Here we go dårå:
1) Det brukar vara svårt nog att få musiker att kommentera andra musikers låtar, så det är ännu svårare att få ickemusiker till det.
2) Medlemmars poster på FB brukar rendera dåligt med feedback. Någon postar en låt, får 4 likes av 500 vänner.
Så, liksom Mahan skrev tror jag att vi behöver locka musiker.
-Kan vi till exempel annonsera på bandfinder.se ?
-Känner någon folk i musikaffärer? Klistra upp lappar?
- KR körs utan annonser, och det vill vi nog. Men hur skulle medlemsantalet se ut om vi hade en länk till ex. 4sound, och de en till oss?
- UpSweden är någon slags promo-organisation som bla Yllet har kontakter med. Kan vi kika om de kan vara intresserade?
Det känns som forum har sin glansperiod. Studios låtforum känns hopplöst nuförtiden. jag har varit aktiv på musesmuse, homerecording.com, recordingproject.com och cakewalk.
Cakewalk verkar nog vara det som håller längst ändå...men där snackar vi om en helt annan userbase.
Jag tror att en riktigt bra levande demosektion skulle locka musiker. Det är väl det vi har gillat (bland annat) med KR? Men på något vis känns det som en efter en droppar av och inte orkar engagera sig riktigt, mig undertecknad (enligt nåt längre långrandingt svamligt inlägg högre upp).
så..ja? Någon som har kontakter på musikaffärer?