Tjou på dig EQ!
Kul att få lyssna på dina fina "tangent tryckningar" igen 
Det tog en stund för mig att fatta vad det handlade om men alldeles fantastiskt fint arrat med rätt enkla medel.
Och bli inte o stampa på med detta alster för länge, tycker det är ideén som räknas och för min del anser jag detta färdigt och att det hoppeligen ger dig spark o drive att ta ihop med följande låt.
Så flaggan i topp EQ och eftersom alla knappar o spaker tycks fungera finemang så
.... på med följande! 
h. johan
Försöker ju smälta ihop genrerna här något. Roligt att det gick hem till slut! Tack Johan!

Coolers!
Och annorlunda!
Hör jag lite "fågelinspiration"? 
John Isak..? NU fattar jag JT ---> JI!
Ja, kanske dessa rader som spökar:
"Och en räv stämde in i den lustiga låten,
och en uv skrek uhu! ifrån Brynbärsbråten,
och de märkte, de hörde det ej.
Men uhu! hördes ekot i Getberget skria,
och till svar på Nils Uttermans dudelidia!"
Frödings liv var ju full av demoner.
Och hörde han inte Uttermans bäljaspelseko låta som uven i Brynäsbråten (den de dansande inte hörde)?
Kanske var Gustafs uppmärksamhet nån annanstans men trots det skildrar han karaktärerna knivskarpt.
Tveksamt att han deltog i denna "sociala aktivitet" om han ens kände sig välkommen stackar'n.
Jag gillar att ha med det som "skaver" och denna låt tycker jag alltid har framförts för glättigt. Lamberts utsökta melodi kanske inbjuder till det?
Frödings ande inbjuder till något annat och detta var ett ringrostigt, fåfängt svarsförsök.
Jo, precis som mahan sade, det tog en stund för mig också innan jag fattade. Låter bra, kommer att tänka på skolans vårfester då det begav sig. Jag hade väl öppnad diskanten lite mer och gjort ljudbilden lite bredare, ja, jag hade väl slängt Waves "Center" -plugg på utkanalen... men det är bara jag det 
// Space
Bra tips! Ökade diskanten något. Breddade iaf pianot och drumsen något samt ändrade lite i några övergångar.
Tack alla för fina kommentarer!
« Senast ändrad: 24.03.2015, 02:12:40 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves