Forum > Demolåtar

EMU: Ingen är som du

(1/5) > >>

Emulator:
LÅTNAMN:            Ingen är som du
ARTIST/GRUPP:     Emulator
GENRE:                Hissmusik för barn ??  :wacko:
LÅTLÄNGD:           2:33
KOMPOSITÖR:       Emu
PRODUCENT:         Emu
INSPELNINGSÅR:    2007
FORMAT:              mp3

jahaja. En låt helt utan motorhaverisamplingar, inte en disgnutta på trummor, inga samplingar what so ever faktiskt.

Och så sjunger jag, i fel tonläge, rätt svajigt, och på svenska.

Däremot känns andemeningen helt rätt, låten har jag tänkt ut om min femåriga dotter. Arrangemang och teknik fick stå tillbaka, däremot skall jag väl försöka sjunga in den igen när jag sjungit upp, och jag slipper ta hänsyn till underverket som ligger och sover på våningen ovanför.

Så....så här blev det iallafall. Funkar det? det känns ärligt...och jag hoppas det inte blir pretto.

www.perfectbounce.se/lillan.mp3

öh texten

ingen är som du
ingen är som du
för du är jag

ingen annan kan
få mig så här hel
och att må så bra

ingen annan än du
ingen annan bara du

i dina ögon ser jag framtiden
om än outforskad och helt oviss än

jag vill hjälpa dig och jag finns här
Om du vill ha min hjälp så är jag där

för ingen är som du

Dividend:
Inte pretentiöst med känslosamma texter till pop tycker jag, och absolut inte... jobbigt att lyssna på, som vissa andra "En sång för alla dem..." kommer jag att tänka på just nu..
Kan inte analysera noggrannt, såna här låtar är inte till för att analyseras. De är vad de är. Dessutom vill tjejen här ha uppmärksamhet nu...

Men 5+ för modet att posta det! Vissa kan nog tycka barnvisor är mesiga dock, vad vet jag.

Emulator:
Hehe, ja tack för den då ;)

Får väl posta en trave industrislammerlåtar för att återställa balansen :)

mahan:
Tjena EMU!

Visste inte att det fanns en 5-åring med i din närmaste krets. Klart att hon ska ha sin del av dig och då ska du inte låta så försiktig som du nu låter. Låt känslorna strömma fritt, dom där femåringarna har en underlig förmåga att märka såna saker. Hon kanske frågar snart: Pappa, varför viskar du när du sjunger? Så sjung ut o visa världen och framförallt din dotter att hon är värd en sång, en riktigt egen sång! Nånting hon kan vara stolt över :)

Allt behöver inte vara industrislammer, nu har du en låt på gång med dom verkligt stora känslorna :wub:
Fortsätt på den, det viktiga är inte vad vi andra tycker, bara du kan sätta din själ i blöt, och det kommer du aldrig att behöva ångra, Tomas!

h.  JOhan

Emulator:
tackar :)

blev mest ett infall deta, även om det känns trevligt att skriva om något så rart :)

skall väl ta i lite till när inte hela huset ligger och sover ;)

tack för lyssning!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion