Kontrollrummet

Gurano - Floating device

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tar tacksamt emot mixtips om ditten å datten. Jag upplever basen för hög - är det nåt som ni oxå tycker?
Vad kan man göra med denna?

Tyck gärna till om vad ni vill.
/G

« Senast ändrad: 21.06.2016, 19:48:49 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Basen lite baktung liksom dränker den goa synthen... o guran är liite hög kanske (blir väl det för basens mullrande?).. saknar luften!! i bilden liksom Men låten är riktig skön.. lite vaggvisa o drömsk.. Jag gillart!  :D


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Basen lite baktung liksom dränker den goa synthen... o guran är liite hög kanske (blir väl det för basens mullrande?).. saknar luften!! i bilden liksom Men låten är riktig skön.. lite vaggvisa o drömsk.. Jag gillart!  :D
Tack för komment
Nu har jag sänkt basigheten på basen samt ändrat lite frekvenser på guran - tror inte att det ska krocka - men man vet aldrig. Sänkte även gura pluttlite - men det är en guralåt liksom så mycket gura blire. Nu kan jag själv uppleva en av syntharna lite för hög - hur tycker ni?

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Trummorna ligger lite i bakgrunden. Guran är ok för det mesta men sticker just på de högre tonerna och då blir det lite för mycket för mina öron. Ingen krock med basen men den kunde få sig ett ordentligt lyft kring 100 dB. Jag hade inte något problem med någon av syntharna.  Spännande komposition!


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Sköna guror, lär mig lira så här vet ja :P Låten blir rejält filmisk när syntharna kommer in i bilden, gillas skarpt!
Kan inte säga mkt dåligt om detta, trummorna kanske skulle lyftas fram en liten aning, eller åtminstone vässas lite i de övre regionerna!

Floating device? Tänker på en livboj ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Trummorna ligger lite i bakgrunden. Guran är ok för det mesta men sticker just på de högre tonerna och då blir det lite för mycket för mina öron. Ingen krock med basen men den kunde få sig ett ordentligt lyft kring 100 dB. Jag hade inte något problem med någon av syntharna.  Spännande komposition!
Tack för komment å för "spännande" komposition  :)
Ska se vad jag kan göra åt de höga tonerna. Eftersom både du å Tigersoul påpekar trummornas bakre tillvaro så ska jag försöka lyfta upp dem i nästa mix

Sköna guror, lär mig lira så här vet ja :P Låten blir rejält filmisk när syntharna kommer in i bilden, gillas skarpt!
Kan inte säga mkt dåligt om detta, trummorna kanske skulle lyftas fram en liten aning, eller åtminstone vässas lite i de övre regionerna!

Floating device? Tänker på en livboj ;)
Tackar :D
Nja det är inte så svårt att vrida till gurahalsen så att det låter så här - det kan du oxå  :D
Jo jag får nog försöka göra trummorna tydligare. Jo visst kan det vara en livboj, men jag hade snarare en flyt/livväst i åtanke.

Tackar återigen, båda
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nu har jag DB:at upp basen ung där du föreslog Zorrow, och försökt lyfta fram trummorna - blev det bättre?
Har inte gjort något åt gurans höga toner för jag kan inte riktigt höra det du hör helt enkelt :D
/G
« Senast ändrad: 21.06.2016, 19:49:02 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Precis när jag ska tycka så vips finns det en ny version- får lyssna på den då :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jepp det både flyter och guppar och går vågor och droppar. Bra låt lite sådär lagom flummig - nu när du har höjt trumsetet så är inte längre trummisen så anonym och det var det jag skulle säga i förra posten - basen hade/har jag inga problem med.
Snyggt och levande. :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Nu funkar trummorna bättre tycker jag i min lyssning! Tummen upp!

Nä du så lätt är det inte att spela schyst gitarr. Anar inte hur jag sliter o klipper o klistrar när jag ska ha in något vettigt haha
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag tycker det låter relaxat! Behöver sånt lugn nu.
Ska det bli sång tro?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jepp det både flyter och guppar och går vågor och droppar. Bra låt lite sådär lagom flummig - nu när du har höjt trumsetet så är inte längre trummisen så anonym och det var det jag skulle säga i förra posten - basen hade/har jag inga problem med.
Snyggt och levande. :)
Hehe ja så det kan bli :D
Bra att trummorna funkar nu

Nu funkar trummorna bättre tycker jag i min lyssning! Tummen upp!

Nä du så lätt är det inte att spela schyst gitarr. Anar inte hur jag sliter o klipper o klistrar när jag ska ha in något vettigt haha
Kanon!
Jo fixa ett fett guraljud så e de bara att banka på strängarna - det grejar du! :)

Jag tycker det låter relaxat! Behöver sånt lugn nu.
Ska det bli sång tro?
Tackar!
Du får gärna yla - säg bara till KRare ... så får vi se vad som kan hända

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil

Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej hej...

Eller hur....VILKET ljud du har på denna låt. Klart tydligt men ändå med tyngd. RIKTIGT snyggt. Du spelar bas med plektrum? Du har riktigt snyggt basljud...går den också igenom nativ G-rig?
Snygga gitarrljud.

Lite sång på denna...

Med vänlig hälsning,
Göran


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Japp! Där satt mixen!  :D
:D

Hej hej...

Eller hur....VILKET ljud du har på denna låt. Klart tydligt men ändå med tyngd. RIKTIGT snyggt. Du spelar bas med plektrum? Du har riktigt snyggt basljud...går den också igenom nativ G-rig?
Snygga gitarrljud.

Lite sång på denna...

Med vänlig hälsning,
Göran
Tackar - kul att du gillar.  :wub:
Ja sång vore inte helt fel men jag har ännu ingen som visat intresse ... så vi får se.
Basen är spelad med plektrum genom G-riggen. G-riggen är bra till det mesta tycker jag  :D

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
En helt annan låt med det nya basljudet..Topp! B)