Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - Jag sticker ifrån stan (Dust my broom) nytt saxsolo ny mix
MaxB:
--- Citat från: Roffe H skrivet 08.02.2015, 13:26:09 ---Har ändrat något på gitarrerna enligt mahans tips, tack för det. Tro att den börjar närma sig färdigstadiet... :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Lika bra som då jag tidigare kommenterade. Vet inte men tror något solo fått annan effekt nu är då.
Saxen är fin. Att tuffa till den då och då skulle kanske göra den ännu häftigare som föreslagits..
En annan sak jag tänkte på gällande tuffhet i saxen är hur tonerna i en melodi spelas.
Jag tänker på 65 och c:a 20 sekunder framåt. Vissa toner, den första och andra t.ex. skulle gärna spelas närmare varandra snabbare mellan dem. Samma sak på några toner till, för att få mer driv och liv istället för dansbandssolo på saxen. ÄR det jag säger begripligt eller svamlar jag?
Roffe H:
Mycket begripligt, ska lyssna igen och se om jag kan göra nåt bättre innan jag lägger upp som färdig, kul detta att riktigt "pula" med en och samma låt...så får vi se vad det slutar.
Roffe H
Marsall:
ja nu klippte saxen bättre... :) ... Prova o testa nån gång å lägg nån liten disteffekt eller nån annan wild C på den ... Bara för testa! o egen xtra version i låddan.... sax"on :)
Eddi:
Ja det blev lite tätare lir och det hörs att du utvecklas på både sax, bas och gitarr Roffe,snyggt :)
Roffe H:
Tack Marsall och Eddi, som färdig demo har den fått ytterligare "ansiktslyftning". :)
Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida