Kontrollrummet

EllaMaria - Mahan - LOVE ME BACK

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Tråkigt att behöva vara lite av festförstörare men... Det rena, enkla och underbara i första versionen har gått förlorat. Version två är mer slätstruken och mainstream. Lite stråk och harmonier på sången räcker som tillägg till version ett. Vänligen förstör inte denna fantastiska melodi. Den är så bra att den står för sig själv. Det är sällan jag uttrycker mig så direkt men nu håller någonting fantastiskt på att förstöras.
Det där får du gärna utveckla lite för att jag ska förstå - den enda skillnaden är ju att hennes tillgjorda röst i duplon överstämman är borttagen - eller? Är det det du menar Z?

Det är trummor och hela beatet. Jag gillar den avskalade versionen bättre. Piano, acke och lite stråk räcker. Det blir liksom en annan låt med trummor och bas mm. Sången och melodin är så bra att det räcker. Less is more i detta fall i mina öron.
Ok jag betraktade den första varianten som ett utkast - nu har den ju fått ett arr som heter duga i mitt huvud inte lika entonig typ.
Smaken är som baken  :P
« Senast ändrad: 11.04.2015, 21:43:25 by zorrow »


Utloggad Mein

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 305
  • Who loves ya, baby?
    • Visa profil
För att vara ett förstajobb så: Imponerad!

Och sen vill jag säga: Fortsätt!

Den andra versionen är ju helt kalas. Jag är inte känslig för hur mixen låter (om det inte är tvärfel) så jag ger detta två tummar upp!

Ser fram emot nästa!

/Mein
www.soundcloud.com/meter


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Stabilt med guran, en spännande prodd och vicken skön röst EllaMAria har !!!
Pianot, vad är det för något, Synt, keyboard, VSTi ?? Låter kanon !!!
 :)

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Underbart med ännu en quinna i detta gubbdominerade gäng  :D Välkommen EllaMaria!
Väldigt behaglig röst att lyssna på, du kan gå långt med den. Kan också hålla med Space om att sången låter något osäker på vissa ställen, men melodin verkar också rätt svår att hålla ordning på.
Men låten är skön, och svänger gott. Mixen har jag inte följt från början, men den låter bra här!
Plinkar på en låt...