Forum > Demolåtar
EMU: Ingen är som du
Wernborg:
Va fräckt. Jag har ju gjort låtar till frun min, men barnen har aldrig fått några. Måste bli ändring på det.
Känns som fel tonart, eller rädsla för att väcka sovande familj (sa du väl?)
Introt tycker jag är för långt.
Sen gitarren..... diskantig och konstigt sound. Men det fixar du senare vet ja.
Lyckans ost, dottern.
Bontempimannen slår till igen..
Emulator:
--- Citat från: david.roennlund skrivet 02.09.2007, 22:44:24 ---Vilken fin låt, ännu en gång har du bevisat hur bra du är på att skriv/göra låtar!
Några repor till på sången så blir det kanon!
Helt klart ovant,men bra, att höra dig sjunga på svenska ;)
--- Slut citat ---
Tack för berömmet...kul att det faller i smaken. sången ja..jo. bort skall den :)
--- Citat från: 1up skrivet 02.09.2007, 23:12:35 ---Spara tills hon blir stor stor :) Grymt tidsdokument när hon spelar upp den sen och hör sin far!
Tycker låten är fin. Känns skumt att kommentera instrumentering i det här sammanhanget :P
--- Slut citat ---
Skall sparas :)
--- Citat från: equality skrivet 02.09.2007, 23:51:21 ---Melodi och text funkar fint ihop. Gillar pad-synten starkt och den klockspelsliknandesybten i början passar bra. Gitarren låter väldigt mycket midi liksom trummorna och det är ju lite trist. Vad gäller sången så låter du helt enkelt otränad, ouppsjungen. Låter som du har sången i dig och tonsäkerheten inom räckhåll. Lite puts här och du kommer att låta knaonbra. Klart att du skall ge dottern en låt och vem kan ha synpunkter på det? Det kommer att bli ett fantastiskt minne för henne. Kul att du vill göra lite annat stuk än tidigare. :)
--- Slut citat ---
Öhm midi ja. Jo, det är rexilfer...skall försöka ordna riktiga. funderade på att skrota slagverk oxo...men skall låta den sjunka in lite. Betyder mycket att text och melodi funkar i sitt huvud, tack så mycket!!!
Och visst, jag har faktiskt en o en annan på G som inte är stridsvagnsbaserade pålkranslåtar;)
mant thnx!
--- Citat från: Wernborg skrivet 03.09.2007, 00:01:50 ---Va fräckt. Jag har ju gjort låtar till frun min, men barnen har aldrig fått några. Måste bli ändring på det.
Känns som fel tonart, eller rädsla för att väcka sovande familj (sa du väl?)
Introt tycker jag är för långt.
Sen gitarren..... diskantig och konstigt sound. Men det fixar du senare vet ja.
Lyckans ost, dottern.
Bontempimannen slår till igen..
--- Slut citat ---
Okej, kan kapa introt. Gitarren ja, den skulle jag gärna lägga beställning på hos någon bekant i göteborgsområdet?
Bontepimannen. mm. ;)
:wub: tack allihop för lyssning!
Harmonica mike:
Hej.
Kul att höra en annan sida av ditt musik skapande.I mina lådor så finns det en hel del o bluesigt material..Jag tänker INTE lägga upp dom :P
Denna tyckte jag om,kommer nog bli dotterns favvo låt när hon växer upp.Kanske ligger synt slingan lite högt i ljudbilden om jag ska vara petig..Lite bättre sång tagning när flickan är vaken samt lite reverb löser nog sång problematiken.
Fin låt som är gjord med äkta glädje över ett litet liv,kul att du ville dela med dig av denna.
Mvh
Micael
Emulator:
tack och bock :)
Tant Fransa:
Oh, den är så jättefin, verkligen. Sången har vi ju diskuterat - du behöver bara lite mer styr på sångapparaten. Det kommer att bli fantastiskt när du är uppsjungen och underverket har vaknat!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida