Forum > Demolåtar
pxm - "An Old Tune-1986."
Mein:
Najs!
Du låter säkrare på gitarren numer. Kul att höra från dig!
/Mein
pxm:
Gurano - Tack för att det var en okey lyssning. Jag skulle haft glasklarare definition på alla instrument och tunnare ljudbild om jag kunde ratta till det. :) Vet att du gillar en fylligare bild dock - jag försöker efterlikna livetonerna från början av 70 talet dock. :) Låten innehåller två delar; en med skriven melodi och en för improvisation. Vid 84 börjar impron, den vill jag inte spela om och jag vill ha kompet luftigt, spelar medvetet så för att ljudbilden skall bli tunnare och impron lyftas fram istället. Det skall mest vara som typ; enstaka ackord och ledtoner för impron att hålla sig inom gränserna för och basen skall vara litet mer luftigare men samtidigt soft jazzigare.....Är det tänkt i a f. :) Jag tycker att det lyckas för en gångs skull utan att det blir konstigt. :)
Roffe - Tack för lyssning och att du tycker det är en fin låt. Det betyder mycket för mig. Har höjt basen i den nu..... :)
Mein - Tror att jag är litet säkrare med avseende att hålla reda på 1;an i takterna nu då jag improviserar. Det blir litet mer ordning då. :) Improvisatitionen är kanske inte teknisk, meldodiöst genomtänkt men den har attityd och feeling levererad i realtid. Konstnärligt och uttrycksmässigt sett tycker jag den är jättebra......Kanske inte den tightaste men levandes , oredigerad och inspelad i en tagning såklart. Musik , tanke och känsla i stunden, "in that very moment" !!! Inga omtagningar, inga inövade fraser, ingen "träning" innan. Bara tanke, känsla, gitarr i just precis nu !!!! Improvisation är en uttrycksform som betyder mycket för mig. :)
Kul att höra av er igen.. :)
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida