Forum > Färdiga produktioner
Asti - April (klar)
Asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 04.04.2015, 16:22:03 ---Fin text.. Mycket country men det funkar fint. Tycer du ska hålla på molligheten.
Påminns om texten till Leonard Cohens "First we take manhattan", "in berlin", in april, i april :D
--- Slut citat ---
Kul att du gillar texten! Det är ju inget djupt eller så, mer vardagsbetraktelser.
Jaså, du tycker det är country? Det har jag inte reflekterat över...kanske mest beroende på de snabba visparna och steel:en...?
Ja, själv har jag inga problem med mollackorden i sammanhanget, men det är möjligt
att fler känner det motsägelsefullt. Jag har svårt för att göra "glada" låtar utan att det låter lite töntigt.
Tänkte först lägga upp låten första april med en mer skämtsam text, men blev inte klar i tid. :)
Kopplingen till Leonard Cohen har jag inte det minsta emot! :)
Tack för din kommentar!
/Asti
stajo:
Den är underbar denna låten. Kommer säkert bli en klassiker för mig som jag kommer att komma tillbaka till och lyssna på då och då framöver.
Har varit ute och promenerat en timme på morgonen, allting stämmer perfekt.
Mer sådant här :)
Asti:
--- Citat från: stajo skrivet 05.04.2015, 11:09:35 ---Den är underbar denna låten. Kommer säkert bli en klassiker för mig som jag kommer att komma tillbaka till och lyssna på då och då framöver.
Har varit ute och promenerat en timme på morgonen, allting stämmer perfekt.
Mer sådant här :)
--- Slut citat ---
Verkligen roligt att låten tilltalar dig så!
Får se om det kanske kan bli något liknande framöver. :)
Tack för din kommentar!
/Asti
Marsall:
skön Asti låt igen..o bra text o framförande ..Men sången e för hög i min lyss för att få känsla för kompet lixom.. Anstränger jag mig riktigt så hör jag många fina gurafinesser som kommer i skymundan .. :o :( :)
Asti:
--- Citat från: Marsall skrivet 06.04.2015, 16:27:04 ---skön Asti låt igen..o bra text o framförande ..Men sången e för hög i min lyss för att få känsla för kompet lixom.. Anstränger jag mig riktigt så hör jag många fina gurafinesser som kommer i skymundan .. :o :( :)
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låten!
OK, ska kolla om jag behöver sänka sångvolymen!
Tack för din feedback!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida