Forum > Demolåtar

Gurano & Marsall - Indian och Cowboyz

<< < (2/6) > >>

mahan:
UGH!
Vit man lyssna, vit man gilla, vit man dansa me guror! :)
Om ni kunde offra en vers så att den får ett mycket avskalat komp med kanske bara trummor/indianpukor, bas och sång så kunde det ge en god kontrast åt helheten som även nog funkar så här.
Snygga collabberier!

h.  johan

Roffe H:
Jättefint driv och sväng, fyndig och rolig text, men sångevolymen är lite låg och ojämn på vissa håll (tror refrängen?  :D
/Roffe H

Gurano:

--- Citat från: zorrow skrivet 28.03.2015, 13:58:00 ---Bättre! Nu är det mesta av sången rätt volymmässigt. Men på sticket ligger den lågt och sedan högt igen. Kolla volymerna där som är väldigt ojämna. Sologuran vid 66 är vass/för hög och det är en cymbal i höger öra som är återkommande och ligger väsentligt högre än resterande trummor. Ta ner den lite och höj resten av trummorna ett myrben. Det svänger!

--- Slut citat ---
Okej
Ska kolla upp det där - tack för ditt öra :D

--- Citat från: Asti skrivet 28.03.2015, 14:30:22 ---Ja, bra driv i det här, svänger fint!
Sången dock litet låg i avsnittet som börjar vid ca 58 sekunder.
/Asti

--- Slut citat ---
Tackar - jo jag har förstått att sången är lite ojämn - ska fixa det!

--- Citat från: mahan skrivet 28.03.2015, 21:18:05 ---UGH!
Vit man lyssna, vit man gilla, vit man dansa me guror! :)
Om ni kunde offra en vers så att den får ett mycket avskalat komp med kanske bara trummor/indianpukor, bas och sång så kunde det ge en god kontrast åt helheten som även nog funkar så här.
Snygga collabberier!

h.  johan

--- Slut citat ---
Tackar - ingen dum idé att lägga in indiantrummor - men då låten bara är ca 2åhalv minut så vill jag nog inte ta bort text - kanske om man förlänger den med en del indiantrummor - ska fundera på saken.

--- Citat från: Roffe H skrivet 28.03.2015, 22:06:53 ---Jättefint driv och sväng, fyndig och rolig text, men sångevolymen är lite låg och ojämn på vissa håll (tror refrängen?  :D
/Roffe H

--- Slut citat ---
Tackar - jo jag ska gå över sångmixen en gång till så får vi se om det blir bättre :D

/G

mahan:

--- Citat från: Gurano skrivet 28.03.2015, 23:05:42 ---Tackar - ingen dum idé att lägga in indiantrummor - men då låten bara är ca 2åhalv minut så vill jag nog inte ta bort text - kanske om man förlänger den med en del indiantrummor - ska fundera på saken.

--- Slut citat ---
Jou, tanken var ju inte att ändra på låtlängden utan fixa till en av nuvarande verser med bara indiantrummor, bas och sång.

It can´t be very wrong,
with indian drums in a song

h.  johan

Gurano:
Nu har jag höjt sången lite där ni tyckte den var för låg Asti och Roffe H
Jag har dessutom sänkt diskanten pluttlite på guran som var vass Zorrow - dessutom sänkte jag den högra cymbalen lite och höjde trummorna lite

Vet inte om det blev bättre eller om man hör någon skillnad?

Mahan: Som du säger ... indiantrummor kan inte bli så fel - men det kräver sin eftertanke :D

/Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Indian_och_Cowboyz4.mp3[/mp3]

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion