Morgonen är trevlig i några sekunder, men sedan och fram till 220s är det mest transportsträcka för mig. Låter som att du har laddat upp en symfonisk mall och lägger lite toner och slag här och var. Lite som när en symfoniorkester stämmer upp, man spelar lite toner här och var utan att bry sig om vad de andra musikerna spelar. Stråkarna sinsemellan håller dock ihop för det mesta som man förstår ju att det är någon tanke bakom ändå, och inte slump. I stort sett låter dock den här delen som annat du har gjort, lite asiatiskt kanske, men inte så mycket.
Sedan händer det saker. Det blir trevliga harmonier och handlingen löper framåt i skogen eller vad det är. Men efter två minuter börja man tröttna lite på ackordföljden (som är densamma som på din Nocturne, väl?) och önskar att något mer ska hända. Och det gör det, intensiteten höjs vid 370s och blir lite spännande igen. Ganska bra programmerat, inte proffsklass men heller inte så att man direkt störs av midi-ljud.
Men vid 430 s blir det spattigt och slumpmässigt, och känslan av slarvigt programmerat som plötsliga volymhopp och överlappande toner på soloblås. Och det där sforzandohornet (eller vad det är) låter som en mystisk kazoo vid 460-470. En dålig sampling som du brukar använda ofta. Visst kan väl brass spricka upp så där på nån enstaka markerad ton, men inte sådär...
Slutsvängen är trevlig, med nedtoning och allt. Binder ihop början med dess morgonkänsla.
Slutintryck: Väl långt, att klippa bort allt som jag inte gillar är väl att ta i, men jag tror du skulle vinna på att alla fall editera bort en del ur part1 och 3.
Kul att du bad mig kommentera. Men du kanske inte gör det igen...?

Men jag sågar inte för att vara taskig.