Forum > Färdiga produktioner

Asti - U & I (klar)

<< < (5/6) > >>

Asti:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 09.05.2015, 13:34:10 ---Mycket bra och skön låt du fått till Asti!  Det är nog ett av de bästa Asti-alstren jag har hört.   Gillar att du sjunger på engelska också.

Jo det låter riktigt bra ljudmässigt men det är nåt med den där sologitarren (om man ska vara petig) som jag inte riktigt kan sätta fingret på.   Själva gitarrljudet i sig är det ju inget fel på men det synkar inte riktigt till 100% med låten s.a.s.   Köra på halsmick/byta gura eller nåt?  Kanske lägga in ett piano som ligger och skvaplar med o.s.v.   Eller ha det som det är för att det funkar.   :D

Bra jobb!   /Fuzz

--- Slut citat ---
Vad kul att du gillar låten! Den här typen av låtar har jag svårt för att sjunga på svenska
av någon anledning. Sedan kommer man undan lite lättare med en engelsk text!  :rolleyes:
Har testat och trixat en hel del nu med sologitarrljudet och tror inte jag kommer mycket längre.
Kanske blev det för stort rumsljud nu när jag la på delayet...? Nästa steg är nog att anlita en
bättre gitarrist helt enkelt.  :) Vi får se....
Tack för din feedback!
/Asti

MaxB:
Tomaterna? Såsiga?
Som gitarrist är du bra och det behövs heller ingen annan för solot.
Jag tror att ljudet på den är mindre vasst nu. Gillar i alla fall helheten vid denna lyssning!

mahan:
Tjou Asti!
Igen en superskön låt, efter flere lyssningar kommer jag till att:

-  låten startar underligt, lixåm lite avhugget, kanske du borde lägga till ett par sekunder så att spelaren hinner köra igång ordentligt
-  lätta lite på deessern, tuggar lite för mycket av dina ess nu, låter nästa f stundom.
-  vid 4.05 när solot drar igång händer det nåt, sologuran lixåm "bubblar" till där, kanske en lappning som borde ses över.

Bra verk! :)

h.   johan

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 09.05.2015, 16:03:31 ---Tomaterna? Såsiga?
Som gitarrist är du bra och det behövs heller ingen annan för solot.
Jag tror att ljudet på den är mindre vasst nu. Gillar i alla fall helheten vid denna lyssning!

--- Slut citat ---
"Såsiga tomater" fattade jag inte heller.  :D
Jag försöker bli bättre på elgitarrsolon, men där saknas tyvärr en hel del...
Men det är kul att försöka få med mer elgitarr än akustiskt i låtarna!
Tror också ljudet på sologitarren är mindre vasst nu och det måste finnas
kvar lite "bett" i den, så den inte blir för tillrättalagd och mesig.
Roligt att du gillar helheten! Tack för din feedback!
/Asti

Asti:

--- Citat från: mahan skrivet 10.05.2015, 00:01:05 ---Tjou Asti!
Igen en superskön låt, efter flere lyssningar kommer jag till att:

-  låten startar underligt, lixåm lite avhugget, kanske du borde lägga till ett par sekunder så att spelaren hinner köra igång ordentligt
-  lätta lite på deessern, tuggar lite för mycket av dina ess nu, låter nästa f stundom.
-  vid 4.05 när solot drar igång händer det nåt, sologuran lixåm "bubblar" till där, kanske en lappning som borde ses över.

Bra verk! :)

h.   johan

--- Slut citat ---
Gläder mig att du gillar låten! Att låten startar lite "avhugget" tror jag beror på att basen, som inleder,
egentligen ska glida in lite längre än vad som sker nu. Det är ett långsamt tempo som var svårt att följa.
Tack för lyssning och konstruktiva tips på förbättringar! Ska kolla dessa och försöka åtgärda!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion