Kontrollrummet

Dividend - Pianostycke 141.5

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ännu en idiot-låt. Jag använder en oktatonisk skala (F#moll harmonisk och med C adderat) och byter tonart på ett helt okej sätt mitt i.

Alla tankar är välkomna.
« Senast ändrad: 03.03.2015, 15:06:11 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Underbart!  :wub:
Makalöst sköna harmonier.
« Senast ändrad: 03.03.2015, 10:34:12 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Alright :D

Bra att okta-skalan gick hem :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Debussy kommer farande som en bris över sommarängen :) Det är ju mycket läcker, och jag tycker den här typen av stycken borde få mer utrymme i etern överhuvudtaget. Det liksom lyfter tanken över vardagen lite grann. Om du skulle kombinera detta med ett par andra varianter, med kanhända mer temperament – så vips skulle du ha en mycket kompetent och läcker svit att visa upp.

Det här är bra hantverk som känns.
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Härligt oförutsägbart och spännande B) :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Mycket vackert. Skönt att även denna musik finns på KR. Hatten av! Vad kommentarer man negativt i detta?  :D  B)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Debussy kommer farande som en bris över sommarängen :) Det är ju mycket läcker, och jag tycker den här typen av stycken borde få mer utrymme i etern överhuvudtaget. Det liksom lyfter tanken över vardagen lite grann. Om du skulle kombinera detta med ett par andra varianter, med kanhända mer temperament – så vips skulle du ha en mycket kompetent och läcker svit att visa upp.

Det här är bra hantverk som känns.

Kul att du gillade och tack för liknelsen! :) Ska göra en temperamentsfull låt vid tillfälle, det var ett tag sedan.
Tack för din lyssning!

Mycket vackert. Skönt att även denna musik finns på KR. Hatten av! Vad kommentarer man negativt i detta?  :D  B)

Det är jag som håller fanan högt :) I täten. Det finns en del negativt att säga, kanske skulle strukturen vara striktare, med repititioner av tematiskt material enligt en "form". (Här repeteras det, fast på ett mindre strikt sätt.) Jaja, tack för din lyssning!

Härligt oförutsägbart och spännande B) :D

/Marre

Kul det! Tack Marre! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Vacker, rik, exposerar kulturell belevran.

Kanske lägga in ett tempo track och skapa temposänkningar i slutet av vissa av trillarna.

Dividend går starkt. :)


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Skön lyssning - harmoniskt spännande och överraskande, som redan sagts :) Håller med om tempoförändringar - tolkningen får en tendens att bli stel ibland...


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Idiotiskt SKÖN då i så fall tycker jag  :) ..skönt med sånt här avkopplande pianovirtuiosande .har inget mer att tillägga än keep up the good job you do!  B)


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Låter bra och vackert! Oväntade vändningar som ändå passar in. Kanske jobba lite mer med velocityn i komphanden?


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Per!
Häftigt avkopplande idiot-låtmusik med många oktan.
Har mycket usel musikteorikunskap så måste lixåm skämta bort den delen av min okunskap.
Till all tur behövs inga större teorier när man lutar sig tillbaka o lyssnar på din musik.
Trots att det hela tiden händer o sker och harmonierna rinner ut så finner jag en ro i detta.
I första delen saknar jag lite mer dynamik i liret som annars e snyggt.
Och detta är ju en kort pianokonsert eftersom du äntligen uppfattat vikten av ett outro i en låt. Och här funkar det bra.

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Lekfullt och intressant jag tyckte jag hörde bytet vid 95 cirka men sedan när jag backade och lyssnade igen så vet jag inte var det verkligen där det skedde? Gillar det lättsamma i kompositionen :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lekfullt och intressant jag tyckte jag hörde bytet vid 95 cirka men sedan när jag backade och lyssnade igen så vet jag inte var det verkligen där det skedde? Gillar det lättsamma i kompositionen :)

Det är ett byte vid 1:35 minuter, så du hade rätt. Sen är det ett lite mer brutalt tonartsbyte lite senare om jag mins (för att återgå till den inledande tonarten.)
Kul att du gicllar och tack för lyssning!

Mahan: Ska kolla spelet i första halvan. Pianokonsert är det inte, vid en sådan har man en orkester och ett piano som huvudinstrument.
Tack för positiv kommentar och lyssning!

Låter bra och vackert! Oväntade vändningar som ändå passar in. Kanske jobba lite mer med velocityn i komphanden?

Yes, ska kolla på det! det var samma so mahan sa. :)

Tack för din tid!

Idiotiskt SKÖN då i så fall tycker jag  :) ..skönt med sånt här avkopplande pianovirtuiosande .har inget mer att tillägga än keep up the good job you do!  B)

Tack! :) Och tack för lyssning!

Vacker, rik, exposerar kulturell belevran.

Kanske lägga in ett tempo track och skapa temposänkningar i slutet av vissa av trillarna.

Dividend går starkt. :)

OK ska fiffla lite med ett tempotrack på denna :) Och så var det komphanden ja...

Tack för dina öron!

Skön lyssning - harmoniskt spännande och överraskande, som redan sagts :) Håller med om tempoförändringar - tolkningen får en tendens att bli stel ibland...

Ok, point taken.! Kul att du tycket det var skönt!

Tack för din lyssning! :)
« Senast ändrad: 12.03.2015, 00:42:53 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
En underbart, vacker "idiot-låt"  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)