Kontrollrummet

EMU: Ingen är som du

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
LÅTNAMN:            Ingen är som du
ARTIST/GRUPP:     Emulator
GENRE:                Hissmusik för barn ??  :wacko:
LÅTLÄNGD:           2:33
KOMPOSITÖR:       Emu
PRODUCENT:         Emu
INSPELNINGSÅR:    2007
FORMAT:              mp3

jahaja. En låt helt utan motorhaverisamplingar, inte en disgnutta på trummor, inga samplingar what so ever faktiskt.

Och så sjunger jag, i fel tonläge, rätt svajigt, och på svenska.

Däremot känns andemeningen helt rätt, låten har jag tänkt ut om min femåriga dotter. Arrangemang och teknik fick stå tillbaka, däremot skall jag väl försöka sjunga in den igen när jag sjungit upp, och jag slipper ta hänsyn till underverket som ligger och sover på våningen ovanför.


Så....så här blev det iallafall. Funkar det? det känns ärligt...och jag hoppas det inte blir pretto.

www.perfectbounce.se/lillan.mp3

öh texten

ingen är som du
ingen är som du
för du är jag

ingen annan kan
få mig så här hel
och att må så bra

ingen annan än du
ingen annan bara du

i dina ögon ser jag framtiden
om än outforskad och helt oviss än

jag vill hjälpa dig och jag finns här
Om du vill ha min hjälp så är jag där

för ingen är som du
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Inte pretentiöst med känslosamma texter till pop tycker jag, och absolut inte... jobbigt att lyssna på, som vissa andra "En sång för alla dem..." kommer jag att tänka på just nu..
Kan inte analysera noggrannt, såna här låtar är inte till för att analyseras. De är vad de är. Dessutom vill tjejen här ha uppmärksamhet nu...

Men 5+ för modet att posta det! Vissa kan nog tycka barnvisor är mesiga dock, vad vet jag.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Hehe, ja tack för den då ;)

Får väl posta en trave industrislammerlåtar för att återställa balansen :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjena EMU!

Visste inte att det fanns en 5-åring med i din närmaste krets. Klart att hon ska ha sin del av dig och då ska du inte låta så försiktig som du nu låter. Låt känslorna strömma fritt, dom där femåringarna har en underlig förmåga att märka såna saker. Hon kanske frågar snart: Pappa, varför viskar du när du sjunger? Så sjung ut o visa världen och framförallt din dotter att hon är värd en sång, en riktigt egen sång! Nånting hon kan vara stolt över :)

Allt behöver inte vara industrislammer, nu har du en låt på gång med dom verkligt stora känslorna :wub:
Fortsätt på den, det viktiga är inte vad vi andra tycker, bara du kan sätta din själ i blöt, och det kommer du aldrig att behöva ångra, Tomas!

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tackar :)

blev mest ett infall deta, även om det känns trevligt att skriva om något så rart :)

skall väl ta i lite till när inte hela huset ligger och sover ;)


tack för lyssning!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
lite avhugget slut men för övrigt frisk överraskning  hjärtat är med det känns ..några om sjungningar o peta in på några rader bara så sitter sången fint oxå..

roligt o höra emu...tony

att leva är att dö


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
 :wub:

tackar mannen! ja visst behövs det mer sångjobb o lite annat...men kändes ändå rätt på nåt sätt .)

skall försöka få lite tid till sång!

tack för lyssning!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Vilken fin låt, ännu en gång har du bevisat hur bra du är på att skriv/göra låtar!
Några repor till på sången så blir det kanon!

Helt klart ovant,men bra, att höra dig sjunga på svenska ;)
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Spara tills hon blir stor stor :) Grymt tidsdokument när hon spelar upp den sen och hör sin far!

Tycker låten är fin. Känns skumt att kommentera instrumentering i det här sammanhanget :P





Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Melodi och text funkar fint ihop. Gillar pad-synten starkt och den klockspelsliknandesybten i början passar bra. Gitarren låter väldigt mycket midi liksom trummorna och det är ju lite trist. Vad gäller sången så låter du helt enkelt otränad, ouppsjungen. Låter som du har sången i dig och tonsäkerheten inom räckhåll. Lite puts här och du kommer att låta knaonbra. Klart att du skall ge dottern en låt och vem kan ha synpunkter på det? Det kommer att bli ett fantastiskt minne för henne. Kul att du vill göra lite annat stuk än tidigare.  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Va fräckt. Jag har ju gjort låtar till frun min, men barnen har aldrig fått några. Måste bli ändring på det.

Känns som fel tonart, eller rädsla för att väcka sovande familj (sa du väl?)
Introt tycker jag är för långt.

Sen gitarren..... diskantig och konstigt sound. Men det fixar du senare vet ja.

Lyckans ost, dottern.

Bontempimannen slår till igen..


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Vilken fin låt, ännu en gång har du bevisat hur bra du är på att skriv/göra låtar!
Några repor till på sången så blir det kanon!

Helt klart ovant,men bra, att höra dig sjunga på svenska ;)



Tack för berömmet...kul att det faller i smaken. sången ja..jo. bort skall den :)

Spara tills hon blir stor stor :) Grymt tidsdokument när hon spelar upp den sen och hör sin far!

Tycker låten är fin. Känns skumt att kommentera instrumentering i det här sammanhanget :P




Skall sparas :)

Melodi och text funkar fint ihop. Gillar pad-synten starkt och den klockspelsliknandesybten i början passar bra. Gitarren låter väldigt mycket midi liksom trummorna och det är ju lite trist. Vad gäller sången så låter du helt enkelt otränad, ouppsjungen. Låter som du har sången i dig och tonsäkerheten inom räckhåll. Lite puts här och du kommer att låta knaonbra. Klart att du skall ge dottern en låt och vem kan ha synpunkter på det? Det kommer att bli ett fantastiskt minne för henne. Kul att du vill göra lite annat stuk än tidigare.  :)

Öhm midi ja. Jo, det är rexilfer...skall försöka ordna riktiga. funderade på att skrota slagverk oxo...men skall låta den sjunka in lite. Betyder mycket att text och melodi funkar i sitt huvud, tack så mycket!!!
Och visst, jag har faktiskt en o en annan på G som inte är stridsvagnsbaserade pålkranslåtar;)

mant thnx!

Va fräckt. Jag har ju gjort låtar till frun min, men barnen har aldrig fått några. Måste bli ändring på det.

Känns som fel tonart, eller rädsla för att väcka sovande familj (sa du väl?)
Introt tycker jag är för långt.

Sen gitarren..... diskantig och konstigt sound. Men det fixar du senare vet ja.

Lyckans ost, dottern.

Bontempimannen slår till igen..


Okej, kan kapa introt. Gitarren ja, den skulle jag gärna lägga beställning på hos någon bekant i göteborgsområdet?

Bontepimannen. mm. ;)





 :wub: tack allihop för lyssning!

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej.
Kul att höra en annan sida av ditt musik skapande.I mina lådor så finns det en hel del o bluesigt material..Jag tänker INTE lägga upp dom :P

Denna tyckte jag om,kommer nog bli dotterns favvo låt när hon växer upp.Kanske ligger synt slingan lite högt i ljudbilden om jag ska vara petig..Lite bättre sång tagning när flickan är vaken samt lite reverb löser nog sång problematiken.
Fin låt som är gjord med äkta glädje över ett litet liv,kul att du ville dela med dig av denna.

Mvh
Micael


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tack och bock :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Tant Fransa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil
Oh, den är så jättefin, verkligen. Sången har vi ju diskuterat - du behöver bara lite mer styr på sångapparaten. Det kommer att bli fantastiskt när du är uppsjungen och underverket har vaknat!


Utloggad tsmalmbe

Håller med: slipa stämbanden.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Oh, den är så jättefin, verkligen. Sången har vi ju diskuterat - du behöver bara lite mer styr på sångapparaten. Det kommer att bli fantastiskt när du är uppsjungen och underverket har vaknat!

 :wub:

Tack ska du ha :)


Tsmalmbe: jupp, skall försöka med att yla in en ny version så småningom :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Citera
Tsmalmbe: jupp, skall försöka med att yla in en ny version så småningom :)

Vi spejar som opportunistiska gamar efter den nya verren! :)


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
du det här är ju en kanonmelodi, verkligen.
Den måste du bara göra något mer med!!!

Vissa melodier inspirerar och man hör massa melodier inom sig och det här är en sådan.

/Staffan
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Åh tackar!

Skall försöka utveckla det hela lite då...bättre sång till att börja med, sedan kanske få någon riktig gitarr istället för loopad dito.

...och lite annat kanske :)


tack för lyssning!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


DåligtGehör

  • Gäst
Paden och "klockspelssynten" är riktigt snyggt - även om klockspelet ligger väl högt. Se till att få in en riktigt gitarr bara. Men är inte trummorna lite väl dova tänker jag först... fast kanske kunde de stå för hjärtslag. Men kanske bättre utan hi-hat och köret.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Återigen tittar jag lite på låten. Glockenspiel ligger alldeles för högt. Jag berättade för dottern när hon nynnade den här (kändes bra ;) ) att jag skrivit den till henne, varpå hon levererade en hoper sånger till mig.

Den bästa tror jag var: "pappa kör bil och köper glass".

:D

Funderar på lite jazzvispar till denna...återkommer :)

Tack för synpunkter och lyssning DG!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil

Den bästa tror jag var: "pappa kör bil och köper glass".



Den låten ser jag fram emot! :)
Alltså barnvisor och sånger är härliga,
Mitt barn är redan över 30 år "gammalt" och det slog mig nu att jag har fortfarande inte skrivit nån låt om eller åt honom. Bör åtgärdas, aldrig för sent för sånt. Vi musiserade mycket tillsammans när han var under tio. Finns faktiskt goda inbandningar från den tiden, kanske borde slänga upp ett smakprov he he. Näei, han kan ta illa för sig.

Men kör försiktigt Emu! :)

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............