Forum > Demolåtar
Gurano & Eddi - Turn it over
Gurano:
--- Citat från: mahan skrivet 08.03.2015, 23:35:06 ---Tjou gubbar!
Tung godis som kräver många lyssningar innan kommentering märker jag...
Snygg countryrock, lixåm hör hästarna fnysa i bakgrunden... jaha, jasså varför tycker jag det då? :o
Jo, den där förgrymmade koskällan som trummisen "brillierar" med, släng ut den så långt det går. Vadsomhelst annat, pistolskott, handclaps....
Ja se de e domdär detaljerna som göret.
Sen om mixen:
- Eddi behöver lite ner på volan och kanske lite de-esser, snyggt sjunget
- basen bar lirad men antar att basisten mixat eftersom den sticker ut aningen i volym så några dB ner med den
Småpeta lite till så är jag nöjd, för det är ju åxå viktigt :D
h. johan
--- Slut citat ---
Så ko-klocka är lika med countryrock för dig :D
Tja inte för mig - och här är den bara med i 8 takter/slag vid 2 tillfällen ... inte så mycket.
Men jag la lite deesser på sången som du tyckte (men det behövs kanske mer?) - tog även bort lite dist på sången. Och som du tyckte så sänkte jag oxå basen.
Sänkte oxå getingguran och ändrade dess ljud lite.
/Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/TurnItOver2b.mp3[/mp3]
Roffe H:
Braaa trycks i denna, sista versionen låter bäst. :)
/Roffe H
zorrow:
Ingen geting kvar :P De:esser funkar bra men Eddis sång är fortfarande lite vass i diskanten. Allt annat låter kanon i mina öron. :D
Eddi:
Jag gillar inte deesser även om Gurano nu har varit rätt försiktig med den - jag tycker det är bättre att EQ;a ner essen sedan är det väl så tycker jag att en rockröst måste vara lite diskantig - tja en balansgång det där.
spacetrucker:
Hmmm, kommer att tänka på nåt från 70-talet. Kompgitarren får mig ställvis att tänka på Status Quo's "Whatever you want"... fast långsammare :unsure:
Kanske inte helt min kopp te men inte dålig. Koskällan gillar jag :D. Sången (som får mig lite att tänka på Van Morrison) tycker ja också är lite vass.
//Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida