Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - Jag sticker ifrån stan (Dust my broom) nytt saxsolo ny mix

<< < (4/7) > >>

Altsax:
Det kändes mer rivigt nu :)

När jag lyssnar på mig själv brukar jag vara överdrivet kritisk, nojjar mig om tveksamma starter och svaj.
Fast i mer "nyktert" tillstånd tror jag att det nästan bara är jag som hör det, man måste ha spelat och lyssnat på sax i tusentals timmar för att höra så små skillnader.

Gör du samma sak när du lyssnar på dig?

Det låter riktigt bra! På riktigt!
/Josef

Roffe H:

--- Citat från: mahan skrivet 07.02.2015, 15:29:21 ---Tjou Roffe!
Det hörs ju att gubben mår bra! Snyygt alster som sätter foten att gunga.
Rösten e snygg som från New Orleans med attityd så att det förslkår.
Inget egentligen att såga på, kanske hämta in höger/vänster gurorna lite närmare mitten eller ge dom lite stereo reverb så att dom sitter i samma utrymme som resten av liret.
Och tycker mig höra att det snygga gura-solot stundom får lite reverb på sig, låt det reverbet ligga på hela solot så blir det luftigare.
Bra jobbat igen!

h.   johan

--- Slut citat ---

Tack för tips och lyssning, ska kolla på det där och prova mig  fram... :)
Roffe H

Roffe H:

--- Citat från: Plinka skrivet 07.02.2015, 21:19:53 ---Vad proffsig du är, jättesnyggt hela vägen! Gillar det riviga saxsolot oxå  :wub:

--- Slut citat ---

Roligt att du gillar, fick jobba en hel del med den "riviga" saxen, men jag tror det var mödan värd... :)
Roffe H

Roffe H:

--- Citat från: Altsax skrivet 08.02.2015, 09:09:12 ---Det kändes mer rivigt nu :)

När jag lyssnar på mig själv brukar jag vara överdrivet kritisk, nojjar mig om tveksamma starter och svaj.
Fast i mer "nyktert" tillstånd tror jag att det nästan bara är jag som hör det, man måste ha spelat och lyssnat på sax i tusentals timmar för att höra så små skillnader.

Gör du samma sak när du lyssnar på dig?

Det låter riktigt bra! På riktigt!
/Josef
[/quote

Vet inte om du hörde det första saxsolot också, tycker det blev skillnad, om inte så stor, men tillräckligt. Har ägnat många timmer att lyssna (som du säger) men också för att öva på det lite "spräckta" soundet. Fick tips av en gammal saxräv att man liksom sjunger eller nynnar samtidigt som man blåser, skitsvårt men jag kämpar på. Vet inte om detta funkar på alten men på tenoren har jag lyckats bättre. Ibland tror jag också att det bara är den som spelar som hör skillnaden, ja. Jag lyssnar mycket, som sagt.
Tack för återlyssning /Roffe H
--- Slut citat ---

Roffe H:
Har ändrat något på gitarrerna enligt mahans tips, tack för det. Tro att den börjar närma sig färdigstadiet... :)
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion