Kontrollrummet

Gurano - Jazzy dance

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Kanske lite småjazzigt sväng - antar att sång inte passar, men vad vet jag? :D
Passar sång så slå till vetja! Går i 90 bpm.

Annars mottages gärna tips till förbättring. Är tex basen för bullrig? - kan inte bestämma mig.
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/JazzyDance_90BPM.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 03.03.2015, 23:55:48 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Basen e goo i mina öron ..Det enda felet jag hittar är att den e alldeles för kort..  :D


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Mixen låter bra! Inget fel på basen och det är bra separation på instrumenten. Svishandet i slutet av låten stack lite i mina öron på den höga frekvensen. Finns det något annat ljud som kan ersätta?


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Basen e goo i mina öron ..Det enda felet jag hittar är att den e alldeles för kort..  :D
Tackar - jo den e kort, men kort e gott :D

Mixen låter bra! Inget fel på basen och det är bra separation på instrumenten. Svishandet i slutet av låten stack lite i mina öron på den höga frekvensen. Finns det något annat ljud som kan ersätta?
Tackar - bra att basen funkar - var lite osäker.
Vill nog inte byta svishljud men jag kan prova att sänka diskanten på den - hoppas att det kommer att räcka - hinner dock inte byta idag.

Tack båda för komment å tankar
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tog fasta på Marsall synpunkt att den var för kort - nu e den mycket längre :D
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/JazzyDance_90BPM.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Förrut var den goo nu är den googoogottmos!! Riktigt gott groove i den" ere  :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Förrut var den goo nu är den googoogottmos!! Riktigt gott groove i den" ere  :)
Tackar :) Kul att du gillar
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Bra, bra och bra! Inget ont i öronen längre. Gillar skarpt! Både låt och mix. Vad har du för trummor och bas? De låter kanoners!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Bra, bra och bra! Inget ont i öronen längre. Gillar skarpt! Både låt och mix. Vad har du för trummor och bas? De låter kanoners!
Tack. Kul att du gillar. Trummorna är AD och basen är musikbörsens billighetsbas "supreme" ... tror jag att den heter.
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
OK! Själv kör jag fender precision bas fast japanare. Dyrt låter inte alltid bättre. Men vad har du får grejer o effekter, EQ etc på basen? PS Hur går det med Stomp? DS


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
OK! Själv kör jag fender precision bas fast japanare. Dyrt låter inte alltid bättre. Men vad har du får grejer o effekter, EQ etc på basen? PS Hur går det med Stomp? DS
Så kan det nog vara ibland - att man kan finna ok grejor inom den lägre kostnadsskalan :D
När jag lirar in gura och bas så lajnar jag in dem rakt in i det externa ljudkortet, utan effekter mellan instrument och ljudkort. De effekter jag använder på stränginstrumenten plockar jag generellt från GuitarRig (där finns mycket bra att hämta) men även från andra digitala pluggar. Vilka specifika pluggar ang tex reverb dist å annat finns som sagt i GR och varierar beroende på vilket ljud jag vill ha. Ang EQ men även reverb och delay mm så använder jag ibland det som följde med i min daw (FL Studio), vilket jag för övrigt tycker är ett skitbra och mycket kompetent musikprogram  B)

Stomp rör på sig och kommer säkert bli klar under morgondagen :D

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou G!
En härlig röra av mycket godis. Det blir lite svårt att följa med när det händer saker hela tiden i jämn ström. Fina sound o gott lir som kunde spjälkas upp i typ vers, chorus, A-del, B-del så att man lättare kande följa med. Nu blir det lixåm en undervisnings fil vad man kan vrida ur GuitarRig, vilket ju iofs inte är helt fel det heller.
Basen e tuff o fin, den har du verkligen fått att funka på siståne.
Nu när alla andra sound tycks vara under kontroll så kunde du nog kolla över virvelkaggens enormt tråkiga rumsreverb, kör hellre en torr virvel eller försök få nåt liknande reverb som du säter på gurorna så skulle det kännas mer som en helhet.


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tjou G!
En härlig röra av mycket godis. Det blir lite svårt att följa med när det händer saker hela tiden i jämn ström. Fina sound o gott lir som kunde spjälkas upp i typ vers, chorus, A-del, B-del så att man lättare kande följa med. Nu blir det lixåm en undervisnings fil vad man kan vrida ur GuitarRig, vilket ju iofs inte är helt fel det heller.
Basen e tuff o fin, den har du verkligen fått att funka på siståne.
Nu när alla andra sound tycks vara under kontroll så kunde du nog kolla över virvelkaggens enormt tråkiga rumsreverb, kör hellre en torr virvel eller försök få nåt liknande reverb som du säter på gurorna så skulle det kännas mer som en helhet.

h.   johan
Tänk vad olika man kan uppleva musik. Detta stycke innehåller 4 delar där två av dem återkommer - för mig är det inga problem att följa flödet i låten...så jag ändrar nog inte till vers A-del B-del osv - blir för mycket mall då tror jag.

Ska definitivt kolla ljudet på trummorna!
Tack för tankar och tips

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Låter gött i mina lurar. Basen är jätteskön. :D
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låter gött i mina lurar. Basen är jätteskön. :D
Roffe H
Tackar :D
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Snygga gitarrer och fin ljudbild! Dock tycker jag basen är lite för stark.
Det här är sprittande, glad musik, som jag tycker skulle passa fint som filmmusik.
Kanske till kalvarnas ystra vårsläpp?  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Snygga gitarrer och fin ljudbild! Dock tycker jag basen är lite för stark.
Det här är sprittande, glad musik, som jag tycker skulle passa fint som filmmusik.
Kanske till kalvarnas ystra vårsläpp?  :)
/Asti
Tackar
Håller nog med om basen - lyssnar just nu och noterar samma sak.
Ja en gla´kalv/kossa skulle passa till detta  :lol:
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Mein

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 305
  • Who loves ya, baby?
    • Visa profil
Skön ljudbild och positiva klanger!

Helt personligt så känns "refrängen" nästan på gränsen till loose. :) Det hela räddas av att det låter så säkert och rutinerat spelat så man verkligen tror att den uppfattningen ligger hos en själv (vilket den säkert också gör:))

Hursom blir jag glad av att höra detta och det är inte ofta man blir.

/Mein
www.soundcloud.com/meter


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Skön ljudbild och positiva klanger!

Helt personligt så känns "refrängen" nästan på gränsen till loose. :) Det hela räddas av att det låter så säkert och rutinerat spelat så man verkligen tror att den uppfattningen ligger hos en själv (vilket den säkert också gör:))

Hursom blir jag glad av att höra detta och det är inte ofta man blir.

/Mein
Tackar - kul att du gillar å blir glad :D
/G
Kör hårt - så länge det ryker!