Kontrollrummet

EllaMaria - Mahan - LOVE ME BACK

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jag har den äran att presentera en helt ny medlem på KR, en ung och entusiastisk finsk sångfågel, nämligen Ella Maria (drumrolls) :wub:
Hon kontaktade mig efter att ha hittat nån av mina låtar på nätet och frågade om jag kunde hjälpa henne med lite kompgreijer, och gissa om jag genast svarade... Yess!
Lovade presentera henne här för hon e lite svag på svenska ännu men lovade att försöka göra sig förstådd, om inte annat så ska det väl fixa sig på engelska.
Hon är en ung studerande som även har musiken inbyggd i sig, skriver låtar och kompar sig med en gammal pianosynth. Hon ska småningom försöka se hur det funkar i musikbussinessen och som alla vet så är det ju enkelt.... :rolleyes:
Så hon har nu besökt min hemstudio och denna vecka fick vi ihop en första råmix på en av hennes låtar och hon var nog väldigt fundersam över att slänga upp nåt som fortfarande är under byggnad men jag övertygade henne om att på detta forum ska man ju faktiskt göra så för då får man kommentarer och ideér hur man kan gå vidare. Så det är det som behövs nu, commentz!
Ska den förbli unplugged, ska det trummas, ska det stråkar på, ska det mera stämmor, ska det.... :)

  LÅTNAMN: Love Me Back
  KOMPOSITÖR:  Ella Maria
  INSTRUMENT:  mahan
  TEXT:  Ella Maria
  MIX O MASTRERING:  mahan
  ANDRA MEDVERKANDE:  nope
  MEDIATYP:  MP3
  LÅTLÄNGD:  4:02

[mp3=200,20,0,left]http://johanm.eu/EllaK/ELLA-IYDLMB-010414.mp3[/mp3]

Ny version 9 april:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.eu/EllaK/LOVEMENBACK-03.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 08.04.2015, 23:36:29 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härligt med en till röst här på kr. Hennes röst verkar få hjälp av en maskin?
Verkar ligga med minst en stämma till hela tiden. Ganska tätt med instrumenten också, genom hela låten.

Skulle vara skönt att höra hennes egen röst själv på flera ställen och mer dynamik i kompet, mer luft och mellanrum.
Och som sagt, hennes egen röst ensam utan andra-stämman eller fler andra stämmor, skulle jag vilja höra.
Mysigt att höra hennes röst!
« Senast ändrad: 01.04.2015, 18:39:36 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Härligt med en till röst här på kr.
Hennes röst får hjälp här av en maskin?
Verkar ligga med minst en stämma, hela tiden...?

Ganska tätt med instrumenten också hela tiden.
Skulle vara skönt att höra med dynamik i kompet, mer luft.
Ohc hennes egen röst ensam utan andra-stämman eller fler.

TAck Max!
Jäkla fin o snabb kommentar, just det där som vi satt o funderade på och nu fick det bekräftat.
Som sagt är detta en första råmix och det pluppar o klickar lite här o där men det ska fixas.
Stämman e "maskinskruvad" och ska inte ligga på hela tiden.
tack för lyss o comm!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Kul med nya medlemmar!

Sången låter lite vass på något/några ställen. Om du frågar mig så behövs lite mer extra som sätter piff på låten, tex trummor, bas å ja varför inte lite odistad elgitarr som spelar någon trevlig slinga på väl valt ställe.

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Snygg låt.
Men som MaxB säger: Sången låter för mycket maskinskruvad.
www.alatarmusic.com


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Vackert, beautiful EllaMaria :wub:

Bra jobbat Mahan, men maskinröststämman ska förstås ner, men lite stråk och gärna cello skulle räcka alldeles förträffligt att lägga på denna fina sång tycker jag :D

Well done EllaMaria, I´m looking forward to listen to more of your songs on your own account, because you´re worth it :D

/Marre
« Senast ändrad: 01.04.2015, 22:19:48 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jättefin låt och jättefin röst. Tips har du redan fått så det räcker ett tag, men visst skulle det vara helt ok med lite fler instrument... du hittar säkert på nå´t bra där.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Javisst kul med ert samarbete låter ju lovande om man bortser från duplon etc.  Det här hör vi gärna mer av.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Inloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Ei paha :)
Not bad, lite osäker låter sången kanske på några ställen. Mixen är kanske lite vass :wacko:
Håller med övriga, några instrument till skulle inte skada



//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Kanon! Jag har inga problem med extrastämman alls. Grymt snyggt! Kompet är lite lågt. That's it!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fin röst och mysig låt!
Reagerar på att rösten har lite för mycket diskant och ligger lite högt i mixen.
Tror att sången skulle vinna på att andrastämman bara är med ibland och då
kanske något lite starkare i förhållande till leadsången...
Håller med spacetrucker om att sången på några ställen känns lite osäker och
kan nog slipas till en aning.
Tycker låten funkar bra med ett så här sparsamt arr, men kan ju förstås också
byggas upp till ett svulstigare komp med trummor, elbas, elgitarrer, stråkar etc.
Men i nuvarande arr kanske variationen kan ökas genom att låta gitarren eller
pianot vila i något avsnitt i mitten.

EllaMaria - welcome to KR! You have a nice voice and I like this song!

/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Mysig röst och bra melodi.
Jag tycker MaxB beskriver mina tankar bra. Det är mycket på en gång och inga pauser, blir lite stressat, ja förutom lite på slutet,
Vill också höra rösten mer ensam i vissa delar.
Definitivt stor potential
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Bra sjunget o fint driv i balladen ..hör inga andra instrument i denna ..helst inte när sången ligger på som den gör .. om möjligt nån Mahanguraslinga på reffen som bryt i det hela ..
welcome Ella Maria ..O rock on "  B) :D



Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
JÄTTE TACK FÖR ALLA FINA KOMMENTARER:wub:
SVARAR O TACKAR ÄVEN FÖR ELLA. HON HAR ÄNNU INTE RIKTIGT KOMMIT IN I KR:s KOMMENTERING- O SVARNINGSRUTINER EFTERSOM ALLT GÅR PÅ SVENSKA, MEN VI FORTSÄTTER ATT JOBBA PÅ! :)

Sången låter lite vass på något/några ställen. Om du frågar mig så behövs lite mer extra som sätter piff på låten, tex trummor, bas å ja varför inte lite odistad elgitarr som spelar någon trevlig slinga på väl valt ställe.
Din önskan har uppfyllts, nu version om en stund, få se om det bättrade! :D

Snygg låt.
Men som MaxB säger: Sången låter för mycket maskinskruvad.
Ny verre strax i trådbörjan där diverse maskiner nu är urpluggade :)

Bra jobbat Mahan, men maskinröststämman ska förstås ner, men lite stråk och gärna cello skulle räcka alldeles förträffligt att lägga på denna fina sång tycker jag :D
Well done EllaMaria, I´m looking forward to listen to more of your songs on your own account, because you´re worth it :D
/Marre
Får svara för både Ellas o min del här med vackert tack och ödmjukt bock! :)

Jättefin låt och jättefin röst. Tips har du redan fått så det räcker ett tag, men visst skulle det vara helt ok med lite fler instrument... du hittar säkert på nå´t bra där.  :)
/Roffe H
Ny verre med nya insatser i trådbörjan! :)

Javisst kul med ert samarbete låter ju lovande om man bortser från duplon etc.  Det här hör vi gärna mer av.
Duplon hör nu förgången tid till och ny verre på gång!

Ei paha :)
Not bad, lite osäker låter sången kanske på några ställen. Mixen är kanske lite vass :wacko:
Håller med övriga, några instrument till skulle inte skada
//Space
Mixen fixad aningen, hoppeligen åt rätt håll då....

Kanon! Jag har inga problem med extrastämman alls. Grymt snyggt! Kompet är lite lågt. That's it!
Detta var ju bara första råmixen och mycket kommer ännu att hända så det är ju kul att det får godkännt redan i detta skede, TACK! :)

Fin röst och mysig låt!
Reagerar på att rösten har lite för mycket diskant och ligger lite högt i mixen.
Tror att sången skulle vinna på att andrastämman bara är med ibland och då
kanske något lite starkare i förhållande till leadsången...
Håller med spacetrucker om att sången på några ställen känns lite osäker och
kan nog slipas till en aning.
Tycker låten funkar bra med ett så här sparsamt arr, men kan ju förstås också
byggas upp till ett svulstigare komp med trummor, elbas, elgitarrer, stråkar etc.
Men i nuvarande arr kanske variationen kan ökas genom att låta gitarren eller
pianot vila i något avsnitt i mitten.
EllaMaria - welcome to KR! You have a nice voice and I like this song!
/Asti
TAck Asti för ingående kommentar, om en stund finns det en ny verre på trådbörjan som hoppeligen stöder dina tankar :)

Mysig röst och bra melodi.
Jag tycker MaxB beskriver mina tankar bra. Det är mycket på en gång och inga pauser, blir lite stressat, ja förutom lite på slutet,
Vill också höra rösten mer ensam i vissa delar.
Definitivt stor potential
Dina förslag hörs hoppeligen i den n ya versionen som strax ligger i trådbörjan :)

Bra sjunget o fint driv i balladen ..hör inga andra instrument i denna ..helst inte när sången ligger på som den gör .. om möjligt nån Mahanguraslinga på reffen som bryt i det hela ..
welcome Ella Maria ..O rock on "  B) :D
Nu lönar det sig att lyssna på senaste verren som ligger i trådbörjan om en stund, kanske det blitt bättre nu... :)

Fullkomligt fantasiskt!!!! Mera!!!
joooo, det är mera på kommande, det kan lovas.... :D
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
NY VERSION I TRÅDBÖRJAN! :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Mycket bättre nu! Hon har en jättecharmig sångröst och jag tycker det blev
bättre utan andrastämman. Möjligen kunde den komma in på valda ställen och förstärka,
men det är fint så här med kören! Snygg mix nu, låter jättefint! Låten växer.
Antydan till lite osäkerhet i sången vid ca 207 sekunder.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, jättecharmig är ordet. Fin låt mahan! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Det blev ju jättefint, åsså kom instrumenten med, härlig röst och låt (stämmorna kunde ju finnas ibland)? :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Nu var sången bättre i mixen ..Och din sång (mahan) fyller på fint också.. Men som sagt jag hörde inga trummor och taktkomp.. :o ..gör gärna en laybackversion också det är den värd :) B)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Mys pys puttrar på skönt.
Bra att få höra rösten. Jag har en önskan och en fundering som dök upp.  Önskar att du rensar bort många inandningar och behåller vissa på lämpliga ställen.
Funderade vid lyssning om stråkar som kommer in före trummor och bas, på något sätt ska ändra karaktär då basen och Trummorna kommit in...
Funderade på det direkt de kom in men sen tänkte jag inte på det längre, så jag vet inte om det finns något vettigt i funderingen?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Mycket bättre och det är en fin låt där era röster gör sig bra tillsammans MEN jag tycker hennes nasalitet förstärks för mycket med för högt EQ-värde på tja 6-700 nånstans dra ner det tycker jag och släng in en liten dealy så blir det mums det här :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Mycket bättre nu! Hon har en jättecharmig sångröst och jag tycker det blev
bättre utan andrastämman. Möjligen kunde den komma in på valda ställen och förstärka,
men det är fint så här med kören! Snygg mix nu, låter jättefint! Låten växer.
Antydan till lite osäkerhet i sången vid ca 207 sekunder.
/Asti
Tack Asti,
Bra komment igen här, ska fundera över det där med två stämmor Sången kommer att tas på nytt

Ja, jättecharmig är ordet. Fin låt mahan! :)
Tackar Per, det e ju nog Ella som är melodiskrivaren här men jag deltagit med mitt kunnande. :D

Det blev ju jättefint, åsså kom instrumenten med, härlig röst och låt (stämmorna kunde ju finnas ibland)? :)
/Roffe H
Tack Roffe, ska fundera på stämmorna.

Nu var sången bättre i mixen ..Och din sång (mahan) fyller på fint också.. Men som sagt jag hörde inga trummor och taktkomp.. :o ..gör gärna en laybackversion också det är den värd :) B)
TAckar Marsall, bra att det blev bättre. Du säger åxå att du inte hör trummorna :unsure: Förklara gärna lite mer.
Jao, det där med layback får vi tänka över bara vi får denna version färdig.

Mys pys puttrar på skönt.
Bra att få höra rösten. Jag har en önskan och en fundering som dök upp.  Önskar att du rensar bort många inandningar och behåller vissa på lämpliga ställen.
Funderade vid lyssning om stråkar som kommer in före trummor och bas, på något sätt ska ändra karaktär då basen och Trummorna kommit in...
Funderade på det direkt de kom in men sen tänkte jag inte på det längre, så jag vet inte om det finns något vettigt i funderingen?
Kul att du gillar "puttret" Max! :lol: :D :P
Och riktigt bra funderingar du kommer med, ska ta dom till tals vid vår nästa bandnings session.

Mycket bättre och det är en fin låt där era röster gör sig bra tillsammans MEN jag tycker hennes nasalitet förstärks för mycket med för högt EQ-värde på tja 6-700 nånstans dra ner det tycker jag och släng in en liten dealy så blir det mums det här :)
Tackar Eddi!
Bra komment här åxå, ska testa med delay idén, och sången ska sjungas på nytt och ska ta nasaliteten i beaktande, fast delvis e de ju lite charmigt men det får ju inte göra ont i öronen. Nu är det helt mixarens fel. :rolleyes:
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Ja det kanske va lite otydlig som vanligt  :( .. jag refererade till mitt första inlägg ..att jag hörde inga trummor i låten i övrigt .. tyckte att den inte behövde nåt tillskott ..därav laybacken också..  tycker att den första versionens kompstil med den intensiva sången behövdes det ingen mer komp.. Men rock oooon" ..de e ju bara mitt tyck :D


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ja det kanske va lite otydlig som vanligt  :( .. jag refererade till mitt första inlägg ..att jag hörde inga trummor i låten i övrigt .. tyckte att den inte behövde nåt tillskott ..därav laybacken också..  tycker att den första versionens kompstil med den intensiva sången behövdes det ingen mer komp.. Men rock oooon" ..de e ju bara mitt tyck :D
Okei!
Jajjamen, nu fattar en gammel gråhåring åxå :D
Inget är ju avslutat innan det är avslutat, så få se vilket slutresiltatet blir

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad ellamaria

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
Thank you everyone for the comments and suggestions! It was good to read them and your ideas!

We will keep working on this song, I will practice too, and let's see what comes up later again  ^_^


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Its nice to have you here!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Tråkigt att behöva vara lite av festförstörare men... Det rena, enkla och underbara i första versionen har gått förlorat. Version två är mer slätstruken och mainstream. Lite stråk och harmonier på sången räcker som tillägg till version ett. Vänligen förstör inte denna fantastiska melodi. Den är så bra att den står för sig själv. Det är sällan jag uttrycker mig så direkt men nu håller någonting fantastiskt på att förstöras.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tråkigt att behöva vara lite av festförstörare men... Det rena, enkla och underbara i första versionen har gått förlorat. Version två är mer slätstruken och mainstream. Lite stråk och harmonier på sången räcker som tillägg till version ett. Vänligen förstör inte denna fantastiska melodi. Den är så bra att den står för sig själv. Det är sällan jag uttrycker mig så direkt men nu håller någonting fantastiskt på att förstöras.
Det där får du gärna utveckla lite för att jag ska förstå - den enda skillnaden är ju att hennes tillgjorda röst i duplon överstämman är borttagen - eller? Är det det du menar Z?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Jo, den nya version är bättre! Roligt att kunna höra rösten "på riktigt". Fint :-)
www.alatarmusic.com


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
...det här kan bli jättebra  :)  - men jag håller nog med zorrow en del när det gäller de två versionerna, som följer:

Arr - bakgrunden i tvåan låter riktigt bra och är snyggt arrad och fint spelad, men jag upplever att det blivit en för standardiserad "bakgrund" som är ganska så okänsligt mot sången. I den första versionen var det sång med försiktigt och ganska så lyhört komp - i den andra en "generiskt" rocklåt med pålagd sång. Det lyfter under solot, när kompet går ner i halvtempo. I mitt huvud hör jag den med mer lågmält, dynamiskt och känsligt komp OCH i halvtempo -  mer lyhört mot sång och text.

Stämma - på sina håll fungerade cyberstämman riktigt bra - förstärkte harmonierna och var gott stöd för EllaMarias röst.

Ergo - låt sång, melodi och text styra arret i högre utsträckning!

IMHO givetvis  ^_^


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
...detta samarbete är lite som ett slags Deja Vu till David Gilmoure's samarbete med Kate Bush i inledningen av hennes karriär :)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Fint arr till en fin röst. Hör gärna mer material. :)


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Tråkigt att behöva vara lite av festförstörare men... Det rena, enkla och underbara i första versionen har gått förlorat. Version två är mer slätstruken och mainstream. Lite stråk och harmonier på sången räcker som tillägg till version ett. Vänligen förstör inte denna fantastiska melodi. Den är så bra att den står för sig själv. Det är sällan jag uttrycker mig så direkt men nu håller någonting fantastiskt på att förstöras.
Det där får du gärna utveckla lite för att jag ska förstå - den enda skillnaden är ju att hennes tillgjorda röst i duplon överstämman är borttagen - eller? Är det det du menar Z?

Det är trummor och hela beatet. Jag gillar den avskalade versionen bättre. Piano, acke och lite stråk räcker. Det blir liksom en annan låt med trummor och bas mm. Sången och melodin är så bra att det räcker. Less is more i detta fall i mina öron.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tråkigt att behöva vara lite av festförstörare men... Det rena, enkla och underbara i första versionen har gått förlorat. Version två är mer slätstruken och mainstream. Lite stråk och harmonier på sången räcker som tillägg till version ett. Vänligen förstör inte denna fantastiska melodi. Den är så bra att den står för sig själv. Det är sällan jag uttrycker mig så direkt men nu håller någonting fantastiskt på att förstöras.
Det där får du gärna utveckla lite för att jag ska förstå - den enda skillnaden är ju att hennes tillgjorda röst i duplon överstämman är borttagen - eller? Är det det du menar Z?

Det är trummor och hela beatet. Jag gillar den avskalade versionen bättre. Piano, acke och lite stråk räcker. Det blir liksom en annan låt med trummor och bas mm. Sången och melodin är så bra att det räcker. Less is more i detta fall i mina öron.
Ok jag betraktade den första varianten som ett utkast - nu har den ju fått ett arr som heter duga i mitt huvud inte lika entonig typ.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se