Kontrollrummet

Gammal man gör så gott han kan ..

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ja, hur ska man göra detta utan att bli alltför långrandig och detaljerad – om jag låter tangenterna rinna så kan det bli så här. Skrev min första låt 1965 ”The old farm” och hade då en Lucky 7 gitarr, i stort sett omöjlig att spela på. Sen dess har jag skrivit låtar i olika former och format. Redan då fanns drömmen om att göra en skiva, ritade skivetiketter och omslag. Det viktigaste var och är att skriva låtar. Hade en enkel bandspelare där jag fäste verken. Banden finns kvar i en låda. Efter några år gick jag över till att skriva på svenska och har fortsatt med det. Åren gick och jag köpte en Tascam 244 – 4-kanals kasettporta. Det var häftigt men jag lyckades aldrig bemästra andra instrument så att det blev bra.

Ytterligare år gick och en granne hade köpt en dator –Atari – som han använde för att spela in på – märkligt! Men efter ett tag hade jag också en och nätterna blev många och långa med problemlösning och obegripligheter. Nån stans i den vevan började musikådran att tunnas ut för att helt försvinna. Försökte verkligen hålla det kvar, men det fanns inte där.
Sålde de musikprylar jag hade, slutade köpa skivor, slutade lyssna.

För 6 år sen flyttade jag från söder/Stockholm till Orsa. Tog med mig den gitarr jag hade kvar.
Hade förhoppning om att det kanske skulle komma tillbaks och det gjorde det faktiskt även om det tog några år. Så nu är jag igång igen. Har köpt på mej nya gitarrer, förstärkare, synth, digitalporta och återigen datorer och musikprogram.

Det jag skriver är väl mest inom visor, singer-songwriter men också en del rock. Har ett band – Rågång – som spelat in en cd med egna låtar. Gjorde för några år sen en hemmabränd cd-samling. För ett par år sen upptäckte jag en demo-sida som hette demoradio/VooLife och la upp några låtar där. Nu finns jag på Allears och myspace även om jag inte hänger där så mycket.

Som ni förstår av årtalen i åvanstående text är jag 50++ men har alltid känt mej som en nybörjare i det mesta jag gör. Har just börjat med det här med loopar och det är verkligen lekfullt även om min dator krånglar och kraschar – just bytt hårddiskar. Som motvikt har jag köpt en Ukulele som också är lekfullt men på ett annat mer jordnära sätt.

Stefan
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad tsmalmbe

Välkommen till oss. En ukulelesång skall bli skojig att höra.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
En annan 50+++ som hälsar dig välkommen, ingen åldersrasism på detta forum :D
Släng upp alster i mediacentret så kan vi tugga på dom en stund!

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Av en tillfälligthet dykar jag in här och hälsar välkommen från en lite äldre till en lite äldre.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Hej och

Tack tsmalmbe!
och kanske kommer det någon ukke-låt vad det lider (jag har ett par men ingen inspelad ännu)

Tack Wernborg!
Vad innebär "list-etta"?

Tack Mahan
skönt att man inte är ensam plussare
Jag ska fundera på vad jag har att slänga upp - det ska ju tydligen vara en färdig demo (Edit: nej nu såg jag att det fanns även för demon under arbete)
"Idol" vad menas med det?

Tack DåligtGehör
snart kan vi starta ett äldreboende här - eller åtminstone en Cittragrupp




« Senast ändrad: 04.09.2007, 12:46:37 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
När man börjar här på Kontrollrummet är man nybörjare, och när inläggens antal ökar så ändrar benämningen, automatiskt. IDOL tror jag man blir kallad efter 1000 inlägg,

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.
Här finns det många gelikar..och flera 50 plussare..Jag är snart en sådan...

Very Welcome..

Mvh
Micael


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
pinsamt att man inte hälsat.

<välkommen iallafall, du flörgyller vårt forum :)



Har en lite liknande historia jag med...la ner alltidhop under i princip tio år. Sen kom jag på at startar jag inte igen så gör jag det aldrig :)


tjing!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


jay thomas

  • Gäst
Välkommen! Kul story! Själv tar jag fram min gamla Atari TT030 då och då och drar igång Cubase Score på den...


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Hej, såg precis att jag glömt at hälsa :ph34r:

men, superkul att du hänger här och delger oss med tankar och fin musik :) :)


h. David
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David