna. Kanske lite för ofta...? :unsure:
Men det ger ofta lite utfyllnad och extra "tryck", tycker jag.
Verkar som att de flesta föredrar översta versionen....
Tack för era kommentarer!
/Asti
Asti:
--- Citat från: MOMA skrivet 18.05.2015, 10:56:48 ---Levande och fylligt sound. Så analogt som man bara önskar sig! Bra samspel mellan instrument och lead - naturliga luckor för viktiga ord och ingen onödig konkurrens om utrymmet när det det gäller.
Skulle det kunnat fungera med en snärt/ett riff/en lätt snyting i instrumentalen - för att skapa kort kontrast/väckarklocka innan avrundningen lugnt rullar in igen? Nej, det här är nog rätt och riktigt till texten.
BRA!
--- Slut citat ---
Roligt att du finner soundet levande och fylligt! Det där med att hålla igen på instrumenten för att släppa fram sången är
något jag haft svårt med! Hoppas jag blivit bättre på det. Blir lätt annars att man vill få det "fylligt" och inte lämnar utrymme för sång.
Jo, du har nog rätt i att instrumentaldelen är lite "försiktig", men jag ville ha ett lugnt plock och ett mjukt sound där.
Vet inte om det var rätt val...kanske skulle gitarren sticka ut lite mer så som i introt ungefär...
Tack för din kommentar!
/Asti
mahan:
Ojojoj...
En apselut skön låt, fast texten är lite tragisk.
Du har väl aldrig hört vad jag tycker om din röst..... I just love it:wub:
Liret och mixen spot on.
Det som jag slutligen efter tre lyssningar sågar på är arret, det är som att gå in i en godisaffär, det finns bara för mycket av det goda från början till slut. Lätta lite mer på kompet vid sångverserna och använd hela baletten endast på den instrumentala delen. Så tyckte jag denna gång, så det blir nog bara nio rattar av tio.
jättebra låt, skön att lyssna på, TACK!
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida