Forum > Demolåtar

pxm - "An Old Tune-1986."

<< < (2/3) > >>

zorrow:
Trevligt att ha dig tillbaka här pxm! Imponerande kunskaper i harmonier! Skulle vilja ha lite bättre och mer varierade trummor. Det skulle lyfta det hela. Improvisationen har förbättringspotential. På't igen!  :D

mahan:
Tjou Johan!
Lite club jazz på gång här med improvisationer.
Låtiden e ju fin men har kanske lidit aningen av dom 30 åren.
Du verkar vara en hake på musikteori för jag försökte kolla med harmisarna du skriver om men min bondhjärna hänger inte med, önskar ibland att jag hade kollat lite bättre på musikteorin i skolan :D
Det som kanske kunde fixas till är en viss tajthet i själva kompet. Trummorna för ju låten framåt  men för att få ett bättre flyt i kompet kunde basen och kompguran stöda trummorna lite mer. Basen upp i volym och lite modigare tag på kompguran. Och bara kompet sitter tajtare så kommer du att känna att solot åxå får ett bättre flyt.
Denna musikstil e ju verkligt krävande så nu gäller det att fortsätta med finslipningen! :)

h.   johan

pxm:
zorrow - tack för komplimang ang. harmonierna !! när det gäller trummorna så håller jag med men just nu jobbar jag med loopar, REX filer, just nu då jag ännu inte har hunnit installera mina trummor efter (ännu) en data krash (snart byter jag fan i mig till mac !!!).... :)

mahan - tack för club jazz !!! jo, den har nog lidit av 30 bast, fan vad tiden går. :D Vill inte spela om något för den är precis så live och levandes som jag vill. Men jag höjde bad och komp. Hoppas det blev bättre ????

mvh

Gurano:
Helt ok lyssning - trummorna är lite för mesiga enligt min smak.
Vid 84 börjar det halta lite tycker jag, ljudbilden blir väldigt tunn jämfört med innan och gurorna snubblar en del - styr upp det så blir det bättre.

/Gurano

Roffe H:
Kul att du kör igen pxm, fin låt du gjorde (gammal goding mao)  visst låter det helt ok även idag, håller med tidigare lyssnare om basen....kanske har jag dålig lyssning på "paddan?" :)
Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion