Kontrollrummet

MaxB - I Lied

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Var på två event idag, först ett i Humlegården, sen på öppen scen där jag framförde "Ute med hunden" och "I lied".
Jisses Max! Du är en superaktiv musikant, en modig och ärlig sådan.
Vet ju att du åxå lider av tidsbrist o alla andra brister som livet med sig för men din entusiasm avundas jag till tusen :wub:
Step on it!

Viss aktivitet  är det... Igår hann jag inte göra det min fru ville i samband med stallet eftersom det var musik som gällde, så stallsysslorna får det bli ikväll...

Nu har jag lyssnat, till slut :P Jag minns inte den gamla versionen så noga nu och jag hittar den inte kvar i första inlägget. Det jag minns dock är att jag uppskattade den lite hesa rösten på denna låt. Det låter bra nu också, men jag vet inte om det låter bättre just med förändingen av hesheten?

Ja, förra versionen hade vissa kvaliteter avseende heshet och desperation, som den nya saknar men helheten i nya gillar jag mer, så jag behåller den nya.
Nåväl, livet och musiken går vidare. Har fokus på en annan låt nu...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Så är det ju ofta. Behåll den du själv är mest nöjd med, kör du den live kan du ju välja i stunden vad du tror funkar bäst!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu finns den här i otaliga versioner på nåt sätt men nu har jag bara lyssnat på den senaste och din röst får typ 5 plus - det är så här du ska låta i alla fall på den här låten sen kan jag sakna lite bas och trummor för att göra helheten men snyggt sjunget som f*n :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Så är det ju ofta. Behåll den du själv är mest nöjd med, kör du den live kan du ju välja i stunden vad du tror funkar bäst!

Exakt, jag kan forma den i stunden då den framförs live.

Nu finns den här i otaliga versioner på nåt sätt men nu har jag bara lyssnat på den senaste och din röst får typ 5 plus - det är så här du ska låta i alla fall på den här låten sen kan jag sakna lite bas och trummor för att göra helheten men snyggt sjunget som f*n :D

Ja, du är en som tyckte jag ska använda en renare röst. Here it is...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Har bara lyssnat på den senaste versionen och inte läst andras kommentarer. Jag tycker det är en bra komposition som doftar lite sött av 60-tal. Feta Mahan-körer har du fått till också.

Men låten är i mitt tycke på tok för långsam, den har inte ens styrfart och jag får koncentrera mig för att orka lyssna igenom. Lite synd tycker jag för jag hör inom mig att den skulle bli grym i ett betydligt snabbare och poppigare tempo.

Angående din sång så tycker jag alltid att du ska sjunga så rent du bara kan. Att klistra på "heshet" låter just bara påklistrat och löjligt och jag har hört dig göra det på andra alster också (även på din live-video från Lilla Wien). Det är snyggt i slutet av låten när du tar i och rösten ligger på gränsen, då spricker den naturligt och då blir det gåshud. Du är inte Joe Cocker, live with it och använd dom resurser du har, det räcker mer än väl när man har en så pass bra sångröst som du har.

Gla' påsk

Micke


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har bara lyssnat på den senaste versionen och inte läst andras kommentarer. Jag tycker det är en bra komposition som doftar lite sött av 60-tal. Feta Mahan-körer har du fått till också.

Men låten är i mitt tycke på tok för långsam, den har inte ens styrfart och jag får koncentrera mig för att orka lyssna igenom. Lite synd tycker jag för jag hör inom mig att den skulle bli grym i ett betydligt snabbare och poppigare tempo.

Angående din sång så tycker jag alltid att du ska sjunga så rent du bara kan. Att klistra på "heshet" låter just bara påklistrat och löjligt och jag har hört dig göra det på andra alster också (även på din live-video från Lilla Wien). Det är snyggt i slutet av låten när du tar i och rösten ligger på gränsen, då spricker den naturligt och då blir det gåshud. Du är inte Joe Cocker, live with it och använd dom resurser du har, det räcker mer än väl när man har en så pass bra sångröst som du har.

Tack för kommentarer och tips!
Feta Mahan-körer? Det är ju feta körer som bär ett MaxB-signum!  B)
Kanske går att testa inpelning av en snabbare variant... nångång. Jag har inte testat det. Men kanske framförde jag den snabbare på senaste "Öppen scen", minns inte.
Du och Eddi är inne på samma spår angående ren röst och troligen fler. Jag testar det också och drömmer om att kunna få en Joe Cocker-röst, också...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Har bara lyssnat på den senaste versionen och inte läst andras kommentarer. Jag tycker det är en bra komposition som doftar lite sött av 60-tal. Feta Mahan-körer har du fått till också.

Men låten är i mitt tycke på tok för långsam, den har inte ens styrfart och jag får koncentrera mig för att orka lyssna igenom. Lite synd tycker jag för jag hör inom mig att den skulle bli grym i ett betydligt snabbare och poppigare tempo.

Angående din sång så tycker jag alltid att du ska sjunga så rent du bara kan. Att klistra på "heshet" låter just bara påklistrat och löjligt och jag har hört dig göra det på andra alster också (även på din live-video från Lilla Wien). Det är snyggt i slutet av låten när du tar i och rösten ligger på gränsen, då spricker den naturligt och då blir det gåshud. Du är inte Joe Cocker, live with it och använd dom resurser du har, det räcker mer än väl när man har en så pass bra sångröst som du har.

Tack för kommentarer och tips!
Feta Mahan-körer? Det är ju feta körer som bär ett MaxB-signum!  B)
Kanske går att testa inpelning av en snabbare variant... nångång. Jag har inte testat det. Men kanske framförde jag den snabbare på senaste "Öppen scen", minns inte.
Du och Eddi är inne på samma spår angående ren röst och troligen fler. Jag testar det också och drömmer om att kunna få en Joe Cocker-röst, också...

Syftar inte på ditt framförande av just den här låten på Lilla Wien utan det faktum att du överlag försöker sjunga med ett påklistrat "rasp"  :)

Tror låten skulle bli riktigt bra i ett snabbare tempo, jag menar då inte några få bpm utan en rejäl tempohöjning så att det blir en riktig upptempolåt .


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har bara lyssnat på den senaste versionen och inte läst andras kommentarer. Jag tycker det är en bra komposition som doftar lite sött av 60-tal. Feta Mahan-körer har du fått till också.

Men låten är i mitt tycke på tok för långsam, den har inte ens styrfart och jag får koncentrera mig för att orka lyssna igenom. Lite synd tycker jag för jag hör inom mig att den skulle bli grym i ett betydligt snabbare och poppigare tempo.

Angående din sång så tycker jag alltid att du ska sjunga så rent du bara kan. Att klistra på "heshet" låter just bara påklistrat och löjligt och jag har hört dig göra det på andra alster också (även på din live-video från Lilla Wien). Det är snyggt i slutet av låten när du tar i och rösten ligger på gränsen, då spricker den naturligt och då blir det gåshud. Du är inte Joe Cocker, live with it och använd dom resurser du har, det räcker mer än väl när man har en så pass bra sångröst som du har.

Tack för kommentarer och tips!
Feta Mahan-körer? Det är ju feta körer som bär ett MaxB-signum!  B)
Kanske går att testa inpelning av en snabbare variant... nångång. Jag har inte testat det. Men kanske framförde jag den snabbare på senaste "Öppen scen", minns inte.
Du och Eddi är inne på samma spår angående ren röst och troligen fler. Jag testar det också och drömmer om att kunna få en Joe Cocker-röst, också...

Syftar inte på ditt framförande av just den här låten på Lilla Wien utan det faktum att du överlag försöker sjunga med ett påklistrat "rasp"  :)

Tror låten skulle bli riktigt bra i ett snabbare tempo, jag menar då inte några få bpm utan en rejäl tempohöjning så att det blir en riktig upptempolåt .

Arbetar vidare med rösten - inget stoppar mig att ta till mig det du tipsar om.
Kanske vågar testa snabbare nån gång framöver. Men först finns det fler låtar som väntar på att bli skapade.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ytterliggare en tolkning - denna tolkning hemma hos Eddi i söndags.

« Senast ändrad: 01.06.2015, 11:36:17 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Roligt med video ..ser avkopplande o harmoniskt ut när ni lirar O ser även hemtrevligt ut hemma hos Eddie .. :)


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Uj Uj Uj, det är lite som med olympiader – det blir liksom flashigare för varje gång. Och nu börjar det på KR också – Video!!! Men om man nu inte är så bildskön?? Man får väl hyra in några statister som får fingra på gitarrerna...
Skämt å sido - kul med lite bild!
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Kul när man ser Eddi (yrvaken? :D ) gå in på toa på slutet. Eller om det var nåt utrymme.. :)

Bra tolkning det här med.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Roligt med video ..ser avkopplande o harmoniskt ut när ni lirar O ser även hemtrevligt ut hemma hos Eddie .. :)

Ja det var en skön morgon. Skönt möte med mysiga människor.

Uj Uj Uj, det är lite som med olympiader – det blir liksom flashigare för varje gång. Och nu börjar det på KR också – Video!!! Men om man nu inte är så bildskön?? Man får väl hyra in några statister som får fingra på gitarrerna...
Skämt å sido - kul med lite bild!

Inte helt nytt - med video på kr - men sällsynt.
Jag tycker det är kul med det mediet samtidigt.

Kul när man ser Eddi (yrvaken? :D ) gå in på toa på slutet. Eller om det var nåt utrymme.. :)
Bra tolkning det här med.

Kommer ut från ... rätt uppfattat. Så gör han en skojig grej bakom min rygg.
Härlig stämning på plats! Adriano är en mysig musiker att spela med.
« Senast ändrad: 03.06.2015, 14:46:37 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Härligt livevideo och, verkligen, mysig stämning. :) :) :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härligt livevideo och, verkligen, mysig stämning. :) :) :)

Livevideo ja, det finns några nu Här är en från Open-Mic 13 nov 2015



Och ett köksjam 20 nov 2015. En minut in kommer andra versen och framåt


Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google