Kontrollrummet

mahan - BIG C

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
En ny låt som inte följer det normala receptet, mycket otajt och mixen i obalans, låten gjord för att få bort den del av livet man inte kanske tänkte på att hamna kämpa med. FUCK THE BIG C!
Men man får  leva en dag i sänder, som jag brukar säga åt mina föräldrar, 85 år bägge!

LÅTNAMN:               BIG C
ARTIST/GRUPP:        mahan
GENRE:                   pop
LÅTLÄNGD:              5.13
KOMPOSITÖR:          mahan
PRODUCENT:            mahan
EV. MEDVERKANDE:  no body
INSPELNINGSÅR:      2015
FORMAT:                 mp3


NY VERSION 26 april:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.eu/KR-music/BIG%20C-02.mp3[/mp3]

Bättre?
« Senast ändrad: 26.04.2015, 02:35:44 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tråkiga nyheter, så den skitstöveln är och hällsar på hos dig nu ??
Han var hemma hos mig och bråkade år 2010-11, en riktigt tung period !
Men som sagt man får inte ge upp, nu mår jag fint igen,Farbror C ligger och sover så sött, men man är ju medveten om att han vaknar till liv igen när han känner för det !!  :wacko:
Kan inte lyssna på din låt nu då jag sitter på jobbet, men ska lyssna så fort jag kommer hem, lycka till nu och vill du skriva av dig om skiten, så lyssnar jag, bara att PM:a !! :) 
Själv satt jag bara och stirra på mina fiina instrumen i nästan ett halvår och sedan började jag snickra på min
Reznac-svit.
Resultatet blev så här:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=25918
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=32226
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=26678
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=33569

Så man får köra hårt, så länge det ryker !! B)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Oerhört tråkigt att du drabbats av denna hemska sjukdom, men där chansen att överleva tack
och lov växer efterhand som nya medicinska rön görs. Hoppas innerligt att du tillfrisknar snarast!
Då till musiken, som känns mindre viktig när man får reda på sådant här.
De utpanorerade gitarrerna är snygga och skapar lite suggestiv stämning.
Den fina Mahan-stämsången känns igen, men sången blir lite otajt mot slutet av låten,
liksom basspelet eller kanske samspelet mellan bas och gitarrer.
Men det var tydligen ett tidigt utkast, så det är jag säker på att du fixar enkelt.
Sköt om dig!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tråkiga nyheter! Finns inget att säga annat än - Ge inte upp!

Lugn och svagt gungande låt - lite osynk här å där men det är en baggis att fixa.
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Det var ingen rolig läsning . Men som nämns ..Ge upp finns inte! tankarna är hos dig..
Låten rockar fint tycker jag bra stämsång som vanligt ..Mahaniskt gott! sköt om dig!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tycker att Asti gjorde en korrekt analys av mixen, annars härligt lir och snygga stämmor som vanligt...djävligt trist att höra...men kämpa på mahan.
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
STORT TACK ALLA FÖR STÖD OCH FÖRSTÅELSE :wub:
NOG OM SJUKDOMAR OCH SÅNT SKIT, FRAM MED MUSIK!

Ska ta låten under närmare granskning när jag fått fina ideér till förbättringar
Life is short, let´s enjoy it! :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Mahan, älskade gubbe!
Det låter inte kul. Fan ta den. Jag hoppas och tror på att det blir något bra av det, oavsett skiten som besöker dig!

 :wub: Stora stora kramar från mig!!!  :wub:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jupp instämmer med övriga bit ihop o kom igen - dom e duktiga läkarna nuförtiden så vi får hoppas på det.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tack grabbar! :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:
Tror fullt o fast att det ska fixa sig till 124% :)

Sitter och skruvar på låten och ny version kommer ännu idag, sjungit om hela rasket osv.....

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ny verre uppe nu! :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Usch, jag kan inte riktigt lyssna och bedöma det musikaliska, i det här sammanhanget.
Fastnar i tanken på något vis. Mahan, jag gillar dig och det du bjuder på och det du ger!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Får lite Eagles 'life in the fastlane' fast lite långsammare känsla här..
Hela kalajjset är lite murrig i soundet, saknar brilljans och diskant, men som sagt, mina höron är ganska så Kapput.. :(
Bra låt, och jag skulle vilja höra texten lite tydligare, då ämnet berör mig mycket.. :) 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
tjou
glömde komma med nåt tips ..nu kommer det istället  :).. gurorna liite veka ..mer tyngd på dom o gärna lite fetare bas också ..så får du till än mer svung o tyngd i hela beatet så blir den riktig goo B)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tänker också att det är svårt att kommentera i detta läge, men jag utgår från att du inte mår sämre av lite positiva reaktioner. Jätte fin låt och sången och stämmorna är kanonbra...tycker även att kompet sitter som det ska.  :) :) :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Jättetråkigt att höra  :angry:
Önskar dig allt det bästa.

Vad som angår låten, så tycker jag att den är lite för intetsägande, på ngt sätt. Inget som sticker ut. Den rullar på, men utan att jag fastnar...
www.alatarmusic.com


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Ja, svårt att kommentera en sån här låt på nåt sätt. Den är liksom en statement eller nåt. Första behandlingen mot "Big C" liksom... och det är det viktigaste! Keep 'em coming.

Om jag nu skall säga nåt om själva låten så... gillar gitarrsounderna. Lite mer diskant kanske, på hela låten alltså, inte bara gitarrerna... åsså saknar ride-cymbalen :)

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låten rockar. Bra sjunget också i ett allvarligt ämne.

Jag tänker på dig.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad ellamaria

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
I am so sad to hear about the news  :( just have to keep going on and not give up! Someone already wrote that it's difficult to evaluate the song in this context. It feels heavy to listen because it's a heavy topic, but it's an important song!

About the song:

I love the vocals. The ending (last part) is great, it was stuck on my mind for some time. The song is catchy, maybe I'd like to hear a long electric guitar sound in good places.

Stay strong!

-Ella


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Först vill jag säga den här låten gillar jag skarpt och hör inget av det du säger skulle vara mindre bra.

Sen fokusera på positivt det är rätt väg är jag säker på.



Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Det rockar fett! Skulle vilja ha lite mer diskant på trumsetet. Tråkiga nyheter men kämpa på och som du sjunger så har läkarvetenskapen kommit långt och gör ständigt nya landvinningar. Krya på dig och rock on!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ligger lite lågt på stugan, strulande web och utan studiogreijs men återkommer i början på veckan med svar! :)

h.     johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Hej Mahan,
Tråkigt att höra om din sjukdom och hoppas du kryar på dig.
Skönt gung i denna. Bra sång.
Lite torrt ljud på gurorna som annars är väldigt skönspelade och bra panorerade. Bra omfamnande stereokänsla i mixen.
Coola fills i slutet av låten. =)
Keep on rockin!!
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Tycker det låter väldigt bra. Fortsätt rocka loss - väldigt trevlig, supportande personlighet därtill. :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Allra först vill jag tacka alla för fina ord angående "C". Det visar ju sig att var tredje person drabbas i nåt skede av livet av "C" och flere har ju nämnt om egna upplevelser här i tråden. Ofta lyckas man ju med dagens medicinska teknik få bukt på "C" och jag har beslutat att jag ska klara av skitet. Denna låt gjorde jag inte för att leka martyr utan det var bara nåt som måste ut ur systemet lixåm, lite tabu kanske åxå över sjukdomen. Men nu ska vi gå vidare och jag har en massa alster på gång som kommer upp här bara dom blir färdigare och då vill jag att kommentarerna gäller låten och inte "gubben" :D

OCH GLÖM INTE FESTIVAL #41, det finns gott om utrymme ännu för nya anmälningar!

Usch, jag kan inte riktigt lyssna och bedöma det musikaliska, i det här sammanhanget.
Fastnar i tanken på något vis. Mahan, jag gillar dig och det du bjuder på och det du ger!
Tackar Max!
Glöm det onda och elaka och så kör vi på! Fast ofta e de ju det "onda och elaka" som ger upphov till musik, så i produktiv synvinkel e det ju bra att ha lite "ont" iblan, kolla bara hur många låtar det finns på nätet som behandlar kärlekens "onda" sidor, för det vet vi alla att det kan verkligen göra ont!

Får lite Eagles 'life in the fastlane' fast lite långsammare känsla här..
Hela kalajjset är lite murrig i soundet, saknar brilljans och diskant, men som sagt, mina höron är ganska så Kapput..
Bra låt, och jag skulle vilja höra texten lite tydligare, då ämnet berör mig mycket.. 
Tack Bjurte för bra feed, tillsvidare får låten lite vila men om jag tar opp den på nytt ska det du nämner kollas. Kan tänka mig att det måste vara gräsligt för en musiker att hörseln håller på att trappa ner, så kör hårt så länge de går!

tjou,
glömde komma med nåt tips ..nu kommer det istället  .. gurorna liite veka ..mer tyngd på dom o gärna lite fetare bas också ..så får du till än mer svung o tyngd i hela beatet så blir den riktig goo B)
Tur att du kom ihåg det nu! :D
Som sagt, om jag tar i tu med låten senare så ska dina ideér kollas på!

Tänker också att det är svårt att kommentera i detta läge, men jag utgår från att du inte mår sämre av lite positiva reaktioner. Jätte fin låt och sången och stämmorna är kanonbra...tycker även att kompet sitter som det ska. 
/Roffe H
Tack Roffe!
Bra sagt om positiviteten, med en sån inställning klarar man av rätt mycket här i livet och man mår själv åxå mycket bättre!
Flaggan i topp och så kör vi så länge bränslet räcker till!

Jättetråkigt att höra  :angry:
Önskar dig allt det bästa.
Vad som angår låten, så tycker jag att den är lite för intetsägande, på ngt sätt. Inget som sticker ut. Den rullar på, men utan att jag fastnar...
Tack för fina ord,
Låten gjorde jag i en rätt jämngrå stämning så därav kanske det lite jämntjockt arret o liret.
Låten får vila just nu men om det händer nåtr dramatiskt runt "C" så kanske det kommer nåt nytt stick till alstret


Ja, svårt att kommentera en sån här låt på nåt sätt. Den är liksom en statement eller nåt. Första behandlingen mot "Big C" liksom... och det är det viktigaste! Keep 'em coming.
Om jag nu skall säga nåt om själva låten så... gillar gitarrsounderna. Lite mer diskant kanske, på hela låten alltså, inte bara gitarrerna... åsså saknar ride-cymbalen :)
//Space
Bra sagt det där om "statement", stämmer mycket väl. Och visst kommer ni att få lida av mina alster i fortsättningen, så länge guran hålls i famnen!
Senare fram mot hösten ska vi "big C" till ära ordna en sjutusans...    kräftskiva! :D


Låten rockar. Bra sjunget också i ett allvarligt ämne.
Jag tänker på dig.
:wub: :wub: :wub:


I am so sad to hear about the news  :( just have to keep going on and not give up! Someone already wrote that it's difficult to evaluate the song in this context. It feels heavy to listen because it's a heavy topic, but it's an important song!
About the song:
I love the vocals. The ending (last part) is great, it was stuck on my mind for some time. The song is catchy, maybe I'd like to hear a long electric guitar sound in good places.
Stay strong!
-Ella
Kiitos Ella kauniista sanoistasi! :wub:
It´s a pity that "Big C" puts our collaboration on hold for a while, don´t know how long it takes but I look forward to continue with our projects.
I´ll keep you informed about how the cytotoxic therapy will affect me, maybe it doesn´t disturbing at all,
See you soon,  in my summerstudio! :D


Först vill jag säga den här låten gillar jag skarpt och hör inget av det du säger skulle vara mindre bra.
Sen fokusera på positivt det är rätt väg är jag säker på.
Tjou BS!
En kort men naggande god kommentar, positivitet och god humor är en jäkkelens god medicin!
Kul att låten gillas! TACK


Det rockar fett! Skulle vilja ha lite mer diskant på trumsetet. Tråkiga nyheter men kämpa på och som du sjunger så har läkarvetenskapen kommit långt och gör ständigt nya landvinningar. Krya på dig och rock on!
Tack för supporten :wub:
Som sagt så vet jag inte ännu om jag kommer att jobba vidare med låten, beror ju delvis på hur "C" kommer att bete sig och delvis är låten i nuvarande form en bild av mina tankar såsom dom satt vid inbandnings tillfället.


Hej Mahan,
Tråkigt att höra om din sjukdom och hoppas du kryar på dig.
Skönt gung i denna. Bra sång. Lite torrt ljud på gurorna som annars är väldigt skönspelade och bra panorerade. Bra omfamnande stereokänsla i mixen.
Coola fills i slutet av låten.
Keep on rockin!!
Mvh / djonas
Kul att du tittade in och tack för supporten!
Och jag lovar att krya på mig, världen  kommer för lätt undan om jag viker av nu :D
(pst... saknar ditt namn på anmälninglistan till festival #41)


Tycker det låter väldigt bra. Fortsätt rocka loss - väldigt trevlig, supportande personlighet därtill. :)
:wub: :wub: :wub:


STORT TACK FÖR ALLA LYSSNINGAR O TYCKNINGAR, ÅTERKOMMER MED NYA ALSTER BARA
FESTIVAL #41 BÖRJAR BLI AVKLARAD, ANMÄL DIG OCH DELTA I DEN STÖRSTA O HEMLIGASTE FESTIVALEN NÅNSIN!
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............