Forum > Färdiga produktioner
Asti - All or nothing (klar)
zorrow:
Grymt bra som vanligt Asti! :wub: Gitarrsolot ner 0,5 Db sen är det klart. Prova med att lägga ett litet fint reverb på stödsången (obs inte choruset), kanske funkar det? Jag gillar! :D :D :D
Asti:
--- Citat från: zorrow skrivet 20.03.2015, 23:07:53 ---Grymt bra som vanligt Asti! :wub: Gitarrsolot ner 0,5 Db sen är det klart. Prova med att lägga ett litet fint reverb på stödsången (obs inte choruset), kanske funkar det? Jag gillar! :D :D :D
--- Slut citat ---
Kul att du gillar! Tack för det!
Troligen ersätter jag befintligt gitarrsolo med första versionens.
Men behåller jag detta ska jag kolla om det kanske ska sänkas något!
F.n. har jag faktiskt samma reverb på leadsången och stödsången/andrastämman...
Jag länkar dom till en Group channel där reverbet ligger.
Men det kanske inte är fel att ha lite mer reverb på andrastämman..? Ska prova!
Tack för bra tips!
/Asti
MaxB:
Den här låten låter inte helt obehaglig idag heller. Bra harmisar, sound och mix, tycker jag.
HasseFX:
Så skön låt detta! :wub: Snyggt producerat! Gillar den där antydan till Union Station-countrykänsla du fått till!
Kommentarer för att "toppa upp" låten:
- Kunde vara mer nerv - den låter lite Eagles-ljum - behöver bl.a. mer dynamik... :unsure:
- Så snyggt med tremologitarren - kunde få höras mer och vara lite skitigare.
- Intensiteten borde gå upp i kompet under andra gitarrsolo-varvet. Nu går det snarare ner - antiklimax
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 21.03.2015, 15:17:57 ---Den här låten låter inte helt obehaglig idag heller. Bra harmisar, sound och mix, tycker jag.
--- Slut citat ---
Men jag tror du ska kolla imorgon också för säkerhets skull! :)
Uppskattar verkligen att du gillar sound och mix Max, som jag tycker du själv blivit väldigt duktig på!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida