Forum > Färdiga produktioner

Zorrow - Black...

<< < (4/9) > >>

zorrow:

--- Citat från: Asti skrivet 21.02.2015, 19:08:24 ---...fast för murrigt är det väl inte?

Nej, det tycker jag inte.

--- Slut citat ---

Tack för det men jag har ändå "mastrat" lite för att få lite mer briljans i ljudbilden. Men bara lite...

--- Citat från: Plinka skrivet 22.02.2015, 01:28:31 ---Fantastisk ballad! Jag ser att jag reagerar på ganska exakt samma saker som de andra, så det har du redan fått kommentarer om! Synthslingan är jättesnygg, bara lite skönare ljud som krävs!

--- Slut citat ---

Tack Plinka! Något bra nytt ljud har jag inte hittat men jag har dragit ner ordentligt på highend på strängarna och gett dem en rejäl dos reverb.

--- Citat från: Marsall skrivet 22.02.2015, 10:19:55 ---Skönt guraljud på plockisen .bra sång också ..lite mer crisp bara på den så man hör vad som sägs bättre..Coolt ljud ändå på den lite beatlesaktigt? ..Jag diggar låten .. saknade kanske en zorrowgura som tuggar lite killing joke" riff i denna.. :)

--- Slut citat ---

Tack för lyssning och kommentar! Har även höjt all sång liiite och som sagt ökat diskanten pyttelite på hela mixen. Zorrowgura får vänta tills det blir lite hårdare igen. Det kommer :lol:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 23.02.2015, 10:16:54 ---Bra bra bra bra bra bra bra och superbra!

Jag klagar inte på nåt,man tager vad man haver liksom.

Grym låt och störtskönt lirat.

Mike

--- Slut citat ---

Tack Micael! Dina ord värmer i vinterkylan :D

Så till min käre vän och alltid lika hjälpsamma Bjurte! Tack för alla värdefulla goda råd längst vägen! Provade tremolo och Chorus men blev inte vän med dem... Kanske passerar den under radarn ändå :unsure:

Freddy:
Samma sak här, varför skriver du inte zorrow i låttiteln? Blir lättare om alla kör samma standard!

Skön låt och bra sång. Ett par grejer som gör att det inte blir full pott från mig:

Trummorna verkar vara färdiga loopar (?) som sliter lite mot övrigt.
Syntarna på refrängen upplevs som för höga, kunde vara mer i bakgrunden.
Stråkkjudet känns lite billigt och syntigt, skulle lyfta med mer autentiska samplingar.

zorrow:
Tack Freddy för feedback. Recht und ordnung fixat i trådhuvudet ;) Trummorna är EZ 2 Vintage, Dirty Rock. Jag tycker att de låter väldigt bra. Är det variation du är ute efter? Skall kolla volym på syntharna på refrängen. Vill ha lite av crescendo där så om det blir en sänkning så blir den högst moderat. Stråkljudet är nog den största akilleshälen här och det jobbas vidare med den. Drömmer om ett riktigt bra stråkljud...  :wub: Återkommer!

Eddi:
Jag tror det råder nån slags begreppsförvirring här angående stråkarna - ibland ska det låta som London filharmonikerna och ibland ska det låta som The Cure (något som for upp i mitt huvud) och jag tycker att det sistnämnda är passande för den här låten - ett stort uns av vemod finns i de där synthstråkarna tycker jag.

zorrow:

--- Citat från: Eddi skrivet 27.02.2015, 19:41:24 ---Jag tror det råder nån slags begreppsförvirring här angående stråkarna - ibland ska det låta som London filharmonikerna och ibland ska det låta som The Cure (något som for upp i mitt huvud) och jag tycker att det sistnämnda är passande för den här låten - ett stort uns av vemod finns i de där synthstråkarna tycker jag.

--- Slut citat ---

Tack Eddi! Ibland blir jag också konfunderad. Det finns grymma låtar som har digitala stråkar och där de passar in utmärkt. Mitt favoritband Opeth kör bara stråk via keyboard och det låter grymt bra. De har säkert väsentligt bättre grejer än jag har men det hörs att det inte är en symfoniorkester som spelar vilket ju, i deras fall, inte spelar någon roll rent musikaliskt. I mitt fall är det inte bara tidigare kommentarer som gjort att jag omvärderat stråkarna utan kunskapen om att de är lite sura mot bakgrunden, något som jag har uppmärksammats på av en vän jag litar mycket på rörande musik. Ingen annan, inklusive  jag själv, har uppmärksammat eller kommenterat detta. Men jag litar på honom. Återkommer.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion