Kontrollrummet

Gurano - Flyg högt

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jo jag vet att jag har lagt upp denna för 5 år sedan, men nu har jag bytt trummor, ändrat lite basljud, fixat till en del otajtheter och lagt till en liten synt någonstans på 2a halvan. Funkar detta eller bör jag tex ha ett annat basljud mm?

Förra gången (för 5 år sedan) efterlyste jag sång - det gäller fortfarande :D

Kan tyvärr inte ändra guraljuden ... av flera anledningar ... bla pga att filerna gick förlorade när datorn kraschade.
/G
« Senast ändrad: 03.04.2016, 19:09:36 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Grunden funkar bra tycker jag. Träigt och fint basljud.
Nexussyntarna passar inte så bra tycker jag.
Trummorna låter väldigt bra.

Hänger ju mycket på om du får till sång eller ej. Men som komp = bra.



Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Ja det är en bra grund! Gillar delen i början, får nästan lite sång-idéer, fast kanske skulle det bli lite frekvenskrockar mot den roliga synthen, som jag annars gillar, det är ju nästan den som gör låten! Ja...jag får fundera... <_<
Plinkar på en låt...


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ja det är en bra grund! Gillar delen i början, får nästan lite sång-idéer, fast kanske skulle det bli lite frekvenskrockar mot den roliga synthen, som jag annars gillar, det är ju nästan den som gör låten! Ja...jag får fundera... <_<
Du får mer än gärna prova att sjunga - denna har legat till sig i 5 år - skulle vara skönt att kunna lägga den åt sidan :D

Blir det frekvenskrockar så drar jag ner på det som kan dras ner - no probs

Den går 115 bpm ;)
/G
« Senast ändrad: 15.02.2015, 21:19:13 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Mr G!
Riktigt gott svängom i denna och här kan man tydligt kolla på ackordena vilket borde underlätta sångentusiasterna :D
Lite mer botten på basen efterlysen om de e möjligt förstås. Synd att PC-crashen tog livet av möjligheterna att mixa men.. that´s life!
Detta är en av dom bättre Gurano-testerna, hoppas o tror att du får påhäng med både guror o sång :)


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tjou Mr G!
Riktigt gott svängom i denna och här kan man tydligt kolla på ackordena vilket borde underlätta sångentusiasterna :D
Lite mer botten på basen efterlysen om de e möjligt förstås. Synd att PC-crashen tog livet av möjligheterna att mixa men.. that´s life!
Detta är en av dom bättre Gurano-testerna, hoppas o tror att du får påhäng med både guror o sång :)


h.   johan
Tackar
Ja vi får se vad jag kan göra med filerna - men ännu har ingen sagt till om sång .... det blir nog inget mer med denna än vad den är skulle jag tro.
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Härligt ös i denna låt hopas det blir en fortsättning.... :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Härligt ös i denna låt hopas det blir en fortsättning.... :)
/Roffe H
Tackar
Ja en fortsättning skulle vara kul  :lol:
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Denna gillar jag. Basljudet är mycket nice  ^_^ ...och trummorna också. Hoppas det blir fortsättning på denna.

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Den här är otroligt tight och bra som musikalisk och väldigt svårt för en sångare att "bräcka" jag kan bara tänka mig en på forumet som kan ta den här och det är Ynot -  allt annat skulle låta löjligt på nåt vis han har förmågan att se över kraften i låten och addera något som jag inte tror någon annan kan.

Så mitt förslag är att utsätta Ynot för en direkt fråga - kan du tänka dig att sjunga nåt på den härninga dängan - typ.  :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Denna gillar jag. Basljudet är mycket nice  ^_^ ...och trummorna också. Hoppas det blir fortsättning på denna.

//Space
Tackar - hoppas oxå på en fortsättning :D

Den här är otroligt tight och bra som musikalisk och väldigt svårt för en sångare att "bräcka" jag kan bara tänka mig en på forumet som kan ta den här och det är Ynot -  allt annat skulle låta löjligt på nåt vis han har förmågan att se över kraften i låten och addera något som jag inte tror någon annan kan.

Så mitt förslag är att utsätta Ynot för en direkt fråga - kan du tänka dig att sjunga nåt på den härninga dängan - typ.  :D
Alla är välkomna att försöka :D

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Tungt o suggestivt gott!  Bra rakt igenom


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Bra ljudbild som vanligt! Personligen hade jag föredragit en lite maffigare virvel men det är en smaksak. Basen är kanoners! Vi får hoppas att Plinka kan förgylla med sina vackra sång!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tungt o suggestivt gott!  Bra rakt igenom
Man tackar


Bra ljudbild som vanligt! Personligen hade jag föredragit en lite maffigare virvel men det är en smaksak. Basen är kanoners! Vi får hoppas att Plinka kan förgylla med sina vackra sång!
Tackar - Plinka har ännu inte sagt om hon vill/ska sjunga (inte någon annan heller för den delen), så än så länge går låten en osäker framtid tillmötes.

/G
Kör hårt - så länge det ryker!