Forum > Demolåtar
1up-Spider Power
zorrow:
Jag förstår att brorsbarnen diggar loss till denna! Mixen sitter som en smäck. Lyssnade även på Astis sångpålägg som funkar utmärkt både i låten och i mixen. Kul utveckling av låten. Pumpa på!
1up:
Vilken hyllningskör! :)
Tog väl 7-10 timmar att göra, gillar soundet. Amiga 500 var datorn då det begav sig. Underbara tider.
Som svar på lite frågor i tråden; datorspelsmusiken är en genre jag gillar mycket förutom jazz. Det är skönt att få skapa något i andan av sina forna musikhjältar.
Bra version av Asti, får tacka för den så mycket. Vänlig feeling på refrängsången där. Ett PM kommer. :)
Wernborg, angående klippt slut, precis innan låten tar slut? Där kan man lägga någon grej, absolut. Tack för feedback.
Jag funderar om jag skulle göra en you tube video och visa lite hur jag skapar en låt. Processflöde, tips och tricks. Om det finns intresse.
Asti:
Daniel ville jag skulle lägga på lite mer sång, så här är en ny mix.
För mycket reverb? Lagom nivåer på sången?
Marsall:
vart ju helnice med sången Asti ..Passar handsken tycker jag ..Lite som adolffson o Falk eller vad deom nu heter FAST bättre! :)
zorrow:
Bra som sagt! Men sången är lite låg. Upp minst ett snäpp! Klicket i stereo är lite vasst och blir lite jobbigt att lyssna till. Lite mindre högfrekvens på det.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida