Kontrollrummet

Rewire mellan Cubase SX och Reason 3.0.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pesek

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 49
  • En ful min som vanligt :)
    • Visa profil
Hej.

Har ett problem jag inte lyckas att lösa:

Har gjort en låt i Reason som jag vill lägga röstspår på nu som sista bit iomed att Reason inte stöder inspelning.
Jag startar Cubase Sx, aktiverar rewire, startar Reason, när jag trycker play i Cubase går låten i Reason igång. Precis som det ska. Men hur f-n får jag över låten till Cubase så att jag kan använda endast detta program för att spela in och mixa klart? Har försökt klicka i Record, markera fönstret, men det måste vara något jag missar. Snälla hjälp mig, får panik. Har ju en megahit på g verkligen  B)
Tackar för svar  :unsure:


Utloggad tsmalmbe

Kör ner den som ette stereospår i Reason, det borde ju fungera? Annars får du bounca varje spår i Reason skilt, och importera i Cubase. Rewire gör väl inte något sånt för dig, eller?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad pesek

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 49
  • En ful min som vanligt :)
    • Visa profil
Jag vet att jag kan exportera från Reason direkt, men det ska gå att få ner i Cubase direkt, men jag måste ha missat att aktivera något. Fick samma funktion att fungera direkt när jag prövade demo av Ableton Live. Cubase verkar ha lite fler moment för samma funktion tyvärr.


Utloggad tsmalmbe

Så rewire ger på riktigt in spår för spår, så att man kan göra en fullständig mix i Cubase?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Assar

  • Frånvarande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 251
  • W H A T E V E R
    • Visa profil
    • Assar
  • Soundcloud: assarandersen
I Reason: Istället för att koppla allt till ett mixerbord och sen koppla mixerbordet till autdiointerfacet (enheten högst upp) så kopplar du varje instrument som du vill mixa i Cubase direkt till utgångar i audiointerfacet. En utgång för mono, två utgångar för stereo.

Allt som du kopplat till autdiointerfacet i Reason styr in på i Cubase när du aktiverat de ReWire-ingångar som motsvarar utgångarna i Reason.

Vill du ha in ett stereoinstrument på en mixerkanal så skapar du en gruppkanal och styr de två ingångarna dit.

Du kan även programmera midi i Cubase och styra det till en enhet i Reason om du vill sköta allt midi i Cubase.


Utloggad pesek

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 49
  • En ful min som vanligt :)
    • Visa profil