Jag tycker alltså anonymiteten har en bra funktion här, precis som när man röstar i en gallup eller på ett politiskt parti. Alla har rätt till en åsikt men även rätten att hålla den för sig själv...
Det är nog bara bra att du inte tycker det är viktigt, då kan du förhålla dig objektiv

(Innan nån får för sig att hetta till här: Jag menar det, ingen ironi eller nåt)!
MEN, (citatet ovan), jämförelsen gallupröstning-politiskpartiröstning etc håller inte två sekunder. Här handlar det om att på Robinsonvis tycka att en snubbe/tjej är ball eller kass. Man skulle lika gärna kunna ha varsin forumgallup:
Vad tycker du om Florian / Vallhagen / Vacum / *whoever* ?
* Ball snubbe / Klok skribent
* Ingen åsikt
* Han är ett praktsvin / Skriver fan inte ett vettigt skit
Nuläge: 15 för 7 emot.
...vore jag admin så skulle förslag på sådan gallup åka i p-korgen på två röda. Och killen som satte upp gallupen skulle få en veckas utegångsförbud. Och nu (häpna!) så FINNS en sådan gallup på VARJE medlem här i form av KARMA. Det är faktiskt inte kul alls.
Ang. anonymitet (igen) så tog Telenor alldeles nyligen BORT möjligheten att skicka anonyma sms. Ett klokt beslut, och en jämförelse som funkar.
edit: Jag tror därmed jag sagt mitt i diskussionen. Min åsikt har framgått, och jag har "röstat rätt"!