Kontrollrummet

1up-Spider Power

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Glad låt tillägnad brorsbarnen på deras födelsedagar, 3 och 5 år. Minstingen diggade med huvud och kropp när låten gick igång. :)
« Senast ändrad: 17.02.2015, 01:01:27 by 1up »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ha! Du får verkligen gammal nintendomusik att låta fräsch =)

allt låter autentiskt dataspel men så mycket fräschare.


kanske kunde vara ide att autotuna hopparah? skär sig som det är nu, och det känns synd.

gött mos!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
tJOU!
Jisses va fina låtar du slänger ut, inte att undra på att farbror Daniel är poppis!
Va tror du att dom skulle gilla en utomstående som sjunger/uttalar deras namn i låten?
Eller är denna redan "fridlyst"?
Snyggt sväng o gung, min kropp hänger inte mera riktigt med, men foten och fingrarna är lössläppta! :D

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
ha! Du får verkligen gammal nintendomusik att låta fräsch =)

allt låter autentiskt dataspel men så mycket fräschare.


kanske kunde vara ide att autotuna hopparah? skär sig som det är nu, och det känns synd.

gött mos!

Datorspelsmusiktraditionen trogen. Det roliga är att det är autotune på sången, kanske mest på en av tre stämmor. Första tagning bättras.

Roligt det går hem. :)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
tJOU!
Jisses va fina låtar du slänger ut, inte att undra på att farbror Daniel är poppis!
Va tror du att dom skulle gilla en utomstående som sjunger/uttalar deras namn i låten?
Eller är denna redan "fridlyst"?
Snyggt sväng o gung, min kropp hänger inte mera riktigt med, men foten och fingrarna är lössläppta! :D

h.   johan

Tack, tack Mahan. Hittat ett spår, ett recept i musikmakeriet som funkar bra för mig.

Sångversion är alltid välkommen, vore en fin hyllning. Tänkte nog mest på något popigt på denna som den kommit att utveckla sig. Stort tack för förslaget ändå!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul studsmusik!
Det är dock några sångstämmor som inte låtit sig fångas av autotune och de kanske behöver det för att smälta in harmoniskt med de andra.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ett tips med autotune är att sjunga en, autotuna, och sedan sjunga följande stämmer varefter. sjung7tune/sunge/tune.

det blir grymt galet när man gör olika glissandon och tunern trycker i rätt ton i olika tidpunkter...vilket kan ha hänt här :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Hmm, inte helt min kopp te men visst, detta är riktigt OK. Jag finner låten lite långtråkig vilket i och för sig är lite konstigt eftersom jag älskar Klaus Schulz'es låtar som kan vara sisådär 20 minuter långa och precis lika "långtråkiga"  :unsure:

Lysande kommentar va  :lol:

Nä, jag ville bara säga nåt om denna för det är kul att vi har många olika musik-genren här på KR. Kör hårt  B)

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Visst är den härlig...upp och hoppa gubbar!  :lol:
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Malande monotont ..me like :D ..Håller med upp o studsa hela KR är ni klara"!  :D


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Du har snyggt sväng i dina låtar. Gillas!

För att vara en sånglåt tar det väldigt lång tid innan sången kommer. Hörde ingen sång.   :unsure:

Nä, missade sången andra lysningen också.

Får mig att tänka på det gamla arkadspelet Out run.

I breaket mot slutet låter det för klippt. Där borde det komma något slags build-sound. Vitt brus eller så som tonas in till avslutningen.

Snyggt!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Häftig sidechaning här gillar studsandet och låten tog plötsligt slut hade gärna fortsatt att lyssna :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej hej!

Vilken changer är detta? Läste att någon skrev något om nintendo, men fräscht. Det är nog där jag också hamnar. Är det där din musik hör hemma? Gamingmusik.....är det din egen tanke! Eller var hittar du hem?
Det låter väldigt genomarbetat och genomtänkt....in i minsta detalj Sickan... Inga hastverk här inte :-)

1 up for you!

Med vänlig hälsning,
Göran


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det låter outrun på amigan :D Den stilen i alla fall. Har inte några råd att ge... Fortsätt med denna, sång eller inte. :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det här svänger ju riktigt ordentligt! Musik man blir glad av.
Hörde inte heller någon sång....
/Asti

Litet förslag på enkel "refrängsång"...
« Senast ändrad: 19.02.2015, 22:42:23 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Jag förstår att brorsbarnen diggar loss till denna! Mixen sitter som en smäck. Lyssnade även på Astis sångpålägg som funkar utmärkt både i låten och i mixen. Kul utveckling av låten. Pumpa på!


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Vilken hyllningskör! :)

Tog väl 7-10  timmar att göra, gillar soundet. Amiga 500 var datorn då det begav sig. Underbara tider.

Som svar på lite frågor i tråden; datorspelsmusiken är en genre jag gillar mycket förutom jazz. Det är skönt att få skapa något i andan av sina forna musikhjältar.

Bra version av Asti, får tacka för den så mycket. Vänlig feeling på refrängsången där. Ett PM kommer. :)

Wernborg, angående klippt slut, precis innan låten tar slut? Där kan man lägga någon grej, absolut. Tack för feedback.

Jag funderar om jag skulle göra en you tube video och visa lite hur jag skapar en låt. Processflöde, tips och tricks. Om det finns intresse.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Daniel ville jag skulle lägga på lite mer sång, så här är en ny mix.
För mycket reverb? Lagom nivåer på sången?

« Senast ändrad: 04.03.2015, 18:08:43 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
vart ju helnice med sången Asti ..Passar handsken tycker jag ..Lite som adolffson o Falk eller vad deom nu heter FAST bättre! :)


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Bra som sagt! Men sången är lite låg. Upp minst ett snäpp! Klicket i stereo är lite vasst och blir lite jobbigt att lyssna till. Lite mindre högfrekvens på det.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jajjamen, Asti, you did it again!
Dessa "farbror" Daniels låtar är väldigt trallglada och rakt ut inbjuder till sånginsatser, nu hann du före mig och gjorde det snyggt. Lite mycke reverb ännu men annars e de kanon. Och jag behöver väl inte tillägga att du fortfarande har en skön röst, eller....

Du Daniel, du kan snart ge ut en platta med snygg synthmusik inklusive samlade artister som erbjudit sig att "singalong"!


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Javisst Adolfsson och Falk var en bra referens - lika bra det här :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Marsall - Bättre än A&F tror jag väl inte, men roligt att du tycker det funkar!  :)
zorrow - Jaså, du tycker sången är för låg! Ska invänta Daniels fundering om detta.
             "Klicket i stereo" är jag osäker på... :unsure:
mahan - Ja, den här tycker jag svänger fint och kunde inte låta bli att sjunga till!  :)
             Visste inte att du hade sång på gång till denna... Men min "version" hindrar väl inte att du också lägger sång..?
             Tror också det är lite för mycket reverb på sången så här...Jättekul att du tycker det blev bra!
Eddi - Lägger man stämsång till sådan här syntbaserad musik blir det nog lätt åt A&F hållet skulle jag tro...
         Fast jag tycker det här är lite mer åt club-/house hållet (säger jag utan att kunna något om den genren  :D).

Jag tackar för era kommentarer å mina och Daniels vägnar! Inväntar Daniels egen kommentar om vad han tycker
och om han vill ha mina sångfiler för en egen mix. Saknar i nuläget hans mail-adress.
/Asti
« Senast ändrad: 09.03.2015, 11:18:18 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Marsall - Bättre än A&F tror jag väl inte, men roligt att du tycker det funkar!  :)
zorrow - Jaså, du tycker sången är för låg! Ska invänta Daniels fundering om detta.
             "Klicket i stereo" är jag osäker på... :unsure:
mahan - Ja, den här tycker jag svänger fint och kunde inte låta bli att sjunga till!  :)
             Visste inte att du hade sång på gång till denna... Men min "version" hindrar väl inte att du också lägger sång..?
             Tror också det är lite för mycket reverb på sången så här...Jättekul att du tycker det blev bra!
Eddi - Lägger man stämsång till sådan här syntbaserad musik blir det nog lätt åt A&F hållet skulle jag tro...
         Fast jag tycker det här är lite mer åt club-/house hållet (säger jag utan att kunna något om den genren  :D).

Jag tackar för era kommentarer å mina och Daniels vägnar! Inväntar Daniels egen kommentar om vad han tycker
och om han vill ha mina sångfiler för en egen mix. Saknar i nuläget hans mail-adress.
/Asti
Hans email är shaded.moon@gmail.com  fast det verkar inte som om han är särskilt intresserad tycker dock att du gör ett riktigt bra sångpålägg här Peter.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se