Gott sound och bra mix. Skönt spel från bas och gitarr och.. från sången.
Jag vill hellre höra ett avslappnat gitarrsolo än (s)tråksolo. Här saknar jag det.
Tack Max! Och viss lirar Martin en underbar bas

(S)tråkarna är sonens Privia åttaoktavs elpiano och är "handspelade" men det verkar som om det inte riktigt går hem här där det finns så många som har så mycket bättre grejor.
OMG I absolutly LOVE this - skitbra rent ut sagt 
Tack Eddi

Kul att du gillar!

BAs finfint. trummor låter bra. Gillar verkligen hur de spelas också.
Stråkarna tycker jag låter vasst och dåligt, de förstör. Skulle ha ett varmare ljud, eller rena mjuka analoga synthstråkar?
Sången kunde få liten knuff hi-mid. aningen mufflig.
Och lite högre i volym kanske?
Skön låt!
Tack för lyssning och goda råd Emulator. Stråkarna går nog bort... Tycker själv att sången funkar volymmässigt men skall kolla muffligheten.
Tjou på er jazzare!
Snygg låt som kunde bli ännu snyggare med lite omsorg o slipning.
I mixen hittar mina öron nåt som lite stör, kanske övre mellanregistret på ståkarna. Kolla på det så blir låten mjukare att lyssna på
Inget fel på sången men Mats kunde ta i lite modigare med leaden så att han limmar bättre in i det fina kompet.
Detdär lille mono delayet på leaden är inte så kul, men det är ju bara vad jag tycker.
Snygga guror o bas och choruset med oväntade harmonier och stämmor gillas skarpt!
Jättefint collab, we want more!
h. johan
Tack Johan för lyssning och bra feedback. Mats är inte lätt att få tag på då han är egenföretagare som jobbar 7/24/365. Jag misstänker att jag får nöja mig med denna insats... Delayet är helt avsiktligt och en liten grundpelare i alstret. Men smaken är som baken. Jag har vässat ner stråkarna i ny version men tror att jag kommer att byta dem efter all kritik. Tack igen för vägledning.
Fin låt och "skitbra var ordet".
Tycker inte att basen är för stark, däremot låter stråkarna vassa som någon nämnde.
/Roffe H
Tack Roffe och kul att du gillar. "Skitbra" tar jag till mig och spinner som en katt!

Vilken Kanonlåt du fått till !!
Bästa jag hört här på länge..
Förstår att du gillar basen, härligt lir och inte för högt/dominant.
Det mesta låter skitbra men jag kan hålla med dom andra som haft synpunkter på Stråket,det kunde göras lite mjukare kanske,själva slingan
är snygg dock, skulle nog låta kanon med en E-Bow istället.. 
Lite skumt delay på sången oxo,men den är annars är den knäckande bra..
Tack snälla kompis! Det skumma delayet blir kvar då det är en del av kompositionen. E-Bow fick jag Googla eftersom jag är prylrudis men du har säkerligen rätt som vanligt. 80 Bpm och 6/8. Du vet var min inbox bor!!!

Riktigt skön låt med en del snygga, oväntade harmonier!
Jag gillar den lite murriga mixen, som ger en mjuk och behaglig ljudbild.
Håller med om att stråkarna kunde vara lite softare och mer uttrycksfulla.
Bra framförande på alla kanter!
/Asti
Tack Asti. Din kommentar kring harmonierna tar jag särskilt till mig då den kommer från en harmoniernas mästare! Kul att du uppskattar murrigheten också (fast för murrigt är det väl inte)

Ballader aint my thing 
men jag hör ändå att det är bra insatser.
Mixen/nivåerna låter bra på det stora hela. Tycker personligen inte om synthstråkarna - håller med Bjurte om E-bow istället - E-bow med ett mjukt och varmt ljud. Sången känns lite instängd i min lyssning.
Annars en bra låt!
/G
Tack för lyssning och kommentar Gurano. Det är Ok att gilla olika

E-Bow på väg in men sången blir nog i stort oförändrad. Kanske liite mer diskant i en senare version.