Forum > Demolåtar

Gurano - Floating device

<< < (2/4) > >>

Gurano:

--- Citat från: zorrow skrivet 24.02.2015, 21:10:51 ---Trummorna ligger lite i bakgrunden. Guran är ok för det mesta men sticker just på de högre tonerna och då blir det lite för mycket för mina öron. Ingen krock med basen men den kunde få sig ett ordentligt lyft kring 100 dB. Jag hade inte något problem med någon av syntharna.  Spännande komposition!

--- Slut citat ---
Tack för komment å för "spännande" komposition  :)
Ska se vad jag kan göra åt de höga tonerna. Eftersom både du å Tigersoul påpekar trummornas bakre tillvaro så ska jag försöka lyfta upp dem i nästa mix

--- Citat från: tigersoul skrivet 24.02.2015, 21:42:39 ---Sköna guror, lär mig lira så här vet ja :P Låten blir rejält filmisk när syntharna kommer in i bilden, gillas skarpt!
Kan inte säga mkt dåligt om detta, trummorna kanske skulle lyftas fram en liten aning, eller åtminstone vässas lite i de övre regionerna!

Floating device? Tänker på en livboj ;)

--- Slut citat ---
Tackar :D
Nja det är inte så svårt att vrida till gurahalsen så att det låter så här - det kan du oxå  :D
Jo jag får nog försöka göra trummorna tydligare. Jo visst kan det vara en livboj, men jag hade snarare en flyt/livväst i åtanke.

Tackar återigen, båda
Gurano

Gurano:
Nu har jag DB:at upp basen ung där du föreslog Zorrow, och försökt lyfta fram trummorna - blev det bättre?
Har inte gjort något åt gurans höga toner för jag kan inte riktigt höra det du hör helt enkelt :D
/G

Eddi:
Precis när jag ska tycka så vips finns det en ny version- får lyssna på den då :D

Eddi:
Jepp det både flyter och guppar och går vågor och droppar. Bra låt lite sådär lagom flummig - nu när du har höjt trumsetet så är inte längre trummisen så anonym och det var det jag skulle säga i förra posten - basen hade/har jag inga problem med.
Snyggt och levande. :)

tigersoul:
Nu funkar trummorna bättre tycker jag i min lyssning! Tummen upp!

Nä du så lätt är det inte att spela schyst gitarr. Anar inte hur jag sliter o klipper o klistrar när jag ska ha in något vettigt haha

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion