Kontrollrummet

Karma funktionen

gäst · 110 · 26418

Omröstning

Lyssnar herrar moderatorer på detta?

No karma
25 (41%)
Controlled karma
5 (8.2%)
Keep karma
31 (50.8%)

Antal personer som röstat: 56

Omröstningen har avslutats: 13.03.2007, 19:06:14

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
"Det fina i kråksången är ju att man kan kolla varandras inlägg och se vad som genererat dålig/bra karma..."

Hur kan man se vad som har genererat vad?

Försöker räta ut ditt fråge tecken..
..
Jag menar ,om man har -50 i karma,eller 50 åt andra hållet(som exempel) och man kollar i medlemmens alla inlägg(via profil sidan) - och inte finner det motiverat..Då kan man ju bilda sig en egen uppfattning.Generellt alltså,inte detaljerat vad som gett vad..Nu överdrev jag ju en del,mest för att alla ska förstå betydelsen av popularitet/negativitet i karma frågan. Hoppas du kan tolka mellan raderna,jag blir inte tydligare än så här.. :P
Vill du att jag utvecklar detta så får du nog skicka ett pm,kan nog få ihop en avhandling utan att slingra in mig allt för mycket :D

Mvh
Micael


DåligtGehör

  • Gäst
"Det fina i kråksången är ju att man kan kolla varandras inlägg och se vad som genererat dålig/bra karma..."

Hur kan man se vad som har genererat vad?

Försöker räta ut ditt fråge tecken..
..
Jag menar ,om man har -50 i karma,eller 50 åt andra hållet(som exempel) och man kollar i medlemmens alla inlägg(via profil sidan) - och inte finner det motiverat..Då kan man ju bilda sig en egen uppfattning.Generellt alltså,inte detaljerat vad som gett vad..Nu överdrev jag ju en del,mest för att alla ska förstå betydelsen av popularitet/negativitet i karma frågan. Hoppas du kan tolka mellan raderna,jag blir inte tydligare än så här.. :P
Vill du att jag utvecklar detta så får du nog skicka ett pm,kan nog få ihop en avhandling utan att slingra in mig allt för mycket :D

Mvh
Micael

Du slipper avhandling. Gör en låt om det istället. Karma Boogie.

Last night I got me myself samma gamla bad karma
What do you say about that
And this night I got myself samma gamla bad karma
What do you say about that
I say it can't be rätt, no it just can't be rätt

Tumme upp tumme ner, tumme upp tumme ner
Folk får och folk ger, det stiger det går ner
Det är skoj skepp ohoj, man får inte bli loj
Tumme upp tumme ner, det är ändå en ploj



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
"Det fina i kråksången är ju att man kan kolla varandras inlägg och se vad som genererat dålig/bra karma..."

Hur kan man se vad som har genererat vad?

Försöker räta ut ditt fråge tecken..
..
Jag menar ,om man har -50 i karma,eller 50 åt andra hållet(som exempel) och man kollar i medlemmens alla inlägg(via profil sidan) - och inte finner det motiverat..Då kan man ju bilda sig en egen uppfattning.Generellt alltså,inte detaljerat vad som gett vad..Nu överdrev jag ju en del,mest för att alla ska förstå betydelsen av popularitet/negativitet i karma frågan. Hoppas du kan tolka mellan raderna,jag blir inte tydligare än så här.. :P
Vill du att jag utvecklar detta så får du nog skicka ett pm,kan nog få ihop en avhandling utan att slingra in mig allt för mycket :D

Mvh
Micael

Du slipper avhandling. Gör en låt om det istället. Karma Boogie.

Last night I got me myself samma gamla bad karma
What do you say about that
And this night I got myself samma gamla bad karma
What do you say about that
I say it can't be rätt, no it just can't be rätt

Tumme upp tumme ner, tumme upp tumme ner
Folk får och folk ger, det stiger det går ner
Det är skoj skepp ohoj, man får inte bli loj
Tumme upp tumme ner, det är ändå en ploj



Kul ide´!
Humor är alltid bra,det befriar liksom..


Sedan så kan jag känna lite med dig Florian.Om det är som du säger att karma för med sig gamla kontroverser så är det inte bra.Då är det upp till oss andra att räta till förhållandena.Ingen ska behöva kämpa för sin karma överlevnad.Karma har vi alla inom oss,det gäller bara att dela med sig av den.Såväl i skrift som i tanke..
Givetvis blir det tråkigt om det missbrukas,hoppas vi slipper se det.
Någon vuxen mobbing ställer jag inte upp på.Sådant tillhör ungdomen av oförstånd.
Här respekterar vi varandra och försöker formulera oss sakligt,då tror jag att karman kan bli rättvisande i längden.

Tryck nu för guds skull inte på nån plus karma på mig,det var inte därför jag skrev inlägget.Ska det tryckas,så tryck minus..innan jag blir för styv i korken :P

Mvh
Micael




Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Omröstning 
Fråga: Lyssnar herrar moderatorer på detta?  (Omröstningen har avslutats: 12.03.2007, 10:29:31) Intelligenta och inkännande människor  25 (41%)
Försiktiga människor  5 (8.2%)
Icke tänkande människor  31 (50.8%)
 
Antal personer som röstat: 60

 
Det där var ju ett riktigt moget inslag ....  :rolleyes:
Alla som inte håller med är icke-tänkande.


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Nu räcker det. Att i efterhand modifiera svarsalternativen i sina polls är inget vi ska ägna oss åt! Man måste kunna vara mogen nog att acceptera ett resultat utan att håna de som inte tycker som man själv. Jag har återställt alternativen till vad de var från början. Dessutom låser jag härmed tråden.
« Senast ändrad: 14.03.2007, 19:26:42 by ChromaWoods »