Forum > Färdiga produktioner
Asti - Vi ska få det bra (cover, klar)
Asti:
--- Citat från: zorrow skrivet 27.02.2015, 00:33:44 ---Denna övergång funkar bättre! Men du har väl också pillat lite i mixen? Låter luftigare än vad jag kommer ihåg den förra.
--- Slut citat ---
OK, skönt!
Jo, jag har gjort en del med mixen. Skurit lite i frekvenserna, placerat om instrumenten i stereobilden,
samt lagt på en sång(över)stämma. Har även editerat lite grann i första delens midipiano...
Tack för uppföljande feedback!
/Asti
palm:
Hej hej!
Först trodde jag det var en prövning av vilken version du skulle jobba vidare med. Alltså samma låt men i två helt olika versioner. Men som sagt jag har små händer och fattar dåligt.
Men SEN - dessa skall ligga tillsammans som två olika delar i en och samma låt. Lite annorlunda i mina öron. Men det fungerade. Dock gillade jag del två klart bättre - gillade nerven i det tempot du hade där (satt och väntade på en country twang gitarr - eller vad man kan kalla det på lite fills).
Jag röstar för att du gör en egen låt av något liknande i del två!
Så röstar jag!
Med vänlig hälsning,
Göran
tigersoul:
Nu funkar övergången mycket bättre. Om det bör vara två delar så pass olika på det här sättet, lämnar jag åt någon annan att avgöra :P
Men övergångsfixen: tummen upp!
Asti:
--- Citat från: palm skrivet 28.02.2015, 09:26:21 ---Hej hej!
Först trodde jag det var en prövning av vilken version du skulle jobba vidare med. Alltså samma låt men i två helt olika versioner. Men som sagt jag har små händer och fattar dåligt.
Men SEN - dessa skall ligga tillsammans som två olika delar i en och samma låt. Lite annorlunda i mina öron. Men det fungerade. Dock gillade jag del två klart bättre - gillade nerven i det tempot du hade där (satt och väntade på en country twang gitarr - eller vad man kan kalla det på lite fills).
Jag röstar för att du gör en egen låt av något liknande i del två!
Så röstar jag!
Med vänlig hälsning,
Göran
--- Slut citat ---
Helst hade jag velat ha med banjo, fiol och kanske mandolin i ett virvlande country-tempo, men
det klarar jag inte... :wacko: En "twang" gitarr kanske man skulle försöka sig på däremot! Bra förslag!
Vill ju få del två riktigt country-aktig. Tack för kommentar och tips!
/Asti
Asti:
--- Citat från: tigersoul skrivet 28.02.2015, 12:14:40 ---Nu funkar övergången mycket bättre. Om det bör vara två delar så pass olika på det här sättet, lämnar jag åt någon annan att avgöra :P
Men övergångsfixen: tummen upp!
--- Slut citat ---
Nej, man kanske ska renodla delarna i stället för att försöka få ihop det till en helhet.... :unsure:
Men skönt att övergången funkar! :)
Tack för återkommande feedback!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida