Forum > Färdiga produktioner
Jazz(t) 4 fun II
Roffe H:
Har lagt en ny version högst i tråden och den ger förhoppningvis mer jazzkänsla. Har framförallt gjort om alla trummor +lite bas. :)
/Roffe H
Marsall:
Ståbasen är skön..Skulle vilja ha fram den än mer in the face ..kanske sologuran i början behöver rätas till lite .? får du fram basen med trummorna mer groovy så tror jag jazzfoten kommer igång än mer med stampet :) jazz on"
HasseFX:
--- Citat från: Roffe H skrivet 12.03.2015, 18:27:49 ---Har lagt en ny version högst i tråden och den ger förhoppningvis mer jazzkänsla. Har framförallt gjort om alla trummor +lite bas. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Nu svänger det igång bra på några ställen, främst när du låter basen vandra :) Det slår lite stopp med de där dum-de-dum-figurerna - håll dessa till ett minimum! På rätt väg med trummorna också tycker jag! Försök variera gitarrkompet lite - där har du också lite att lyssna in dig på!
Roffe H:
--- Citat från: HasseFX skrivet 12.03.2015, 22:43:42 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 12.03.2015, 18:27:49 ---Har lagt en ny version högst i tråden och den ger förhoppningvis mer jazzkänsla. Har framförallt gjort om alla trummor +lite bas. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Nu svänger det igång bra på några ställen, främst när du låter basen vandra :) Det slår lite stopp med de där dum-de-dum-figurerna - håll dessa till ett minimum! På rätt väg med trummorna också tycker jag! Försök variera gitarrkompet lite - där har du också lite att lyssna in dig på!
--- Slut citat ---
Marsall och HasseFX: Tack för lyssning. Har lagt om gitarrerna och basen (inte så mycket dum-didum) :lol: bara i början och slutet, där tycker jag det passar. Kul att jobba lite extra med en låt så här, kanske börjar den bli åt det färdiga hållet snart, ska fila lite till, men jag lägger ändå ut den nya versionen för kommentarer om någon vill...
/Roffe H
zorrow:
Balansen i mixen kan förbättras. Basen har för stort övertag i början och varierar fortfarande i volym genom hela mixen. Tycker att det är lågbasen som sticker ut väl mycket i volymen då och då. Bättre trummisinsatser men det låter som lite lågt tempo för trummisen stundtals. Partiet som börjar vid 52 sek och slutar vid 1,27 låter balanserat. Kolla igenom mixen och försök få samma volymer och sound som i det partiet. Skön och trevlig lyssning är det i alla fall! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida