Forum > Färdiga produktioner
Jazz(t) 4 fun II
Roffe H:
--- Citat från: zorrow skrivet 13.03.2015, 19:03:05 ---Balansen i mixen kan förbättras. Basen har för stort övertag i början och varierar fortfarande i volym genom hela mixen. Tycker att det är lågbasen som sticker ut väl mycket i volymen då och då. Bättre trummisinsatser men det låter som lite lågt tempo för trummisen stundtals. Partiet som börjar vid 52 sek och slutar vid 1,27 låter balanserat. Kolla igenom mixen och försök få samma volymer och sound som i det partiet. Skön och trevlig lyssning är det i alla fall! :D
--- Slut citat ---
Tack för återlyssning, ska verkligen kolla balansen...har lagt ner mycket möda på denna låt, som från början var tänkt som en liten "skojlåt"...intressant och roligt med så många goda råd och ide'er som gör att man triggas och filar på mer och mer, bara att köra vidare... :D
Roffe H
Roffe H:
En ny version, där jag försökt balansera instrumenten och spelat om bas och kompgitarrer.
/Roffe H
mahan:
Tjou Roffe!
Den gungar ju riktigt skönt nu, allt har börjat hitta sin platser. Basen i introt har lite svårt att följa jazztakt men sen när det drar igång så kommer följer den med äkta walking bass style. Snygga stämintrumenteringar som man stundom måste stanna upp å lyssna noggrannare på. Tummorna funkar perfekt, virvelkaggens små men fina insatser gillas. Mixen har fångat en jazzclub stämning o det är ju så det ska vara.
Tycker det låter jazz alá Roffe och helt färdigt, bra jobbat!
h. johan
Dividend:
Jag är itne så inne på jazz, men gillar att lyssna på det (Ella och Duke mest). Och det här lät skönt i mina öron.
Roffe H:
--- Citat från: Dividend skrivet 19.03.2015, 21:39:34 ---Jag är itne så inne på jazz, men gillar att lyssna på det (Ella och Duke mest). Och det här lät skönt i mina öron.
--- Slut citat ---
Tack Dividend, för att du i alla fall lyssnar, om du nu inte är så inne på jazz Testade lite om jag klarade mig utan BiAB som jag varit beroende av när jag lirat jazz. Blev lite folkmusikaktig jazz tycker jag nog.....
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida