Medlemsantalet är åtminstone rätt stabilt nu, om man får säga något positivt. Jag har en känsla av att det ska mycket till innan MaxB och Eddi m fl, lämnar forumet.
Ang. att skaffa fler medlemmar, så tror jag inte på att försöka värva icke-musiker. Vanligt folk har annat för sig och vilken typ av kritik skulle det då bli? De vet ju bara om de gillar det de hör, eller om de ogillar det.

Emu skrev bra där, postar man en låt på facebook är det ju noll personer som lyssnar och ännu färre som kommenterar.
Tror då mer på annonsering, om det var möjligt i musikertidningar som Studio, som redan har ett forum

Kanske i konstfackliga tidskrifter? (Då i tro på den icke bekräftade teorin att konst-folket som grupp, har en mer eller mindre stor andel musikfolk som delmängd.)
Med det sagt, tycker jag dock att det här med kommersialisering i nån form, som nämnts i tråden är rätt väg att gå.
Det här forumet har existerat i ganska exakt 8 år nu. Det är länge på nätet. Och det kan existera i 8 år till, hoppas jag, och jag hoppas på en växande mängd aktiva medlemmar, men diskutera för sjutton fram vettiga sätt att värva medlemmar. (Jag tänkte dock inte alls mycket innan jag skrev detta inlägg, men har å andra sidan inte valt att diskutera tidigare i tråden heller.)